Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Nej, dom presenterade ingen bevisning öht, annat än det som är känt sedan -86 och ett par år framåt. Det är inget att tycka något om, det är något som bara är.
Vad man däremot gjorde, var att visa på en tidsaxel utifrån Engström´s handlande & görande, samt att det därigenom finns flera enskilda orsaker att misstänka honom.
Man kan se på det från 2 olika synvinklar.
1. Du puttar ihop historien och tror på vad utredarna och KP kommer fram till rakt av. Det är förståeligt för mig. Vi ska alla få ha våra åsikter och några till tror nog som du.
Jag köper det inte.
2. Engström var förmodligen en asperger , tror jag , som försökte informera polisen dagen efter vad som hände utifrån hans uppfattning av skeendet och polisen uppfattade honom som en knäppgök bara.
Asperger pga att han kollade tiden, och korrigeringen t.o.m (1 minut), när han stämplade ut först
innan han kontaktade polisen så de skulle få rätt tidsangivelser för att förhoppningsvis hjälpa utredningen framåt. Därav msm-hornalisternas rapportering att han hånar polisens arbete i youtube-klippen när han egentligen bara försöker bringa ordning och reda i alla missuppfattningar.Han var frustrerad. (har du inte sett youtube-klippen förstår du nog inte vad jag skriver om iofs)
Naturligtvis var han på brottsplatsen också men med tanke på chock och förvirring har t.o.m utredarna blandat ihop Engström med mördaren/na i en enda röra av alla olika vittnesmål, precis som vittnena gett olika redogörelser .Kort sagt.
Nä den här utredningen duger inte!