2020-06-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Forsvarerne har oppgitt at ingen av de hadde vært i kontakt med TH i forkant av avhøret den dagen.

Derfor tenker jeg at de fikk seg en stygg overrakelse når ble ble informert av andre ansatte hos Kripos, muligens hun som fulgte han inn, at TH virket "litt pjusk", som sikkert var en måte å ordlegge seg på som skjermet TH.

Men så fort advokaten ble gjort oppmerksom på det og traff TH selv så ble han omtrent røsket ut detfra så fort at hodet nesten snurret.

Jeg tenker advokaten ble rimelig svett når han fant det ut.

Men det at Holden selv aldri var planlagt å være med, og at det kan ha vært "planlagt" at denne gjennomgangen ikke kom til å bli gjennomført kan fremdeles være tilfellet, uavhengig av at TH overrasket dem ved å stille beruset i tillegg.

Har vi altså fått på det rene at TH var beruset? Hvor er dette publisert?
Citera
2020-06-06, 18:51
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose

Nei, det er bare tolkninger, beklager hvis jeg ikke presiserte det.

Edit: Men samme om det så var tilfellet så hadde jo selvfølgelig aldri politiet opplyst om det. Derfor tror jeg de bruker uttrykket "litt pjusk" for å skjerme han.

Politiet ER faktisk ikke ute etter å sverte han mest mulig, som enkelte later til å tro.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-06 kl. 19:09.
Citera
2020-06-06, 19:00
Medlem
Citat:

Jeg tror ikke det medfører riktighet.
Citera
2020-06-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, det er bare tolkninger, beklager hvis jeg ikke presiserte det.

Helt ok. Det var flere som skrev det.
Citera
2020-06-06, 19:07
Medlem
Citat:
Hva mener du med morsomt? Du begynner gradvis å mistenkeliggjøre deg selv her.

Confirmation bias.

Hvis det lekkes informasjon om politiets funn som stemmer overens med noe man selv tror = Ingen grunn til å tro at det ikke stemmer 100%, galskap å tvile på det, er det noen som er uenig så er de idioter.

Hvis det lekkes informasjon om politiets funn som ikke stemmer overens med noe man selv tror på = Fullstendig usannsynlig, dette er soleklart feil, og man blir desperat etter å motbevise det.

Det er jo smått utrolig hvor mange språkeksperter vi plutselig har fått her inne som enkelt kan konkludere med at forfatteren av brevet er norsk.

Slik som Minnimus.
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Brevet oser av bevisste feil som indikerer at forfatter er norsk men prøver å skjule det.

Dette er jo, ærlig talt, ikke nevneverdig komplisert. Lengden på brevet gir språkekspertene bedre grunnlag for å uttale seg om forfatteren, hvis setningsoppbygningen plutselig varierer så vil det f.eks kunne oppfattes som at det er flere personer som har vært med på å forfatte innholdet etc. Analysen, og den er omfattende, har gitt språkekspertene grunnlag for å konkludere med at de oppfatter det slik at personen bak brevet ikke har skandinavisk som morsmål. Dette skal jo selvsagt ikke tolkes som bevis for at personen umulig kan ha skandinavisk som morsmål, bare at brevet er skrevet på en slik måte at de ikke har funnet noe som tilsier at det er noen med skandinavisk som morsmål som prøver å late som de er fra et helt annet land (trusselbrevene til L'aila b'ertheussen, f.eks)

Da er det jo smått absurd hvor mange som går fullstendig amøbe og begynner å hevde at det er jo åpenbart at det er fullt av bevisste feil som selvsagt indikerer at personen bak brevet er norsk.
Citera
2020-06-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Confirmation bias.

Hvis det lekkes informasjon om politiets funn som stemmer overens med noe man selv tror = Ingen grunn til å tro at det ikke stemmer 100%, galskap å tvile på det, er det noen som er uenig så er de idioter.

Hvis det lekkes informasjon om politiets funn som ikke stemmer overens med noe man selv tror på = Fullstendig usannsynlig, dette er soleklart feil, og man blir desperat etter å motbevise det.

Det er jo smått utrolig hvor mange språkeksperter vi plutselig har fått her inne som enkelt kan konkludere med at forfatteren av brevet er norsk.

Slik som Minnimus.

Dette er jo, ærlig talt, ikke nevneverdig komplisert. Lengden på brevet gir språkekspertene bedre grunnlag for å uttale seg om forfatteren, hvis setningsoppbygningen plutselig varierer så vil det f.eks kunne oppfattes som at det er flere personer som har vært med på å forfatte innholdet etc. Analysen, og den er omfattende, har gitt språkekspertene grunnlag for å konkludere med at de oppfatter det slik at personen bak brevet ikke har skandinavisk som morsmål. Dette skal jo selvsagt ikke tolkes som bevis for at personen umulig kan ha skandinavisk som morsmål, bare at brevet er skrevet på en slik måte at de ikke har funnet noe som tilsier at det er noen med skandinavisk som morsmål som prøver å late som de er fra et helt annet land (trusselbrevene til L'aila b'ertheussen, f.eks)

Da er det jo smått absurd hvor mange som går fullstendig amøbe og begynner å hevde at det er jo åpenbart at det er fullt av bevisste feil som selvsagt indikerer at personen bak brevet er norsk.

Hvem er det du kritiserer egentlig ?
Citera
2020-06-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Tull.

At du mener det er patetisk er selvsagt helt ok, men det er definitivt ikke det samme som at det tyder på at noen er umoden og/eller ikke har høy IQ.

Joda. Det er sånn. Helt teit å briljere med et annet språk nå det man skriver er feil stavet !
Citera
Medlem
Citat:
Heller tvert i mot tror jeg. Flere forslag?

H*dda har ikke Facebook, så vanskelig og se hvordan forholdet er familien i mellom, sånn sett.
Men TEH og h*nna har jo kontakt på fb, ser jeg på kommentarer, likes etc. Så antar forholdet der er godt?

Hvis H*dda har trukket seg bort, er det pga hele familien eller foreldrene spesielt?
Citera
Medlem
Niffys avatar
Jeg lurer på om forsvarerne til Laila ikke burde finne ut hvilke språkeksperter som har analysert trusselbrevet og få dem til å analysere brevene hennes også.

Kanskje de er heldige og får en konklusjon om at de er skrevet at utlendinger også!
Citera
2020-06-06, 19:47
Medlem
Citat:
Enig i at det ikke er vits i å dra det for langt. Poenget er at med dagens muligheter så tror jeg ikke det er mulig å utelukke at forfatteren har skandinavisk morsmål. Lingvister kan kanskje tro, og sannsynliggjøre - men teknologien i dag gjør at man enkelt kan finne et ferdig trusselbrev på nettet som noen andre har forfattet.

Innholdet i brevet er MYE MER interessant. Jeg utfordrer dere til å spekulere i hvorfor kun yngstedatter og hennes barn/familie er nevnt ved navn og truet særskilt i brevet. Hvorfor ikke de to andre barna?
Før man spekulerer i dette, hadde det vært en fordel å vite hvem som skrev brevet, hvem som står bak forbrytelsen mot AE, og å vite flere detaljer.

Hva er dine spekulasjoner om det du spør om?

Jeg har litt vanskelig for å se for meg at en GM putter press på seg selv ved å google rundt etter et ferdigskrevet trusselbrev på nettet.
Senast redigerad av POlROT 2020-06-06 kl. 19:58.
Citera
2020-06-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvem er det du kritiserer egentlig ?

Hei,

Takk for at du tar kontakt. Spørsmålet du stiller er besvart i innlegget du siterer. Håper dette hjelper

Mvh
Meg
Citera
2020-06-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Det er ikke det som er poenget. Poenget er hvorfor kidnapperne tar seg bryet med å kommentere det i det hele tatt i brevet? Likegyldig for dem hvordan han skaffer pengene.

Jo det förstår jag. Men för att förstå hur de tänker är det bra att veta fakta om hur det kan gå till tänkte jag - hur de tänker logiskt gentemot TH och vad slags kännedom de kan ha om honom.
Konstigt att de skriver så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in