2020-06-10, 19:51
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalistig
edit: video borttagen

Helvete vad fort den videon försvann...
Citera
2020-06-10, 19:51
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Peterson var i bild o sa nåt. Så hördes ett krasande läte (typ vattenglas i golvet) o man såg kort J liggandes på golvet o en röst ”Jenny, Jenny..”.
Sedan reklam.
Som jag uppf.
Man såg nedslaget. En riktig jävla golvmacka haha! De sa nu att hon mår bra och gick ut från studion själv så hon svimmade nog bara till pga blodtrycksfall eller något. Det är historiska inslag som görs nu i tv....hon var kanske nervös som satan.
Citera
2020-06-10, 19:52
Medlem
Fan jag missade fallet, kollade just bort och hörde bara "Jenny, Jenny".
Citera
2020-06-10, 19:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Hypotetisk resonemang utan verklighetsförankring.

Spelar ingen roll nu, för dom hade inte hittat den.
Citera
2020-06-10, 19:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fy fan så okunnig du är med ditt TRAMS. Nej det finns absolut inget övrigt som binder honom till mordplatsen eller något annat. Motiven som presenteras är svammel.

Det finns massor av saker som talar för CA. Men det hör inte hit eftersom det inte var han som presenterades. Han har en egen tråd. Jag kan även rekommendera podden "palmemordet" och dess genomgång av CA.
Citera
2020-06-10, 19:54
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haksa
Du har inte läst in dig på MOP men "är säker" på att Skandiamannen har gjort detta, visste du ens vem han var innan dagens presskonferens?

Ge det några dagar och sätt dig in i fallet så kommer du varken veta ut eller in, MOP är en veritabel röra.
Det är väl symptomatiskt för alla som tror det är SE (och tidigare CP). Man ser världen genot ett mönster (tex har det stått i tidningen är det sant)
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Peterson var i bild o sa nåt. Så hördes ett krasande läte (typ vattenglas i golvet) o man såg kort J liggandes på golvet o en röst ”Jenny, Jenny..”.
Sedan reklam.
Som jag uppf.

det visar hur fel vittnen kan ha redan snart efter händelsen
Citera
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydroxylamin
Hon stod och pratade med åklagaren och sen bara föll hon ihop. Riktigt otäckt fall så jag verkligen att hon är okej!

Eftersom hon verkar OK dristar jag mig till att påtala symboliken i händelsen denna skammens dag för det svenska rättssystemet.
Citera
2020-06-10, 19:55
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Visst var han unik. Många frågetecken dock, för många i min mening - jag har ändå läst igenom i princip hela skandiaspåret. Kan ju hoppas någon tar ut FUP:en så man kan gå igenom möget.

Jag håller med dig om FUP:en. Jag har läst Larssons och Petterssons böcker om SE bara, i min värld är det inte omöjligt att han kan ha hyst ett personligt agg mot Palme. I kombination med ett visst hetsande palmehat som rådde för tiden så kan det ha runnit över för honom mordkvällen. Men, rena spekulationer.
Citera
2020-06-10, 19:55
Medlem
rotesaus avatar
Nu sitter GW full som ett ägg i TV4.
Han är nog lite besviken...
Citera
2020-06-10, 19:56
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det visar hur fel vittnen kan ha redan snart efter händelsen

Om två år döms GW av en oenig tingsrätt mot sitt nekande för att ha sparkat Jenny i mellangärdet!
Citera
2020-06-10, 19:57
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Man kan se på det från 2 olika synvinklar.

1. Du puttar ihop historien och tror på vad utredarna och KP kommer fram till rakt av. Det är förståeligt för mig. Vi ska alla få ha våra åsikter och några till tror nog som du.

Jag köper det inte.

2. Engström var förmodligen en asperger , tror jag , som försökte informera polisen dagen efter vad som hände utifrån hans uppfattning av skeendet och polisen uppfattade honom som en knäppgök bara.
Asperger pga att han kollade tiden, och korrigeringen t.o.m (1 minut), när han stämplade ut först innan han kontaktade polisen så de skulle få rätt tidsangivelser för att förhoppningsvis hjälpa utredningen framåt. Därav msm-hornalisternas rapportering att han hånar polisens arbete i youtube-klippen när han egentligen bara försöker bringa ordning och reda i alla missuppfattningar.Han var frustrerad.
Naturligtvis var han på brottsplatsen också men med tanke på chock och förvirring har t.o.m utredarna blandat ihop Engström med mördaren/na i en enda röra, precis som vittnena .Kort sagt.

Nä den här utredningen duger inte!

Engström medverkade i en intervju i en säkerhetstidning i början av -90, 92 kanske, där han gjorde en lite annorlunda redogörelse kring motivet, motivet verkade mer åt det hållet som ett "erkännande", jag har läst det där någon gång i början av 2000 (ett gäng sparade tidningar på ett Securitas kontor), och detta togs upp i pressträffen idag.

Inte som ett erkännande så, men man skulle kunna tolka det som att han gav en version, efter nu (då) en längre tid av hans "sätt" att se på mordet.

Jag tror att man iaf "maskat" en viss del av slutsatsen, exempelvis berörde man knappt något motiv kring detta, garanterat finns det mer där som inte lyfts fram, utan man "nöjde" sig där.

En annan sak är ju att det talades om någon teknisk bevisning i februari(?) Detta nämndes inte idag..?
Senast redigerad av itsallalie 2020-06-10 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in