2020-06-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vel det er vel en god stund til en rettsak om det i det hele tatt blir en.Sikkert riktig i mange saker, dog føler jeg ikke det er så reelt i denne saken. ( siden det er snakk om lang tid til en evnt.rettsak)

Jeg er derfor ganske sikker på at det i denne saken er politiet som lekker i alle ender. Spørsmålet er hvorfor? Og hva de forventer å få ut av dette. Mulig jeg tar feil, men har aldri sett en sak hvor politiet så åpenbart leker katt og mus. Som betegnelser av siktede? Meldingen fra datteren til politiet kommer også trolig fra politiet, jeg håper vi ikke har et politi som sitter å hevne seg, det ville være veldig uprofesjonelt.

Nei, det er lekkasje fra barna selv, via bistandsadvokat. Det ble vel også skrevet? At de i samråd med henne publiserte. Dagbladet og TV2 er kanaler familien benytter seg av.
Citera
2020-06-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Är ju också bara att laga en ny E-post adress helt random. Ingen raketforskning.

Ja men de har stjålet en epost-adresse så det er irrelevant
Citera
2020-06-06, 18:27
Medlem
Citat:
Nå vet jeg ikke hvor TH har sine verdier, men jeg vil tippe at mye av pengene kommer fra gode investeringer på børsen. Siden jeg har endel erfaring med dette kan jeg stadfeste at det er fort gjort og omsette aksjer i penger
Det går nesten like fort som å overføre penger fra en konto til en annen, dog med unntak av vippe da
Selger man aksjer for 20 mill, har du pengene på konto dagen etter med mindre det kommer en helg i mellom.

Det märkligaste är ändå att brevskrivaren tror sig behöva förklara allt i detalj. Att förklara för en miljardär hur han kan få fram pengar. Att förklara för en driven och kapabel person som byggt sin förmögenhet från noll att det finns alternativa sätt att få loss kapital. Det är så märkligt. Den enda sorts personlighet jag kan tänka mig skriva så till någon okänd är en starkt kontrollerande person som har svårt att delegera. (TH själv är kanske sådan?) Det andra alternativet är att brevskrivaren känner och saknar förtroende för TH.
Citera
2020-06-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Det var försvarets bedömning och ordval vad jag förstår:

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=34666

https://www.nrk.no/norge/politiet-gar-ut-mot-hagens-forsvarere_-han-var-_litt-pjusk_-1.15039286

Vet ikke hvem som begynte å bruke utrykket poenget er at det er politiet som har fått skylden. En helt grei betegnelse hvis mine mistanker er riktig.og TH var beruset. Hva skulle de si tro? Mannen reiste rett på jobb, de kunne naturligvis ikke si at TH var for beruset til å gjennomføre et avhør. De kunne heller ikke si han var syk siden han dro rett på jobb.Kanskje er utrykket pjusk ikke bra, men siden avhøret ikke engang kom i gang er det lite vanskelig og finne andre utrykk.

Og det er nettopp det at avhøret ikke engang kom i gang, samt at han ble kjørt til avhøret som gjør meg rimelig sikker på at han var beruset. Jeg antar Holden visste siden han ikke møtte ( sikkert snakket med TH i telefonen) Både Kripos og politiet så nok dette umiddelbart og skjønte at det ikke var noen vits med avhør.
Ikke at jeg ville bebreide TH for å komme i en slik tilstand, uavhengig av skyldspørsmål har mannen vært utsatt for et enormt mediekjør.

Men hadde media egentlig krav på en begrunnelse for hvorfor det ikke ble noe avhør. Hvorfor ikke heller pålegge media munnkurv. De har jo vist før at de klarer å holde tett hvis de blir bedt om det.

Så det var ingen tvil om dette var planlagt at skulle sive ut, spørsmålet er hva var h3nsikten med det?
Citera
2020-06-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det økenavnet, var det verre enn f.eks. "Idioten"?

Det kan for eksempel ha vært "alkisen". Jeg vet ingenting om AEH s eventuelle rusproblemer. Jeg har hatt rusmisbrukere i nær famile. Noen har rusa seg på alkohol, andre på piller. Etter å ha rusa seg en stund på alkohol, ender de ofte opp i et blandingsmisbruk. Kartongvinen er veldig poulær. Blir man for glad i den, ender det ofte opp med flere kartonger. En kartong som er synlig for medlemmene i husstanden og gjester. Pluss en "hemmelig kartong" i for eksempel klessskapet. Jeg har sett en del bilder av AEH, og hver gang har jeg stusset over blikket hennes. For å si det rett ut: Hun ser rusa ut!
Senast redigerad av Akershus 2020-06-06 kl. 18:48.
Citera
2020-06-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Kan lime inn fra en kort forklaring på maleriet i et tidligere innlegg:
Maleriet symboliserer veldig sterkt et tenkbart bakenforliggende følelsesmessig psykologisk motiv som jeg kan forklare.

Rudolf er en som var litt annerledes enn de andre. Som ikke helt var regnet med. Rød på nesa.
Et sorte får, en outsider, fordi man ikke er som de andre i flokken.

"Reinflokken ertet Rudolf,
sa han var et snodig dyr.
?Hold deg på avstand, Rudolf,....."

Men i maleriet ser vi.....at en dag bestemte Rudolf seg for å ta igjen.
At nok er nok.
Det var ikke bare å gjøre som man ville med Rudolf lenger.

Han ville "renegotiate his contract" (som maleren har skrevet).

Det er så mange bilder på denne FB-profilen som er temmelig spesielle for å si det mildt. Man får liksom følelsen av at disse bildene skal fortelle et eller annet.
Citera
2020-06-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Det märkligaste är ändå att brevskrivaren tror sig behöva förklara allt i detalj. Att förklara för en miljardär hur han kan få fram pengar. Att förklara för en driven och kapabel person som byggt sin förmögenhet från noll att det finns alternativa sätt att få loss kapital. Det är så märkligt. Den enda sorts personlighet jag kan tänka mig skriva så till någon okänd är en starkt kontrollerande person som har svårt att delegera. (TH själv är kanske sådan?) Det andra alternativet är att brevskrivaren känner och saknar förtroende för TH.

Det er jo ikke mer komplisert enn at de skriver det for å informere om at det ikke nytter å komme tilbake med at det er vanskelig å få tak i så store summer fordi han ikke har det på bok, og at han trenger tid for å realisere verdiene.
Citera
2020-06-06, 18:38
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Vet ikke hvem som begynte å bruke utrykket poenget er at det er politiet som har fått skylden. En helt grei betegnelse hvis mine mistanker er riktig.og TH var beruset. Hva skulle de si tro? Mannen reiste rett på jobb, de kunne naturligvis ikke si at TH var for beruset til å gjennomføre et avhør. De kunne heller ikke si han var syk siden han dro rett på jobb.Kanskje er utrykket pjusk ikke bra, men siden avhøret ikke engang kom i gang er det lite vanskelig og finne andre utrykk.

Og det er nettopp det at avhøret ikke engang kom i gang, samt at han ble kjørt til avhøret som gjør meg rimelig sikker på at han var beruset. Jeg antar Holden visste siden han ikke møtte ( sikkert snakket med TH i telefonen) Både Kripos og politiet så nok dette umiddelbart og skjønte at det ikke var noen vits med avhør.
Ikke at jeg ville bebreide TH for å komme i en slik tilstand, uavhengig av skyldspørsmål har mannen vært utsatt for et enormt mediekjør.

Men hadde media egentlig krav på en begrunnelse for hvorfor det ikke ble noe avhør. Hvorfor ikke heller pålegge media munnkurv. De har jo vist før at de klarer å holde tett hvis de blir bedt om det.

Så det var ingen tvil om dette var planlagt at skulle sive ut, spørsmålet er hva var h3nsikten med det?

Forsvarerne har oppgitt at ingen av de hadde vært i kontakt med TH i forkant av avhøret den dagen.

Derfor tenker jeg at de fikk seg en stygg overrakelse når ble ble informert av andre ansatte hos Kripos, muligens hun som fulgte han inn, at TH virket "litt pjusk", som sikkert var en måte å ordlegge seg på som skjermet TH.

Men så fort advokaten ble gjort oppmerksom på det og traff TH selv så ble han omtrent røsket ut detfra så fort at hodet nesten snurret.

Jeg tenker advokaten ble rimelig svett når han fant det ut.

Men det at Holden selv aldri var planlagt å være med, og at det kan ha vært "planlagt" at denne gjennomgangen ikke kom til å bli gjennomført kan fremdeles være tilfellet, uavhengig av at TH overrasket dem ved å stille beruset i tillegg.
Citera
2020-06-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Barnas advokat burde fått ham til å fjerne FB profilen, i hvertfall de mest spesielle posteringene. I tillegg er den åpen. Helt uforståelig for meg at det ikke er blitt gjort. Uansett. Den er som et åpent sår.

Rart ja !
Citera
2020-06-06, 18:42
Medlem
Citat:

Nu är det min tur att säga att man kanske inte ska analysera så mycket. Jag ser också det du ser, att polisen synes sätta press på TH, men i just detta fall var det nog bara så att de måste kunna lämna ett besked om varför förhöret uteblev. Om han sedan var berusad eller inte tror jag inte spelar så stor roll. Det viktiga är att förhöret uteblev på försvarets begäran.
Citera
2020-06-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Morsomt.

Hva mener du med morsomt? Du begynner gradvis å mistenkeliggjøre deg selv her.
Citera
2020-06-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Det er jo ikke mer komplisert enn at de skriver det for å informere om at det ikke nytter å komme tilbake med at det er vanskelig å få tak i så store summer fordi han ikke har det på bok, og at han trenger tid for å realisere verdiene.

Litt mer rart synes det meg. Både här och i de detaljerade instruktionerna om att köpa ny dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in