Citat:
Ursprungligen postat av
Vansterpartiet
Ni pessimister, hur rövknullade känner ni er idag?
Inte egentligen alls över själva stigningen. Nog kan jag lugnt säga att jag gått misste om 50% av vinsten då jag gick in så långsamt. Skulle jag daytradea skulle jag antagligen vara lite upprörd, men nu placerar jag långsamt med resten av mina besparingar, helt enligt plan B om det inte gick ner.
Det som jag känner mig mera "rövknullad" över är att min plan var att gå in under ett halvår med allt och sedan hålla mig på mattan och fundera på annat i livet än aktier under ett par år.
Nu börjar vi återigen vara vid samma bubbel-nivåer som när jag började oroa mig för en smäll 2-3 månader innan denna kris. Jag trodde att marknaden skulle balansera sig för några år som efter 2008.
Nu känns det som om mina nerver kommer att få lida en tid till då vi är i bubbelläge igen. Jag frågar mig om jag orkar följa med lika aktivt som jag hade tur att göra innan det small och lyckades rädda mina investeringar nästan på topp, eller skall jag hell-or-high-water bara smälla in det sista nu om bubblan går vidare under några år och hoppas att när jag kollar om ett år att det fortsatt växa.
Hade Buffet Index gått ner mera och långsammare upp hade jag känt att läget varit bättre för min psykiska hälsa.
Nu är frågan igen hur länge kan detta race hålla på? Allt från veckor till år kan jag tänka mig.
Den andra frågan är hur aktivt orkar jag följa upp? Knappast så hemskt mycket mera.