Citat:
Ursprungligen postat av
Myketowers
Spelar ingen roll, kurserna va nere typ 60% och folk fattar att man inte kommer sluta flyga utan det är en bransch som bara kommer växa ännu mer. Speciellt när det är duopol också där både är marknadsledande utan hot. Hade köpt in mig om kraschen inte hade blivit av också, nu vart det bara en sjuk rabatt som det förmodligen kommer dröja tills det händer igen.
Jo det håller jag absolut med om, men varför steg den nu? Nyheterna blev inte bättre än de varit innan, men tog ett skutt plötsligt trots att dagens nyheter visar på problem.
Plötslig FOMO eller kom Airbus upp i något speciellt sammanhang under sista dagarna?
Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Går du in i Airbus igen?
Själv vill jag, men jag tror att börsen kommer att gå bananas nästa vecka pga jobbsiffror i USA och allmänt positiva tongångar.
Jag går antagligen in igen, men inte med någon massiv summa. Ca 5% av vad jag har kvar i pengar nu tänkte jag. Kollar lite hur den svänger under måndag tisdag om den drar sig lite tillbaka.
Som jag sade i någon post bakåt så tradear jag inte aktivt. Försöker hitta bra långa investeringar för mina besparingar.