2020-06-10, 22:23
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteln
Ni kan konspirera hur mycket som helst - SE går fortfarande inte att avskriva, och därmed kan fallet inte komma vidare med mindre än att teknisk bevisning dyker upp som antingen binder honom eller avfärdar honom till 100% som gärningsman.

Heder till KP som relativt raskt kom fram till denna slutsats och kunde stoppa utflödet av skattemedel för ingenting som pågått i 34 år. KP ska verkligen inte hängas, han har stängt den här parodin på 3 år.

Såhär är det, detaljen finns i ordvalet: ”vi kommer inte runt SE”.

KP ville avsluta PU, vilket är det enda riktiga. Han skulle dock aldrig lovat guld och gröna skogar innan han gjorde så.
Citera
2020-06-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det finns ett mycket märkligt uttalande från SE i artikeln.

Det går ut på vilket vapen han själv skulle ha använt om han vore mördaren och hur vapnet i så fall skulle ha varit utsmyckat.

I sig ett bisarrt uttalande.
Ja, så till den grad att han kanske försade sig där. Om reportern hade hållit ögonen på trakten av SEs gylf när han började prata om vapnets utformning tror jag han skulle ha noterat en snabbt växande ståfralla. Lite som när Patrick Bateman i American Psycho får hålla i Paul Allens visitkort, ser att det har en extra tjock papperskvalitet med vattenstämpel och äggskalsfärg, och börjar svettas.

En aspie / halvpsykopat som är estetiskt lagd och jobbar med grafisk design, och dessutom hatar Palme, skulle kunna fästa sig så sjukt mycket vikt vid ”elfenbenskolv i utsirat mönster” och dregla över det. Ger mig fan på att SE, med dyra damunderkläder under rocken, knäppte Palme med en liten pimpinett guld-357:a med elfenbenskolv och diamantinlägg och sen firade med att röka specialimporterad cigarill med platinamunstycke medan han tryckte upp en handsnidad jakaranda-dildo i avgasröret.
Citera
2020-06-10, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av system
Varför skulle Mårten pekat ut någon han själv inte sett?

Har uppfattat att han var med på plats - hur kunde annars någon smartskalle påstå att Lisbeth sköt
palme o lämnade över vapnet till Mårten (har själv ALDRIG trott på detta o skulle än mindre
kläcka ur mig detta). Otroligt att det inte blev förtal för detta
Citera
2020-06-10, 22:25
Medlem
BlueVeinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteln
Ni kan konspirera hur mycket som helst - SE går fortfarande inte att avskriva, och därmed kan fallet inte komma vidare med mindre än att teknisk bevisning dyker upp som antingen binder honom eller avfärdar honom till 100% som gärningsman.

Heder till KP som relativt raskt kom fram till denna slutsats och kunde stoppa utflödet av skattemedel för ingenting som pågått i 34 år. KP ska verkligen inte hängas, han har stängt den här parodin på 3 år.

Det är ju faktiskt så, på grund av polisens totalt inkompetenta agerande kommer SE aldrig att kunna avskrivas. Han står på platsen och matchar signalementet varpå hans egen beskrivning inte matchar någon annans. Ändå tillåts han bara gå iväg, mycket möjligt med mordvapnet i rocken och ta nattbussen hem. Därefter avskrivs han helt från fallet.

Vi kommer aldrig få någon lösning, men faktum är att SE inte går att utesluta.
Citera
2020-06-10, 22:26
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Har uppfattat att han var med på plats - hur kunde annars någon smartskalle påstå att Lisbeth sköt
palme o lämnade över vapnet till Mårten (har själv ALDRIG trott på detta o skulle än mindre
kläcka ur mig detta). Otroligt att det inte blev förtal för detta
Mårten var inte på mordplatsen. Vi lämnar det där.
Citera
2020-06-10, 22:28
Medlem
Draken55s avatar
Ofattbart att det finns folk som sväljer dravlet som presenterades idag,
de har ju ingenting!
Patetiskt.
Väldigt fult utpekande.
Citera
2020-06-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Ok.
Typ 80 meter därifrån?

Jag säger inte att de har fel. Jag frågar, jag är nyfiken.

Ja ungefär. Man går över Sveavägen där och sedan förbi Skandiahuset till mordplatsen.

Pettersson var också väldigt lätt att lägga märke till, den stirrande blicken och haltande gången.
Även vittnet på Malmskillnadsgatan hade lagt märke till den haltande gången.

Jag tror också att när CP stod och väntade på narkotikan vid Grand så eldade han upp sig eftersom han hade paret Palme tillgängligt efter filmslutet. Och hans medfödda hjärnskada gjorde honom väldigt oberäklig. Jag bodde i närheten av honom i Solna och när han nvar påtänd och sned så gick man en omväg. Dessemellan var han hur trevlig som helst.
Citera
2020-06-10, 22:33
Medlem
och ingenting om vad man skulle jämföra dna testerna mot?

"Okänt vad de nya testerna ska jämföras mot
Det är okänt vad de nya DNA-testerna ska jämföras mot men Pettersson tror att det kan kopplas samman med någon form av tekniskt fynd.

– Man kan anta att man hämtar DNA från släkten för att om möjligt få en matchning, kanske mot ett vapen, ammunition eller mot Palmes rock.

Ytterligare en möjlighet, enligt Pettersson, är den handledsväska som Engström bar i samband med mordet och som är försvunnen.

– Det kan också handla om Engströms handledsväska, om det exempelvis fanns krutrester på den."

https://www.expressen.se/nyheter/skandiamannens-slakt-dna-testad-av-polisen/
Citera
2020-06-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueVeins
Det är ju faktiskt så, på grund av polisens totalt inkompetenta agerande kommer SE aldrig att kunna avskrivas. Han står på platsen och matchar signalementet varpå hans egen beskrivning inte matchar någon annans. Ändå tillåts han bara gå iväg, mycket möjligt med mordvapnet i rocken och ta nattbussen hem. Därefter avskrivs han helt från fallet.

Vi kommer aldrig få någon lösning, men faktum är att SE inte går att utesluta.
Ja, han avskrivs för att Holmér ville ha nån sorts clean slate inför lanseringen av sitt allsmäktiga PKK-spår, så det inte skulle se ut som att det spåret var så klent att man jobbade med en massa parallella uppslag utifall att.

KP kommer med välriktad kritik mot pissiga delar av utredningen, vilket man tycker borde gillas av alla hobbydetektiver som ondgjort sig över utredarnas inkompetens genom åren, men istället verkar de alla strängt upptagna med att såga KP som att det plötsligt var hans fel att 80-talspolisen kling & klangade bort viktiga saker medan spåren ännu var varma.
Citera
2020-06-10, 22:40
Medlem
twoeggss avatar
Typ alla vittnen som har uttalat sig säger att det inte kan vara SE som är GM. Finns inget som pekar på honom förutom lösa omständigheter som sammanfaller..
Citera
2020-06-10, 22:40
Medlem
Apostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
KP kommer med välriktad kritik mot pissiga delar av utredningen, vilket man tycker borde gillas av alla hobbydetektiver som ondgjort sig över utredarnas inkompetens genom åren, men istället verkar de alla strängt upptagna med att såga KP som att det plötsligt var hans fel att 80-talspolisen kling & klangade bort viktiga saker medan spåren ännu var varma.

Ja, för de som inte kunde läsa mellan raderna så sågade KP sina företrädare jäms med fotknölarna under dagens presskonferens. Betänk att han beskrev SEs relation till Palme i formen av att "Engström hade en rätt avog inställnig till Palme". På byråkratiska - Palmehatare.
Citera
2020-06-10, 22:41
Medlem
JSelwyns avatar
Med risk för OT.

Jag tycker att det är synd att inte KP gick mer steg för steg igenom mordnatten från Grand till Tunnelgatan. Istället så drar man bara en hypotes, eller det som vi egentligen inte vill höra: vi anser, vi påstår etc.

Sen skulle man väl ha resonerat lite kring det här att SE "eventuellt" skulle ha sprungit omkring med en .357a en löningsfredag. Vilket i mångas ögon verkar psycho och är det till viss del. Dock. Om man läser förhören så pratar SE om buset på Sthlms gator och det här var en löningsfredag. Så mer troligt i hans värld att buset isf var mer närvarande än andra dagar/fredagar.

Vidare är det ju märkligt att man inte presenterar en riktig genomgång över SE's rutiner. Hur vanligt var det att han jobbade övertid och isf om man kunde ha fastställt tider. Såg man någon slags pattern?

Nu när man hade chansen så skulle man ha gjort en ordentlig genomgång av SE, och hade säkert behövs med tanke på avsaknaden av tekniska bevis, DNA och vapnet. Detta så folk hade fått en mer övertygande bild att SE var/är gm enligt PU. Det sades alldeles för många svävande saker om SE, som egentligen inte hade någon substans, om så, så passade det in på en betydlig del av den manliga befolkningen.

Slutligen, när man tittar i backspegeln över det som sades idag, så gjorde KP och HM bara ett rätt i min mening. O det är att man tog upp vittnet YN vid DBG. Det är det den enskilt mest besvärande delen vad gäller SE (i mitt tycke). Det är svårt att komma runt. Vad gäller LJ. Säkert en bra person etc. Men ser nog honom isf mer som en person som kan ha misstagit sig med tanke på att han säger sig också hålla uppsikt vad som händer nere vid Sveavägen.

Faktiskt en stor besvikelse hur mycket jag än ser HM och KP som rekorderliga personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in