2020-06-02, 23:11
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetludd
Jag äter inte nudlar. Det är det enda livsmedlet där jag nästan får panikångest av att ens försöka äta.

Geggamojja i någon vattning och sketen sås. Det är nudlar för mig! Skitmat från Kina.

Men jag förstår: du har inte ätit SAMYANG (finns i en Ica-butik nära dig). Try it, you like it! (enda som håller måttet!)
http://www.bilddump.se/bilder/20200602231728-80.217.152.216.png
Senast redigerad av Mangelina 2020-06-02 kl. 23:17.
Citera
2020-06-02, 23:15
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Du och ditt uppenbart fattiga studentliv... Vad läser du för program?
Man behöver inte vara student för att förstå tjusningen med nudlar 🙄 eller fattig för den delen.

Nudlar är sköna då de är sjukt goda och lätta att äta OCH går sjukt fort att tillaga. Fast du kanske aldrig har upplevt att man vill/måste laga till en lunch snabbt?
Citera
2020-06-03, 14:22
Bannlyst
Förlåt om jag ofredade dig. Det var inte all meningen. 1.5 miljarder asiater kan inte ha fel om dom gillar nudlar.

Det vore förmätet av mig att hävda att det inte är smakrikt!

Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Man behöver inte vara student för att förstå tjusningen med nudlar 🙄 eller fattig för den delen.

Nudlar är sköna då de är sjukt goda och lätta att äta OCH går sjukt fort att tillaga. Fast du kanske aldrig har upplevt att man vill/måste laga till en lunch snabbt?
Senast redigerad av Varsamt 2020-06-03 kl. 14:24.
Citera
2020-06-03, 18:30
Avslutad
Så fort som möjligt.

Jag brukar använda kryddorna som ingår och sen dra på lite extra med pressad vitlök, chili, fisksås, soja och sånt. Man får se upp med saltet för påsarna som följer med brukar innehålla en hel del! Dessutom brukar jag klippa i nudelklumpen för att få mindre bitar så man slipper den där jobbiga kombinationen av överkokta och underkokta nudlar.

För att få det hela mer matigt lägger jag till frysta grönsaker (typ gröna ärtor) eller tonfisk på burk på slutet.

Min lyxvariant är att låta nudlarna koka i räkbuljong som jag gör själv på räkskal.
Citera
2020-06-04, 13:41
Bannlyst
Extra pressad vitlök med chilli och med fisksås, soja och sånt är ju definitivt det man måste ha med!

Tro inte annat!

Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Så fort som möjligt.

Jag brukar använda kryddorna som ingår och sen dra på lite extra med pressad vitlök, chili, fisksås, soja och sånt. Man får se upp med saltet för påsarna som följer med brukar innehålla en hel del! Dessutom brukar jag klippa i nudelklumpen för att få mindre bitar så man slipper den där jobbiga kombinationen av överkokta och underkokta nudlar.

För att få det hela mer matigt lägger jag till frysta grönsaker (typ gröna ärtor) eller tonfisk på burk på slutet.

Min lyxvariant är att låta nudlarna koka i räkbuljong som jag gör själv på räkskal.
Citera
2020-06-04, 13:44
Bannlyst
Jag ska prova det. Jag lovar!

Definitivt!

Citat:
Men jag förstår: du har inte ätit SAMYANG (finns i en Ica-butik nära dig). Try it, you like it! (enda som håller måttet!)
Citera
2020-06-04, 18:30
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Jag ska prova det. Jag lovar!

Definitivt!
Härligt! Du kommer inte bli besviken om du gillar snabbnudlar.
Skrev jag det? Biffsmaken är absolut godast!
Citera
2020-06-05, 07:33
Medlem
448s avatar
Tillsätt alltid riktigt smör en tesked eller matsked så man får i sig nån näring
Citera
2020-06-05, 07:36
Medlem
Sesamolja har säkert redan nämnts... väldigt viktigt om man vill laga snabbt och inte har tid med en riktning buljong.
Citera
2020-06-05, 18:47
Bannlyst
Citat:

Varför köpa nudlar på Ica när Asiaten på Regeringsgatan levererar nudlar i världsklass?

https://imgur.com/gallery/UyJOsl5
Citera
2020-06-05, 18:58
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Varför köpa nudlar på Ica när Asiaten på Regeringsgatan levererar nudlar i världsklass?

https://imgur.com/gallery/UyJOsl5
Jahaja. Det är närmare till ICA
Men tack för tipset! Det måste jag kolla upp. Innehåller dessa torra nudlar som man kokar samt kryddpåse eller?

Vilken av dessa asiater pratar vi om?
Oriental Supermarket - Regeringsgatan 44
Zen Street Kitchen R26 - Regeringsgatan 26
Asian Post Office - Regeringsgatan 66
Citera
2020-06-05, 19:16
Bannlyst
Citat:
Jahaja. Det är närmare till ICA
Men tack för tipset! Det måste jag kolla upp. Innehåller dessa torra nudlar som man kokar samt kryddpåse eller?

Vilken av dessa asiater pratar vi om?
Oriental Supermarket - Regeringsgatan 44
Zen Street Kitchen R26 - Regeringsgatan 26
Asian Post Office - Regeringsgatan 66

Oriental Supermarket.
Så jävla värt att kolla.
Självklart är kryddpåsar med (tre stycken).
Långt ifrån svennenudlarna du köper på ICA.

Zen street och APO är krogar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in