Citat:
Ursprungligen postat av
Oreaaand
Tycker dom borde ge dig en chans om det var 10 år sedan, håller tummarna för dig!
Har du några tips om hur man ska klara antagningen? Min första gång
Skönt att jag inte är ensam om att tycka det, tack! 🙂
Är det några specifika moment du tänker på?
Den fysiska biten klarar du säkert galant om du inte är väldigt otränad/överviktig. Cykel-testet är ju som nämnt borttaget för tillfället, så nu är det en objektiv bedömning av läkare samt isokai-testet som avgör den fysiska delen.
Intelligenstestet var jag säker på skulle gå galant (hade en 7a under lumpen), fick dock bara en fyra nu, vilket såklart gjorde mig besviken. Det lurigaste var biten där du ska kunna tolka vilka som sidor som är vilka på en ihopvikt, respektive utvikt box. Träna på lite iq-test, så du får en hum om vad det handlar om.
Gällande psykologen så är det verkligen bara att vara uppriktig och ärlig. Det finns inget som per automatik är rätt eller fel svar, det beror snarare på hur du svarar och hur du motiverar det. Tänk igenom dina svar och var eftertänksam, jag tror det lönar sig.
Säkerhetsintervjun är ungefär samma sak som psykologen. Ni går igenom vad du gjort i ditt liv, hur du resonerar kring konflikthantering och din bedömningsförmåga. Jag erkänner att jag höll igen lite på vissa delar av min uppväxt, det är något som är lite känsligt för mig ännu.
Är du intresserad av att veta något mer om något specifikt moment, så står jag gärna till förfogande.