2020-06-10, 11:30
Medlem
letspanics avatar
Vilket luftslott; en riktig besvikelse. Hade väntat mig någon form av bevis.
Citera
Medlem
"Jag vill avstå från spekulationer." säger Krister Petersson på sin spekulationsträff.

Årets citat.
Citera
Bannlyst
Bra presskonferens, dom mutar alla journalister med jobbiga frågor.
Citera
2020-06-10, 11:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blawa90
Man pratar först om en misstankegrad på sannolika skäl som är den näst högsta men inte tillräckliga skäl för åtal. Sen kort därefter så är misstankegraden så hög att man kan använda tvångsmedel vilket är den näst lägsta, vilket du i princip kan använda mot vem som helst som kan bli utpekad som ev gm.

Det ska inte finnas några RIMLIGA TVIVEL på att GM är oskyldig för kunna dömas och nu tycker jag det bara finns rimliga tvivel.

Angav de någon nivå på misstankegrad på presskonferensen?
Citera
Bannlyst
En mediakåt SE hade sagt precis innan sitt självmord att det var han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Alla journalister ställer samma frågor, totalt ointressant.
Trodde du de skulle släppa fram media som ställer icke på förhand godkända frågor?
Sverige är ett jävla skämt. Igen.
Citera
Medlem
Kan någon svara på vad som anses vara det mest graverande för skandiamannen? Är det att han hade liknande kläder som den gärningsmannen vittnen har sett?
Citera
Bannlyst
Lampers väldigt hård i sin kritik.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Sverige har ju skött corona bäst i världen och nu har vi löst palme-fallet och har ett härligt multikulturellt land, vad skönt det känns.
Sverige fortsätter att vara världens "bästa" land.
Citera
Medlem
KP har just skapat ett nytt pseudo-juridiskt begrepp: "Postumt skäligen misstänkt".
Citera
2020-06-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zag
Visst, jag tror också att det kan vara han. Men jag tycker inte att åklagaren har tillräckliga bevis för att peka ut honom.

Det hade varit bättre att säga att "vi har 3-4 uppslag, men vi kommer inte längre nu, så vi lägger ner". Det hade varit mer ärligt och anständigt.

Jag håller med. SE är ett starkt uppslag men utan teknisk bevisning—ingen sanning.
Citera
2020-06-10, 11:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Saknas groteskt mycket bevis för att kunna fälla Stig, även fast jag tror han är mördaren så skulle jag ALDRIG fälla honom som domare eller ens ge mig in som åklagare gentemot Stig utan fler bevis.
Finns inte Mordvapnet, DNA, video/bild bevis, ögonvittne eller fingeravtryck finns det inte tillräckligt bevis för en fällande dom, ord mot ord dömer inte någon i Svensk Domstol.

Dessutom att besudla minnet av en avliden person utan dessa bevis är riktigt illa gjort.

Jag håller med. Hade förväntat mig mycket mycket mer.
Den sk Chevamannen som var ett tungt vittne har ju dessutom totalt avfärdat Stig Engström. De pratar mycket om ett sk "palmehat" men det hade ju för sjutton halva svenska folket vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in