2020-06-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Fast jag tillhör ju de som tror att SE på fullaste allvar ägde ett eget vapen (om än ej registrerat eller lagligt), som han förvarade på sitt kontor, och som han vid sena kvällar bar med sig på vägen hem från jobbet. Den stora manliga revolvern som man ansett vara mordvapnet kan han ju ha förvarat i någon av rockens förmodat väldigt rymliga fram- eller innerfickor. I sin handledsväska förvarade han antagligen cigarettpaket, tändare, SL- och passerkort, sedlar, etc.

Men som sagt, snart kommer något företag att lansera palmemords-sällskapsspelet och lansera med slogan "Gör som Engström, lägg ditt eget mordpussel!".

Jag tror också att han hade ett vapen på kontoret. Men oavsett om han hade vapnet i väskan eller i rocken, rocken är absolut troligast, så är väskan en kul detalj. Att skjuta Palme med en jäkla necessär i ena handen. Om det nu var han.
Citera
2020-06-10, 19:59
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu sitter GW full som ett ägg i TV4.
Han är nog lite besviken...

Haha fyfan vad dragen han är! Roligaste jag sett idag.
Citera
2020-06-10, 20:00
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Jag tror också att han hade ett vapen på kontoret. Men oavsett om han hade vapnet i väskan eller i rocken, rocken är absolut troligast, så är väskan en kul detalj. Att skjuta Palme med en jäkla necessär i ena handen. Om det nu var han.

Håller med om handledsväskan. Dock var det många farbröder vid tidpunkten som bar accessoaren. Var mordet en impuls, så kanske han inte han stuva ner den i fickan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Man såg nedslaget. En riktig jävla golvmacka haha! De sa nu att hon mår bra och gick ut från studion själv så hon svimmade nog bara till pga blodtrycksfall eller något. Det är historiska inslag som görs nu i tv....hon var kanske nervös som satan.

Okej, missade själva fallet, läste samtidigt i tråden.. Ja hon ska nu må bra. Nog inte nervös, hon är ju rutinerad.
Ja detta kunde ha gått till TV-historien. Fast än är dagen inte slut.
Citera
Medlem
GW: det här är ingen verkstad - det här är bara rök och buller.
Citera
2020-06-10, 20:02
Medlem
Detta är väl svårt att komma förbi även för de sanna SE-teoretikerna?

Inget nytt alls. Gubbarna såg ut som om att de hade delat ett helrör igårkväll. Jag tror att det har gnisslat i maskineriet runt KP.

Ett nytt uttryck för att slingra sig undan chefen med: Jag hade svårt att komma förbi...bla bla bla.
Citera
2020-06-10, 20:03
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Engström medverkade i en intervju i en säkerhetstidning i början av -90, 92 kanske, där han gjorde en lite annorlunda redogörelse kring motivet, motivet verkade mer åt det hållet som ett "erkännande", jag har läst det där någon gång i början av 2000 (ett gäng sparade tidningar på ett Securitas kontor), och detta tog upp i pressträffen idag.

Inte som ett erkännande så, men man skulle kunna tolka det som att han gav en version, efter nu (då) en längre tid av hans "sett" att se på mordet.

Det var intressant och det skulle jag vilja läsa.
Har du nån länk eller kan du minnas vad det var för tidning och nummer?
Citera
2020-06-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det visar hur fel vittnen kan ha redan snart efter händelsen

Bra poäng👍
Citera
2020-06-10, 20:05
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTredjeTeorin
Ett nytt uttryck för att slingra sig undan chefen med: Jag hade svårt att komma förbi...bla bla bla.

Haha, den måste jag prova.

- Du skulle ha varit klar med din grej igår!
- Jag hade svårt att komma runt den låga motivationen som infann sig.

Klockrent.
Citera
2020-06-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
GW: det här är ingen verkstad - det här är bara rök och buller.

Det var inte alls rök och buller - det var bara en seg baksmälla.
Citera
2020-06-10, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det var intressant och det skulle jag vilja läsa.
Har du nån länk eller kan du minnas vad det var för tidning och nummer?

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-S%C3%A4kerhet-nr-5-1992.pdf
Citera
2020-06-10, 20:08
Bannlyst
Jenny strömstedt symboliserar denna utredning med magisk precission.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in