Citat:
Ursprungligen postat av
with3r
Hur gick det? Vad för summor brukar du hansla sånt där för? Har kollat på bear- & bullcertifikat själv men avgiften är ofta så jävla hög för småspelare som mig...
Den positionen ligger på ca -3.75% just nu, men kommer förmodligen ligga kvar över natten om det inte blir ett rejält kliv upp snart. Jag gick dessvärre miste om chansen att sälja vid den studs som kom uppåt (efter den nivå jag handlade för) varpå innehavet gick upp +3-4% inom ett par minuter. Så kan det gå. :)
Innehavet är dock väldigt litet sett till allt annat i 'högrisk'-portföljen.
För dessa småköp brukar jag i regel lägga max 5000. Det måste till betydligt mer än något som sker på 5 minuter för att jag ska gå in mer.
Just nu handlar det annars mest om att ligga kvar i de redan tagna positionerna till det att trenderna ändras. Så länge kan man göra mindre köp även om det blir lätt hänt att det blir lite minus på sådant då man nu måste se mer till vad som händer dag till dag och så.
Köpen som sker på längre sikt är något enklare. Min position i t ex Air France/KLM tog t ex över 1 vecka på sig att vara nära att ligga plus (ligger +33% med den nu). Kanske inte enkelt för de flesta att ligga minus så 'lång' tid, men sådant får man räkna med.