2020-06-05, 19:00
Medlem
TheAlamos avatar
Har dessa aktier för tillfället som jag köpt den senaste månaden:

1. Zyne. Suger för tillfället men senare i månaden kommer det lite nyheter så hoppas det händer nåt där. $150 plus.
2. Alaska Air Group. Går sjukt bra med $450 +
3. Airbus. $240+
4. Frankfurt Airport. $50+, köpte senaste dagarna
5. Eldorado Resorts. Nära $500 + och är för den 100% upp än så länge
6. Oljefonden XOP. $1350 + och den har jag tjänat tidigare på att daytradea med nån tusing plus

Ni som blankat och tokrunkat till "FED PUMPAR PENGARRR BUHUHU" och "STATSSKULDEN ÄR SÅ HÖG UHUHU" är totalt ägda. Gå inte emot marknaden era idioter.
Citera
2020-06-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Hur går Airbus så hårt upp just nu? Lite dumt så köpte jag vid absoluta botten och sålde med 15% vinst, men hade ju kunnat vara upp nästan 65% idag. Tyckte den sågade så mycket upp och ner och väntade att nyheter som detta
https://www.theguardian.com/business/2020/jun/05/airbus-looks-to-cut-500-uk-jobs-as-orders-dry-up

...kunde skjuta ner kursen ännu mera. Men det verkar som dåliga nyheter är goda nyheter på börsen 2020.

Spelar ingen roll, kurserna va nere typ 60% och folk fattar att man inte kommer sluta flyga utan det är en bransch som bara kommer växa ännu mer. Speciellt när det är duopol också där både är marknadsledande utan hot. Hade köpt in mig om kraschen inte hade blivit av också, nu vart det bara en sjuk rabatt som det förmodligen kommer dröja tills det händer igen.
Citera
2020-06-05, 19:30
Medlem
Capitan0s avatar
Gick in i måndags Airbus, känns bra! Även Bonava för 2 veckor sedan, tror folket på ännu större lyft för Bonava?
Legat stabilt på 100kr senaste åren, bör kunna komma upp mot 60-80 speciellt om resten av börsen ökar.
Citera
2020-06-05, 19:34
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Hur går Airbus så hårt upp just nu? Lite dumt så köpte jag vid absoluta botten och sålde med 15% vinst, men hade ju kunnat vara upp nästan 65% idag. Tyckte den sågade så mycket upp och ner och väntade att nyheter som detta
https://www.theguardian.com/business/2020/jun/05/airbus-looks-to-cut-500-uk-jobs-as-orders-dry-up

...kunde skjuta ner kursen ännu mera. Men det verkar som dåliga nyheter är goda nyheter på börsen 2020.

Går du in i Airbus igen?

Själv vill jag, men jag tror att börsen kommer att gå bananas nästa vecka pga jobbsiffror i USA och allmänt positiva tongångar.
Citera
2020-06-05, 19:35
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Spelar ingen roll, kurserna va nere typ 60% och folk fattar att man inte kommer sluta flyga utan det är en bransch som bara kommer växa ännu mer. Speciellt när det är duopol också där både är marknadsledande utan hot. Hade köpt in mig om kraschen inte hade blivit av också, nu vart det bara en sjuk rabatt som det förmodligen kommer dröja tills det händer igen.

Jo det håller jag absolut med om, men varför steg den nu? Nyheterna blev inte bättre än de varit innan, men tog ett skutt plötsligt trots att dagens nyheter visar på problem.
Plötslig FOMO eller kom Airbus upp i något speciellt sammanhang under sista dagarna?

Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Går du in i Airbus igen?

Själv vill jag, men jag tror att börsen kommer att gå bananas nästa vecka pga jobbsiffror i USA och allmänt positiva tongångar.

Jag går antagligen in igen, men inte med någon massiv summa. Ca 5% av vad jag har kvar i pengar nu tänkte jag. Kollar lite hur den svänger under måndag tisdag om den drar sig lite tillbaka.

Som jag sade i någon post bakåt så tradear jag inte aktivt. Försöker hitta bra långa investeringar för mina besparingar.
Senast redigerad av Kh4n 2020-06-05 kl. 19:39.
Citera
2020-06-05, 19:43
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Brukar inte vara en höjdare att köpa på en topp vanligtvis men det kanske fortsätter upp i några veckor till. Själv köper jag bara i svackor eftersom det sällan blir optimalt vid toppar.

Jo, detta håller jag själv med om. Hoppar nog inte själv in helt genast när aktien just hoppar upp 12,5%. Svårt dock att se om den kryper uppåt efter detta eller drar sig tillbaka, men jag förljer lite med. Den är ännu 40% under sin topp innan coronan, så om den håller sig under 30% av denna när jag kollar nästa gång så nappar jag antagligen och tittar inte på saken på 3 år.
Citera
2020-06-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Som jag skrev inatt ser formationen på silver RIKTIGT bra ut. Bryter den här blir det att flyga av.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/1095675/turbo-l-silver-ava-45

Förbered en order, jag sitter redan inne men går den här futuren över 1,53ish = köp

EDIT: Medan jag skrev inlägget fick både guld och silver en viktig knuff och bägge ser ut att kunna plocka nya höjder kommande veckan.
Vad säger du om den nu när den är nere på 0.85? Köp eller?
Citera
2020-06-05, 20:38
Medlem
Citat:
Gå inte emot marknaden era idioter.

Citat:
Själv köper jag bara i svackor eftersom det sällan blir optimalt vid toppar.

Fråga 1: Hur vet du att det är en tillfällig svacka (när du köper) och att du inte går emot en fallande marknad?

Fråga 2: Hur länge kommer marknaden gå upp?
Citera
2020-06-05, 20:46
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fråga 1: Hur vet du att det är en tillfällig svacka (när du köper) och att du inte går emot en fallande marknad?

Lagom stursk.. Du kunde ju sälja/köpa till gårdagens kurs. He he..
Citera
2020-06-05, 20:47
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulanz800
Vad säger du om den nu när den är nere på 0.85? Köp eller?

Har gav på 1.22, låg plus innan jag började jobba sen dippade den. Såg att någon köpt på 0.85 grattis om det var du

Jag tror att storkapitalet gör sitt bästa att håla ner priset på antifiat. Kan explodera uppåt närsomhelst
Citera
2020-06-05, 20:48
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Inte egentligen alls över själva stigningen. Nog kan jag lugnt säga att jag gått misste om 50% av vinsten då jag gick in så långsamt. Skulle jag daytradea skulle jag antagligen vara lite upprörd, men nu placerar jag långsamt med resten av mina besparingar, helt enligt plan B om det inte gick ner.

Det som jag känner mig mera "rövknullad" över är att min plan var att gå in under ett halvår med allt och sedan hålla mig på mattan och fundera på annat i livet än aktier under ett par år.
Nu börjar vi återigen vara vid samma bubbel-nivåer som när jag började oroa mig för en smäll 2-3 månader innan denna kris. Jag trodde att marknaden skulle balansera sig för några år som efter 2008.

Nu känns det som om mina nerver kommer att få lida en tid till då vi är i bubbelläge igen. Jag frågar mig om jag orkar följa med lika aktivt som jag hade tur att göra innan det small och lyckades rädda mina investeringar nästan på topp, eller skall jag hell-or-high-water bara smälla in det sista nu om bubblan går vidare under några år och hoppas att när jag kollar om ett år att det fortsatt växa.

Hade Buffet Index gått ner mera och långsammare upp hade jag känt att läget varit bättre för min psykiska hälsa.
Nu är frågan igen hur länge kan detta race hålla på? Allt från veckor till år kan jag tänka mig.
Den andra frågan är hur aktivt orkar jag följa upp? Knappast så hemskt mycket mera.
Så är det.
Shiller Pe över 30 igen dvs som i november 2019

https://www.multpl.com/shiller-pe

Alla indikatorer är väldigt höga och ligger på samma nivåer som i slutet av förra året.
Citera
2020-06-05, 21:37
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

1. Det vet man inte. Marknaden handlar bara om sannolikhet och som det ser ut nu så är det uppåt. Svackor är normala i uppgången så klart.

2. Ingen aning. Min uppskattning är att Trump kommer göra vad som krävs för att den ska gå upp fram till valet så jag lär sälja en del framåt senare i sommar om inget nytt händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in