2020-06-10, 11:26
Medlem
welcometorealitys avatar
Fiasko som vanligt när Svenska polisen arbetar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zag
Nej, det är samma argument som finns redan i Lars Larssons bok, och sen i princip upprepas i TP:s bok ett par år senare. Ingenting därutöver såvitt jag kan se.

Jag undrar om KP undviker att gå in på 'vapensamlaren' eftersom han har en dotter i livet som kan göra en anmälan för förtal av avliden.

Intressant att KP säger att PU har tillgång till en massa material som privatspanare inte har. Men hans argumentation kring SE bygger ju enbart på uppgifter som vi redan hade tillgång till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wg2070
Hade dom inte mer. Dom måste tröttnat på att utreda skiten.

Ja. En rimlig förklaring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Just det, min första invändning mot hela det här spåret. Man antar alltså¨att en kille som först lyckats skjuta statsministern och sedan lyckats fly (detta innebär rejäl bondtur om han agerade ensam) skulle söka upp polisen flera gånger och hävda att han hade dykt upp på mordplatsen precis efter mordet och t o m interagerat med polisen och andra vittnen: "ska ni inte förhöra mig?". Inte en chans, amigos!

Faller på sin egen orimlighet. Helt enig i att Skandiamannen INTE är Olof Palmes mördare.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Har du några tvivel var frågan: du måste förstå det svenska systemet...
Citera
Bannlyst
Oväntat bra engelska från Peterson. I övrigt har jag inte lärt mig så mycket nytt idag.
Citera
Avslutad
Varför? Varför i helvetes varför!? Man häpnar.

Jag hade kunnat köpa allt förutom SE. Kunde till och med ha kunnat köpa SE om de hade mordvapnet och DNA. Men det här? Vad som helst förutom det här. Jag trodde faktiskt de skulle sälja detta bättre men nähäpp. Jag hade misstrott vad de än presenterat (för sådan är jag av naturen liksom) men jag förväntade mig ändå att de skulle försöka få det att se lite mer övertygande ut än detta.

Visst. Jag må tycka vad jag vill om Palme och ha mina egna folieplast-teorier om mordet, men ett bestialiskt mord på öppen gata av en statsman som detta ska fan i mig klaras upp. Det ska inte ta 34 år av trams bara för att det ska rundas av utav någon stammande, sluddrande power point presentation och indicier om någon tjomme i basker som varit död i 20 år. Fullkomligt haveri.

Polisspåret blev plötsligt väldigt hett igen.
Citera
2020-06-10, 11:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hovsjöhooligans
Nej dom skulle inte haft presskonferensen 1990 och lagt ner då, dom skulle utrett denna Stig och gått vidare med honom, för att åtala eller avfärda honom ordentligt.

Så vad har de kommit fram till efter 1990, som de inte kunde gjort på två år innan? På två år kan man utreda alla ledtrådar och hittar man inget så är det inte någon mening att göra något mer. Lägg ned utredningen tills det kommer fram något helt nytt och tidigare okänt.
Citera
Medlem
Man pratar först om en misstankegrad på sannolika skäl som är den näst högsta men inte tillräckliga skäl för åtal. Sen kort därefter så är misstankegraden så hög att man kan använda tvångsmedel vilket är den näst lägsta, vilket du i princip kan använda mot vem som helst som kan bli utpekad som ev gm.

Det ska inte finnas några RIMLIGA TVIVEL på att GM är oskyldig för kunna dömas och nu tycker jag det bara finns rimliga tvivel.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Läs böckerna "En oväntad vändning" av Claes Hedberg och "Statskupp i slowmotion" av Ole Dammegård. Idag framstår dessa båda författare som långt mycket mer trovärdiga än Krister Peterson.

Har läst Hedbergs bok. Även om det inte är som han skriver, så presenterar han ändå flera objektiva fakta som påvisar att det något väldigt skumt bakom händelsen. Funderar på att gå in i den tråden och diskutera boken.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Krister Peterson har gjort helt rätt. Det var väntat att Leif GW skulle bli besviken, men det handlar inte om honom.

Det finns en trolig gärningsman som har varit på mordplatsen och har lämnat en berättelse som av allt att döma är efterkonstruerad.

Han är sedan länge avliden, det är beklagligt att man inte fångade upp honom när man hade chansen. Man har kommit så långt man kan begära. Återstår bara att lägga ner förundersökningen. Det svenska folket förtjänar att veta vilket huvudspår man har haft.

Många privatspanare och forskare kommer att fortsätta gräva i utredningen i decennier, men det blir inte bättre än så här.
Citera
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad tror han då?

GW har tidigare uttalat att statistiskt sett så brukar det vara det egna landets säkerhetstjänst o liknande som mördar sin statsminister/den som bestämmer. (Var väl en handfull år sedan han sa den saken i teven.)

Personligen sätter jag slantarna på att SÄPO var delaktiga i mordet.

(Exempelvis komikern Robert Gustafsson har ju i teve vittnat om hur mycket "SÄPO-bevakning" det var runt Palme strax innan mordet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in