2020-06-10, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan.
Lägligt o hålla debatt i riksdagen 09:30....

På riktigt? Hur fan är det möjligt
Citera
2020-06-10, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Fast nu är det inte bara revolvern som skulle tala för CA. Vore det hans revolver skulle det vara pusselbiten som fattas.
Fy fan så okunnig du är med ditt TRAMS. Nej det finns absolut inget övrigt som binder honom till mordplatsen eller något annat. Motiven som presenteras är svammel.
Citera
2020-06-10, 09:21
Medlem
George Wittigs avatar
Sätter en hundring på att det fortfarande är Crille P...

Har aldrig köpt teorin om en professionell mördare. Vilket proffs skjuter bara ett skott i målet och lämnar vittnet som står precis bredvid levande? Det har aldrig gått ihop för mig. Minst två skott i varje mål och sen iväg. Och har man funnit mordvapnet så är chansen ännu mindre, vilket "proffs" skulle spara nåt sånt i förrådet?
Citera
2020-06-10, 09:21
Medlem
Tror nog också på ett riktigt antiklimax. Har svårt att se att polisen skall peka ut en person som inte har möjlighet att försvara sig eller kommer kunna dömas i en rättegång.

Möjligen att man presenterar lite mer teknisk bevisning, såsom vapnet eller liknande.
Citera
2020-06-10, 09:22
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe_Tiger
Jag kommer skratta ihjäl mig om det är Skandiamannen som presenteras som gärningsman. Skulle bli som en rolig Agatha Christie deckare. Som nån skrev är han som en karaktär tagen ur Jönssonligan.

Vad som än presenteras ska detta bli oerhört spännande.

Ja, mycket i denna historia är som taget ur fiktionens värld "can't make this stuff up".
Citera
2020-06-10, 09:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Sätter en hundring på att det fortfarande är Crille P...

Har aldrig köpt teorin om en professionell mördare. Vilket proffs skjuter bara ett skott i målet och lämnar vittnet som står precis bredvid levande? Det har aldrig gått ihop för mig. Minst två skott i varje mål och sen iväg. Och har man funnit mordvapnet så är chansen ännu mindre, vilket "proffs" skulle spara nåt sånt i förrådet?

Hur visste CP att han skulle vara där då?
Citera
2020-06-10, 09:23
Medlem
Fan det är allmänheten åkning idag.

GLÖM INTE FRÅGORNA VI SKALL HA SVAR PÅ!
Citera
2020-06-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
De har säkert pistolen och tagit alla DNA och liknande på denna. Svaret kommer visa på en redan död person och fallet avslutas.
Hur många miljarder har lagts på denna utredning till ingen nytta?

Om det är ett vapen som hanterats som vilket vapen som helst de senaste 30 åren så borde det rengjorts åtskilliga gånger. Palme borde aldrig blivit statsminister så hade vi sluppit hela cirkusen. Och säkerligen en massa annan skit.
Citera
2020-06-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analyser
Det var tragiskt att höra Lars Borgnäs i P1 Morgon. Aldrig hört en människa vara så rädd för att bli irrelevant.

Det kan ligga nåt i det, men han har trots allt fullständigt rätt i att den grävande journalistikens uppgift måste bli att noggrant nagelfara Peterssons bevisning -- hur den än ser ut.
Citera
2020-06-10, 09:26
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fan det är allmänheten åkning idag.

GLÖM INTE FRÅGORNA VI SKALL HA SVAR PÅ!

SKa bli intressant. 3 minuter till take off...
Citera
Medlem
kristofferGs avatar
Carl-Erik Rosén är mördaren.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Ja det är allmänhetens åkning på SVT. Pinsamt låg nivå på spekulationerna, om ensam gärningsman blah blah blah...

Jag blir akut trött...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in