2020-06-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clubber-Lang
"några dagar i veckan" damn... de är rätt mkt de... så mkt tid har jag inte Jag får slita helt enkelt.

Vi önskar dig lycka till! 😊
Citera
2020-06-06, 12:24
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonez15
Inga allvarliga förseelser egentligen. Skadegörelse, snatteri och några trafikbrott. Blev av med lämpet p.g.a trimmad moppe och blev av med bilkörkortet totalt 2 gånger. Fick även böter för att ha urinerat på en olämplig plats utomhus. Allt detta skedde när jag var mellan 15-20 bast, är 30 idag.

Jag blev misstänkt för en misshandel för 6 år sen dock. En riktigt rörig historia, men kontentan är att man la ner förundersökningen omgående då både målsägande och oberoende vittnen kunde gå i god för mig i slutändan.

Polisen sa att hon svävade mellan tvekande och godkänd och det var gällande ovan nämnda misstanke om misshandel. Hon tyckte historien lät minst sagt absurd, så man skulle kolla gamla fupar för att skapa sig en bättre uppfattning.
Jag har jobbat som civil skyddsvakt i många år och har innan dess haft anställning som skyddsvakt på försvarsmakten. Tror även att det är säpo som gör RK när det är en säkerhetsprövning som görs vid anställning av skyddsvakt.

Jag tror att polisen valde att sätta mig som tvekande och lämnade ärendet vidare för en "second opinion", men det känns ju som att jag borde få svar vid det här laget om det blev ett nej även där?

Jag har nog fan aldrig varit så här nervös. Vilket jäkla elände med denna väntan...

Vi får hoppas att de avslår din ansökan för du är uppenbart inte lämplig att bli polis. Att du trivialiserar ett flertal brott som du begått borde säga allt för rekryteringen.
Citera
2020-06-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vi får hoppas att de avslår din ansökan för du är uppenbart inte lämplig att bli polis. Att du trivialiserar ett flertal brott som du begått borde säga allt för rekryteringen.

Nej, jag trivialiserar inget av mitt bagage, jag ångrar det jag gjort. Men satt i förhållande till hur längesen det faktiskt var och framförallt vem jag är idag så tycker jag inte det borde återspegla min lämplighet att bli polis.
Citera
2020-06-08, 16:32
Medlem
Horleifs avatar
Hur är det färgseendetesten går till! Är det samma platter som man ser på nätet eller har dom andra?
Citera
2020-06-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonez15
Nej, jag trivialiserar inget av mitt bagage, jag ångrar det jag gjort. Men satt i förhållande till hur längesen det faktiskt var och framförallt vem jag är idag så tycker jag inte det borde återspegla min lämplighet att bli polis.

Tycker dom borde ge dig en chans om det var 10 år sedan, håller tummarna för dig!

Har du några tips om hur man ska klara antagningen? Min första gång
Citera
2020-06-08, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polistrden22
Jag ska dit den 27/5.
minsida.rekryterngsmyndigheten.se loggar du in på, nej du behöver nog välja att du ska boka tid för att se lediga. Innan det några frågor om dig och din hälsa Står vilka län som prövas just nu på rekryteringsmyndighetens hemsida med, där kan du hålla koll!
Kämpa på med uppgiften och söööök!

HUR gick det????
Citera
2020-06-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreaaand
HUR gick det????

Jag klarade allt och är nu antagen till Växjö Campus
Citera
2020-06-08, 20:14
Medlem
Citat:

Grattis! Vad tyckte du var svårast på UNIQ? Och har du någon fråga psykologen frågade dig som du inte hade reflekterat så mycket över
Citera
2020-06-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreaaand
Tycker dom borde ge dig en chans om det var 10 år sedan, håller tummarna för dig!

Har du några tips om hur man ska klara antagningen? Min första gång

Skönt att jag inte är ensam om att tycka det, tack! 🙂

Är det några specifika moment du tänker på?
Den fysiska biten klarar du säkert galant om du inte är väldigt otränad/överviktig. Cykel-testet är ju som nämnt borttaget för tillfället, så nu är det en objektiv bedömning av läkare samt isokai-testet som avgör den fysiska delen.

Intelligenstestet var jag säker på skulle gå galant (hade en 7a under lumpen), fick dock bara en fyra nu, vilket såklart gjorde mig besviken. Det lurigaste var biten där du ska kunna tolka vilka som sidor som är vilka på en ihopvikt, respektive utvikt box. Träna på lite iq-test, så du får en hum om vad det handlar om.

Gällande psykologen så är det verkligen bara att vara uppriktig och ärlig. Det finns inget som per automatik är rätt eller fel svar, det beror snarare på hur du svarar och hur du motiverar det. Tänk igenom dina svar och var eftertänksam, jag tror det lönar sig.

Säkerhetsintervjun är ungefär samma sak som psykologen. Ni går igenom vad du gjort i ditt liv, hur du resonerar kring konflikthantering och din bedömningsförmåga. Jag erkänner att jag höll igen lite på vissa delar av min uppväxt, det är något som är lite känsligt för mig ännu.

Är du intresserad av att veta något mer om något specifikt moment, så står jag gärna till förfogande.
Citera
2020-06-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunAnal
Folk som jobbar civilt på polisen idag får gå en 1års utbildning, ha full lön under hela utbildningen, alla litteratur betald och sen behålla lönen dom fick som civilanställda + löneförhöjning för kompetens höjning. Dom blir alltså poliser på 1 år. Ni ska gå 2 år ta lån i 2år sen få 15.000 kr i mån i 6mån och sen ytterliggare provanställning 6mån. Vart är rättvisan i detta?? Vakna för fan.

Lol? Då jag jobbar civilt kan ja säga att detta nt stämmer. Du får fortfarande plugga 18 månader och du måste redan haft en AKADEMISK bakgrund. Alltså redan klarat av minst 120hp eller ha en kandidatexamen för att vara säker.

Där är ett fåtal som ens går den utbildningen för dem som redan har en akademisk bakgrund och jobbar civilt redan har några år på nacken och rent av inte orkar gå tillbaka till plugg. Dessutom måste du ha 2 års erfarenhet inom myndigheten.

Men ja, du får en betald utbildning.
Citera
2020-06-09, 09:28
Medlem
Citat:

Grattis!!! Va roligt

Var Uniq svårare än du trött? Kan du ge exemple på frågor psykologen frågade?

Jag har mitt slutprov idag så skickar in min ansökan till veckan
Citera
2020-06-09, 13:05
Medlem
Brilles avatar
Är det någon som vet gällande aspirant plats om man studerar till polis på distans?
Jag vet att man läser på distans genom Växjö eller Borås och att man behöver vara på plats där x antal ggr i månaden, men kommer man även få ha sin aspirant plats där?

Säg att jag bor i Gävle och ska söka till Polishögskolan, får jag räkna med att min aspirant plats blir i någon av de fem städer som bedriver campus?
Jag kan med andra ord glömma en aspirantplats därifrån jag pluggar (Gävle) i detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in