2020-06-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
1) Jeg synes det låter helt vannvittig at trusselbrev, konvolutt og AEHs personlige eiendeler lå på en stol i entreen og at TH ikke umiddelbart fant dette da han kom inn døren.

Han snakket med H*nna på fasttelefonen kort tid etter at han kom hjem, og ingen av disse tingene ble da nevnt. H*nna spurte om han visste hvor AE var. Han svarte at han ikke visste, og lurte på om hun selv visste noe om hvor moren befant seg.

Han fant antagelig brevet før han ringte barna tilbake 20 minutter senere. Likevel fant han først mobilen til AE da han forlot huset for å møte politiet. Skal ikke den ha ligget i entreen? Hvordan kan han overse den også?

Han kom angivelig hjem i en tilstand av engstelse over AE som ikke hadde svart på anrop. Skulle tro han var mer observant.

Hvis TH på en eller annen måte er involvert, kan han ha hatt behov for å kjøpe seg noe tid før "kidnappingen" ble oppdaget? Noe som måtte ordnes før barna og politiet kunne varsles?

1) Hvis det sto en kommode, garderobeskap eller et annet møbel foran den stolen slik at brevet og andre gjenstander på stolen ikke kunne sees hvis TH så rett frem da han kom gående inn i huset så kan det være forklaringen på hvorfor han ikke så brevet og de andre gjenstandene da han kom hjem. (Jeg tenker på hvis stol og en eventuell kommode/garderobeskap/annet møbel sto inntil samme vegg).

Noen spekulerte her på FB i om telefonen ble plassert i huset av en annen person etter at TH hadde kommet hjem.
Noen spekulerte i og skrev her på FB om at det kan ha vært slik med brevet også.
Senast redigerad av POlROT 2020-06-05 kl. 15:13.
Citera
2020-06-05, 15:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg utfordrer dere til å spekulere i hvorfor kun yngstedatter og hennes barn/familie er nevnt ved navn og truet særskilt i brevet. Hvorfor ikke de to andre barna?
Fordi hun er favoritt-barnet til TH? Et barn som han har hjulpet litt ekstra i forhold til de andre?
Vet du noe mer om dette?
Citera
2020-06-05, 15:10
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Fordi hun er favoritt-barnet til TH? Et barn som han har hjulpet litt ekstra i forhold til de andre?
Vet du noe mer om dette?

Heller tvert i mot tror jeg. Flere forslag?
Citera
2020-06-05, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg holder fortsatt en knapp på at alle barna og TH planla dette sammen. Det kan være så enkelt at hun forfattet brevet, og valgte å «ofre seg» på dette. For at planen skulle funke, måtte ALLE være med, som et «en for alle, alle for en»-prinsipp.

Men om det är så att hela familjen är med på att kamouflera TH:s verkställande av mord på AEH
så tror jag att någon av dem med tiden bryter ihop och går till polisen.
Citera
2020-06-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Er det noen som har tenkt på hvor ofte det skjer at en nesten 70 år gammel person dreper noen? Jeg kan ikke finne noe lignende.

Har en person på nesten 70, som i tillegg jobber fulltid, virkelig ressurser og tid til å planlegge et slikt opplegg? Virket som han fortsatt jobbet mye og hadde faste rutiner.

Mellom 60-70 år er det ganske vanlig at mennesker blir glemsk. Kan også være en grunn til at TH ikke er veldig god i avhør.

Knappast troligt, nej. Men teoretiskt sett kan han ha haft någon annan till att begå brottet.
Citera
2020-06-05, 15:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men om det är så att hela familjen är med på att kamouflera TH:s verkställande av mord på AEH
så tror jag att någon av dem med tiden bryter ihop och går till polisen.
Ikke nødvendigvis, alle løper da like stor risiko for straff og livet lagt i grus.
Citera
2020-06-05, 15:14
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg tror løsningen i saken ligger i det motivet som åpenbarer seg i dette kunst-maleriet:

https://imgur.com/gallery/Lwbd03x

Jeg tror politiet har sett den hypotesen men at det kanskje tok lang tid, og saken kan få en meget overraskende løsning for de fleste tror jeg. Jeg hadde aldri drømt om å tro på en slik hypotese, men ser det nå at den er den mest sannsynlige av alle. Det er mitt tips. Og det er ikke TH, men mulig han har dekket over. Og derfor kan dette ende i en forferderdelig familietragedie.

At drapet også skjedde på Halloween er absolutt ingen tilfeldighet hvis den hypotesen stemmer. Da var den dagen valgt med omhu.

Et ekte trick or treat. Isåfall klarte GM å lure alle. Hvis man ikke fikk goder og ble tilgodesett, så ble det utført et trick på hærskapet i huset.

Og da kan èn GM stå bak alt. De som tenker likt forstår hvem jeg mener.
https://www.artstation.com/artwork/Q5vJ8
Citera
2020-06-05, 15:15
Medlem
Citat:
Heller tvert i mot tror jeg. Flere forslag?

Jeg prøvde meg. Jeg tror også det er motsatt. Hun er opprøreren. Ikke involvert i familiebedriften, sto alene. Mulig konflikt med TH. Nå er hun hans mest innbitte forsvarer.
Citera
2020-06-05, 15:15
Medlem
Citat:
Det er ganske opplagt for meg at brevet forsøker å gi inntrykk av at det har en engelskspråklig opprinnelse. Setningsoppbygning og mange av ordene stammer fra engelsk. Det samme gjaldt for kodebeskrivelsene hvor man så begrepet "putte press på" (put pressure on).

Jeg har litt utfordring med å se at en 70 åring skal bruke akkurat det uttrykket der. Putte press. Jeg synes definitivt det faller mer naturlig for en som er litt film-inspirert i hodet. Noe yngre.

Er endel andre uttrykk også som jeg virkelig stusser over ifht en vanlig 70 åring. Ikke selve ordfeil osv, men valg av endel ord.

Som det stod i en mail hvis jeg husker rett: " Forstår du at å fucke oss er en tabbe"
Og " vi kan kun gi basic" - om helsehjelp.
Og "du tar lang tid, null garanti for hvor lenge hun lever".

Klarer bare ikke se at en 70åring skriver. Men som i alt annet i saken.
Det kan hende TM er en supermann som kan alt. Kanskje han også har sett mye film.

Men det er vel da trolig hans hjelper/e isåfall som skriver, ifht den hypotesen.
Citera
2020-06-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
TH har försökt kommunicera med polisen i snart två år till ingen nytta. Bara en idiot skulle fortsätta i det här läget.

Ja just det. Han har skrivit mycket och pratat mycket, till slut blir det rundgång, så det är nog därför som Holden avråder honom till att prata mer. Det måste inte betyda att polisen har
besvärande uppgifter eller nya fynd ..
Citera
2020-06-05, 15:19
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Nå er dette snart 30 år siden, men den var bra etter datidens forhold. Fikk toppkarakter og greier på eksamen. Men har senere valgt en helt annen utdannelse og yrkesvei, så henger ikke lenger med i svingene.

Har laga en selv også i android-studio med algoritme for skrivefeil og personlige særtrekk som skulle gjøre den "naturlig". Jeg lurte på om brevet kan ha blitt delvis filtrert gjennom et selvlaga program, men jeg har ikke direkte grunn til å tro det heller. Jeg tror det er puncha rett i word. Fyren må minst gå på speed når han lager det. Jeg slutter ikke undre meg over lengden på brevet.
Citera
2020-06-05, 15:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Innholdet i brevet er MYE MER interessant. Jeg utfordrer dere til å spekulere i hvorfor kun yngstedatter og hennes barn/familie er nevnt ved navn og truet særskilt i brevet. Hvorfor ikke de to andre barna?
Så du tror hun ikke er favotitt-barnet til TH og at han har hjulpet henne litt mindre enn de andre. Mener du det kan være henne som står bak? Hun skriver dette hysteriske brevet til politiet for å renvaske seg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in