2020-06-10, 10:32
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Mmm. Och vad säger LJ om övrig klädsel? Och ABs stickade mössa?

Och varför kan inte SE ha sett LJ från MP?

KP måste ju bemöta de välkända invändningarna mot SE-teorin. Kan bli en lååång frågestund.

Kan inte vart många med huvudbonad på sig en kall vinterkväll. Tunga bevis.
Citera
2020-06-10, 10:32
Medlem
Tolv vittnen som lämnat signalement på "mördaren" ?
Citera
2020-06-10, 10:33
Medlem
Erik Östs avatar
ALLT de tagit upp hittills KÄNDE VI REDAN TILL!

Jeeeesus dom har hållit på över 1 timma nu!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
OK, var är kepsen nu då KP...?

Meh! Förstör inte hans upplägg nu!!
Citera
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag reagerar också på det. Hade förväntat mig att de funnit ett vapen som kunde knytas både till Stig Engström och de aktuella kulorna. Det är bara indicier som framförs. Han hade aldrig blivit dömd på detta. Lisbets vittnesmål mot CP var ju starkare. Tror visserligen inte att det var han som gjorde det. Det här kommer inte få ett slut om de inte kan presentera något konkret.

Saknas groteskt mycket bevis för att kunna fälla Stig, även fast jag tror han är mördaren så skulle jag ALDRIG fälla honom som domare eller ens ge mig in som åklagare gentemot Stig utan fler bevis.
Finns inte Mordvapnet, DNA, video/bild bevis, ögonvittne eller fingeravtryck finns det inte tillräckligt bevis för en fällande dom, ord mot ord dömer inte någon i Svensk Domstol.

Dessutom att besudla minnet av en avliden person utan dessa bevis är riktigt illa gjort.
Citera
2020-06-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Saknas groteskt mycket bevis för att kunna fälla Stig, även fast jag tror han är mördaren så skulle jag ALDRIG fälla honom som domare eller ens ge mig in som åklagare gentemot Stig utan fler bevis.
Finns inte Mordvapnet, DNA, video/bild bevis, ögonvittne eller fingeravtryck finns det inte tillräckligt bevis för en fällande dom, ord mot ord dömer inte någon i Svensk Domstol.

Dessutom att besudla minnet av en avliden person utan dessa bevis är riktigt illa gjort.
Han behöver inte fällas. Man lägger ner utredningen för att han är huvudmisstänkt.
Betydligt lägre krav för det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det var alltså Skandiamannen, fan va skönt att får den här saken ur världen. Nog är det lite misstänkt att mördaren håller sig nära mordutredningen hela tiden. Är det inte vanligt att mördare gör så? Sen att han presenterade någon teori att Palme sa något mördaren inte gillade och därför sköt honom, han snackade alltså om sig själv. Du skulle inte snäst av den där moderaten Palme då hade du fortfarande varit vid liv.

Skojar du? Detta har varit ett av allmänheten misstänkt huvudspår länge.

Den här presskonferensen presenterade inget nytt. Det finns ingen större anledning att mena att Skandiamannen är skyldig/oskyldig än som fanns igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H24
"En man faller till backen, och det vågar jag påstå att det är Olof Palme"

Det är ju bra att vi är överens om vem mordoffret är i alla fall.

Orsaken till Petersons osäkra "och det vågar jag påstå" är att han inser att Claes Hedberg har rätt i att det var skådespelaren Jan-Olov Strandberg, maskerad till att likna Palme, som ramlade ihop på trotoaren. Olof var aldrig på den platsen, då han smet in i Skandiahuset 100 meter innan "mordplatsen".
Citera
Medlem
Finns släktingar som kan anmäla för förtal? Kan allmänheten anmäla för förtal av avliden?
Citera
Medlem
Herregud. Detta är sämre än vad jag befarade.

Svammel, hypoteser och vaga indicier.
Citera
2020-06-10, 10:35
Medlem
GM halkar på snömodden. SE har jobbat på kontor och har kontorsskor. Det är SE som är mördaren.

Det verkar vara ett återkommande tema.

Fan det här är helt sjukt
Citera
2020-06-10, 10:35
Moderator
farbror_barbros avatar
vem halkar och ät klädd i rock?
”jo, Stig Engström”

eller en annan GM som inte hörde av sig till PU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in