2020-06-10, 19:45
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Jenny brakar ihop i direktsändningen!

Är det sant, vad hände? Jag hade svt på här... hoppas att inget allvarligt har hänt henne?
Citera
2020-06-10, 19:45
Medlem
Det fallet såg fan illa ut!!
Citera
2020-06-10, 19:46
Medlem
Hydroxylamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Är det sant, vad hände? Jag hade svt på här... hoppas att inget allvarligt har hänt henne?

Hon stod och pratade med åklagaren och sen bara föll hon ihop. Riktigt otäckt fall så jag verkligen att hon är okej!
Citera
Medlem
edit: video borttagen
Senast redigerad av smalistig 2020-06-10 kl. 19:49.
Citera
Medlem
Han har inte förklarat hur SE stött ihop med makarna Palme, om han visste i förväg eller om det var slumpen. Om det var slumpen, varför hade han då ett vapen på sig, som dessutom var laddad, och det med special ammo för att tränga igenom skottsäkra västar.

Dessutom nämnes ingenting om SE eventuella DNA på Palmes kläder, mördaren skall ju ha tagit tag i Palmes rock på axelpartiet. Ej heller något om mordet föregåtts av en konversation dem emellan, vilket har påståtts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Powerpointen idag såg ut som en inlämningsuppgift i gymnasiet. I februari lät åklagare Petersson som att han ny teknisk bevisning och kunde berätta hur mordet gick till. Jag tror att Petersson vet, men blev stoppad att säga sanningen på presskonferensen.

Han var så nervös så att han satt och skakade och kastade bort sin trovärdighet. Stackars jävel.

Han var bakfull som en örn - och hade druckit dagen innan....vi vet inte varför.
Citera
2020-06-10, 19:47
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Och hans rädsla och klena nerver talar väl emot honom som mördaren - med tanke på vad han gjorde under och efter mordnatten.

Jag ser inte motsättningen direkt. Han kan ha haft en personlighetsstörning, etc. Haft ett osunt förhållande till Palme, vi vet väldigt lite om honom egentligen, dock talar ju många av hans "unika" framträdanden i media genom åren om en "unik" person.
Citera
2020-06-10, 19:48
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, dom presenterade ingen bevisning öht, annat än det som är känt sedan -86 och ett par år framåt. Det är inget att tycka något om, det är något som bara är.
Vad man däremot gjorde, var att visa på en tidsaxel utifrån Engström´s handlande & görande, samt att det därigenom finns flera enskilda orsaker att misstänka honom.

Man kan se på det från 2 olika synvinklar.

1. Du puttar ihop historien och tror på vad utredarna och KP kommer fram till rakt av. Det är förståeligt för mig. Vi ska alla få ha våra åsikter och några till tror nog som du.

Jag köper det inte.

2. Engström var förmodligen en asperger , tror jag , som försökte informera polisen dagen efter vad som hände utifrån hans uppfattning av skeendet och polisen uppfattade honom som en knäppgök bara.
Asperger pga att han kollade tiden, och korrigeringen t.o.m (1 minut), när han stämplade ut först innan han kontaktade polisen så de skulle få rätt tidsangivelser för att förhoppningsvis hjälpa utredningen framåt. Därav msm-hornalisternas rapportering att han hånar polisens arbete i youtube-klippen när han egentligen bara försöker bringa ordning och reda i alla missuppfattningar.Han var frustrerad. (har du inte sett youtube-klippen förstår du nog inte vad jag skriver om iofs)
Naturligtvis var han på brottsplatsen också men med tanke på chock och förvirring har t.o.m utredarna blandat ihop Engström med mördaren/na i en enda röra av alla olika vittnesmål, precis som vittnena gett olika redogörelser .Kort sagt.

Nä den här utredningen duger inte!
Senast redigerad av Erik Öst 2020-06-10 kl. 19:55.
Citera
2020-06-10, 19:48
Medlem
Citat:

Peterson var i bild o sa nåt. Så hördes ett krasande läte (typ vattenglas i golvet) o man såg kort J liggandes på golvet o en röst ”Jenny, Jenny..”.
Sedan reklam.
Som jag uppf.
Citera
2020-06-10, 19:49
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydroxylamin
Hon stod och pratade med åklagaren och sen bara föll hon ihop. Riktigt otäckt fall så jag verkligen att hon är okej!

Är det sant? Tur att jag inte såg. Låter skitläskigt. Hoppas som sagt att det var stress/vätskebriskt eller att hon "bara" svimmade. Hon är ju typ enda anledningen att man ser TV4...
Citera
2020-06-10, 19:50
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Jag ser inte motsättningen direkt. Han kan ha haft en personlighetsstörning, etc. Haft ett osunt förhållande till Palme, vi vet väldigt lite om honom egentligen, dock talar ju många av hans "unika" framträdanden i media genom åren om en "unik" person.

Visst var han unik. Många frågetecken dock, för många i min mening - jag har ändå läst igenom i princip hela skandiaspåret. Kan ju hoppas någon tar ut FUP:en så man kan gå igenom möget.
Citera
2020-06-10, 19:50
Medlem
RedXs avatar
Tyckte inte att det såg ut som att hon slog sig särskilt mycket av fallet i alla fall. Förhoppningsvis var det bara någon form av blodtrycksfall eller liknande, men otäckt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in