Citat:
Ursprungligen postat av
Erik Öst
Man kan se på det från 2 olika synvinklar.
1. Du puttar ihop historien och tror på vad utredarna och KP kommer fram till rakt av. Det är förståeligt för mig. Vi ska alla få ha våra åsikter och några till tror nog som du.
Jag köper det inte.
2. Engström var förmodligen en asperger , tror jag , som försökte informera polisen dagen efter vad som hände utifrån hans uppfattning av skeendet och polisen uppfattade honom som en knäppgök bara.
Asperger pga att han kollade tiden, och korrigeringen t.o.m (1 minut), när han stämplade ut först
innan han kontaktade polisen så de skulle få rätt tidsangivelser för att förhoppningsvis hjälpa utredningen framåt. Därav msm-hornalisternas rapportering att han hånar polisens arbete i youtube-klippen när han egentligen bara försöker bringa ordning och reda i alla missuppfattningar.Han var frustrerad.
Naturligtvis var han på brottsplatsen också men med tanke på chock och förvirring har t.o.m utredarna blandat ihop Engström med mördaren/na i en enda röra, precis som vittnena .Kort sagt.
Nä den här utredningen duger inte!
Engström medverkade i en intervju i en säkerhetstidning i början av -90, 92 kanske, där han gjorde en lite annorlunda redogörelse kring motivet, motivet verkade mer åt det hållet som ett "erkännande", jag har läst det där någon gång i början av 2000 (ett gäng sparade tidningar på ett Securitas kontor), och detta togs upp i pressträffen idag.
Inte som ett erkännande så, men man skulle kunna tolka det som att han gav en version, efter nu (då) en längre tid av hans "sätt" att se på mordet.
Jag tror att man iaf "maskat" en viss del av slutsatsen, exempelvis berörde man knappt något motiv kring detta, garanterat finns det mer där som inte lyfts fram, utan man "nöjde" sig där.
En annan sak är ju att det talades om någon teknisk bevisning i februari(?) Detta nämndes inte idag..?