2020-07-14, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Allt fler delstater i USA börjar stänga ned.

Tror ni på allvar att börsen inte kommer påverkas?

Vem har sagt att börsen inte kommer att påverkas? Börsen påverkas varje sekund. Någonting mer volatilt och riskfyllt får man leta efter (kanske cryptos då).

Av dina tidigare inlägg att döma är du dock en person som styrs av rädsla, och sådana människor tenderar att förlora mer än de tjänar. Så ja, du kanske gör bäst i att stå utanför börsen och vänta på domedagen.

Sjukt jävla turn innan stängning! Först rally och sen NASDAQ ned -2.13%, sen är terminerna upp igen... LOL.
Citera
2020-07-14, 01:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Allt fler delstater i USA börjar stänga ned.

Tror ni på allvar att börsen inte kommer påverkas?

Du kan antingen fråga en handfull personer på flashback eller hela världen genom att se på börsindex.
Citera
2020-07-14, 10:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Allt annat lika
3 tråkiga dagar med bear ....
Antar att du väntar en trendvändning rätt snart
Sist väntade jag 180 dagar på bear. De sista 30 var jobbigast eftersom jag var uppe i 40 mkr i bear med hävstång och corona kommit och börsen ändå gick upp. Det är något likartat som håller på just nu. En obegriplig uppgång som inte förklaras med fundamenta.Jag tror corona gör investerare snurriga.

Jag slår till på 2mkr Xact bear idag någon gång om börsen når upp till nollan. Inte just nu när det är -0.66%, men kanske senare under dagen.
Citera
2020-07-14, 10:54
Medlem
Köpt Kinnevik B på 276,7
Rapporten visar hyfsad substansrabatt och extrautdelning i Augusti.
Citera
2020-07-14, 13:55
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooomplexen
Köpt Kinnevik B på 276,7
Rapporten visar hyfsad substansrabatt och extrautdelning i Augusti.

Samma här! Dubblade mitt innehav genom att köpa igår samt under den oförklarliga dippen vid 10. Tyvärr var jag upptagen på jobbet när den stod som lägst, men kom undan med en näve aktier för 277.

Har som regel att inte köpa vid öppning, men gjorde ett undantag och köpte Avanza, och döm av min förvåning när jag får igenom ett köp på dagslägsta (eller några ören ifrån). Revansch för att ha varit dum och sålt bort allt på 125kr. Även om det riskerar att bli något mindre aktivitet framöver när björnmarknaden kommer så tror jag att unga personer och nybörjare som jag kommer att leta sig till (den enligt min mening) mest lättanvända appen/hemsidan. Skulle nog inte köpt på 180 dock...
Citera
2020-07-14, 20:06
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Sist väntade jag 180 dagar på bear. De sista 30 var jobbigast eftersom jag var uppe i 40 mkr i bear med hävstång och corona kommit och börsen ändå gick upp. Det är något likartat som håller på just nu. En obegriplig uppgång som inte förklaras med fundamenta.Jag tror corona gör investerare snurriga.

Jag slår till på 2mkr Xact bear idag någon gång om börsen når upp till nollan. Inte just nu när det är -0.66%, men kanske senare under dagen.
Jag gillar skarpt att du berättar i förväg vad du ska göra. Går 20 FB:are på ett dussin som i efterhand berättar vad de gjort, vilket jag sällan ser som trovärdigt.
Citera
2020-07-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CardinalSin
Jag gillar skarpt att du berättar i förväg vad du ska göra. Går 20 FB:are på ett dussin som i efterhand berättar vad de gjort, vilket jag sällan ser som trovärdigt.

Ja han är en av dom få.
Han ändrar dock sin utsago efter hand.
"jag skrev de men sen ångrade jag mig och la allt i bull"
Etc
Citera
2020-07-14, 20:13
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Sorry, jag raderade en stor del av mitt svar och den stora poängen råkade följa med.

Det finns ingen garanti för att MM är på plats alltid. Dom underhåller likviditeten, snacket om att dom garanterar den är en helt annan sak. Vid viktig makro tex (PMI) eller större händelser överlag så håller dom sig i skinnet framför att garantera likviditet. MM kan även vidga spreaden och skruva på vollan och påverka tidsvärdet lite när det passar sig.

Du kan inte helt matematiskt räkna ut priset på cert, warranter o liknande vid varje given tidpunkt, MM har dessutom all rätt att agera som dom gör.

Svårt att klaga i efterhand.

Jag trodde faktiskt att mitt ”underhåller likviditeten” mot ditt ”garanterar likviditeten” skulle få fäste.. ska försöka vara mer tydlig framgent.

Nja. Priset på i vart fall minifutures, som är det jag har mest erfarenhet av (men är absolut ingen expert), kan man ju matematiskt räkna ut vid varje tidpunkt. Och där finns det ju alltid likviditet från MM, åtminstone enligt min erfarenhet.

Jag vet inte om att MM har rätt agera som de vill är en särskilt rättvisande beskrivning. Kan du backa upp det med källor på något sätt? Det är en seriöst ställd fråga, många av dessa certifikat är jag inte inläst på ( och använder därför inte).
Citera
2020-07-14, 20:27
Bannlyst
Citat:
Nja. Priset på i vart fall minifutures, som är det jag har mest erfarenhet av (men är absolut ingen expert), kan man ju matematiskt räkna ut vid varje tidpunkt. Och där finns det ju alltid likviditet från MM, åtminstone enligt min erfarenhet.

Jag vet inte om att MM har rätt agera som de vill är en särskilt rättvisande beskrivning. Kan du backa upp det med källor på något sätt? Det är en seriöst ställd fråga, många av dessa certifikat är jag inte inläst på ( och använder därför inte).
MM brukar vara borta när det blir turbulent på börserna. I mars var de borta väldigt ofta. Så de garanterar ingenting. Vontobel är däremot ärligast och MSI oärligast enligt erfarenhet.
Citera
2020-07-14, 20:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Tack. Vem som helst kan läsa mina gamla inlägg och se exakt vad jag köpt och sålt och när. Dock lär ni bara se mig här så länge det går bra för mig.
Citera
2020-07-14, 21:20
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
MM brukar vara borta när det blir turbulent på börserna. I mars var de borta väldigt ofta. Så de garanterar ingenting. Vontobel är däremot ärligast och MSI oärligast enligt erfarenhet.

Alltså, just minifutures har jag handlat under just de omständigheterna, och jag känner inte igen den beskrivningen. Därför frågade jag efter en källa. Att säga att MM är frånvarande är faktiskt inte ett jätteövertygande argument.
Citera
2020-07-14, 21:41
Bannlyst
Citat:
Alltså, just minifutures har jag handlat under just de omständigheterna, och jag känner inte igen den beskrivningen. Därför frågade jag efter en källa. Att säga att MM är frånvarande är faktiskt inte ett jätteövertygande argument.
Man får bilda sin egen uppfattning. Tror inte nån går ut med källa och säger att "Morgan Stanley ställer inga kurser i 3 timmar i snitt varje dag", för även då kollar man upp det på egen hand. Men både Vontobel och MSI ställer kurser hela tiden i normalfallet men när volatiliteten ökar så försvinner de ganska ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in