2012-11-25, 17:14
Medlem
SocDs avatar
1. Kokar upp vattnet i en vattenkokare.
2. Kokar nudlarna i tre minuter.
3. Häller ut ganska mycket vatten och tillsätter kryddorna.

En burk keso och frysta grönsaker med broccoli, majs och paprika blanding som jag värmer. Mums!
Citera
2012-11-25, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Kokar nudlarna i två minuter, Häller sedan ut 85% av vattnet och i med kryddmixen, tabasco, aromat, en klick smör och sist men även viktigast en halv buljongtärning. Sen så låter jag det koka och gotta ihop sig i en minut. Sen äter jag det med ett kallt glas mjölk och en knäckebröds macka

Fy helvete vad vidrigt med smör... Hatar folk som har smör i nudlar, makaroner, spaghetti osv.. VARFÖR HAR DU I SMÖR?!?!
Citera
2012-11-25, 17:30
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
Fy helvete vad vidrigt med smör... Hatar folk som har smör i nudlar, makaroner, spaghetti osv.. VARFÖR HAR DU I SMÖR?!?!
Det är bara en liten klick i soppan för att det framhäver dom ändra kryddorna mycket bättre. Plus att det är den perfekta brytningen till nudlesoppa. Använder oftast flytande margarin och då inte mer än en tesked.
Citera
2012-11-25, 17:35
Medlem
Koka dom hur du vill, ha i kryddpåsen efteråt och sen, det som är mitt tips; en tsk sambal oelek och ett "sprut" citronsaft från en sån där plastcitron!
Påminner lite i smaken om thailändsk soppa, helt gudomligt gott.
Citera
2012-11-25, 17:53
Medlem
QkNNs avatar
Jag brukar koka upp dom i en skvätt vatten och hälla bort nästan allt vatten för att sedan spilla på kryddan och lägga upp nudlarna i en skål.

Ibland steker jag på ett paket bacon och äter till nudlarna.
Citera
2012-11-25, 18:44
Medlem
KerreArres avatar
Vatten i vattenkokare håller det över nudlarna i en skål kryddar som jag behagar.
Lägger i diverse. ex Paprika, svamp, purjolök, soja.
låter det stå i 5 min.
Mums.
Citera
2012-11-25, 19:10
Bannlyst
Äter aldrig nudlar men om jag skulle göra det så äter jag dem med en burk tonfisk för att få protein.
Citera
2012-11-25, 20:33
Medlem
Jiiiberishs avatar
Jag kokar upp nudlarna.
Häller ur ALLT vatten.
Har på kryddorna, Lite chilisås och toppar med lite oregano!
Citera
2012-11-25, 22:08
Medlem
stånkare wonks avatar
Blandar först en sås på fisksås, risvinäger, mirin, vitlök, chili, ingefära och vårlök.

Kokar upp vatten, häller det över nudlarna och låter stå i några minuter.

Tar fram en stekpanna, I med nudlarna och ett ägg som man steker lite, ska fortfarande vara väldigt krämigt. Blandar I såsen och toppar med vårlök.
Citera
2012-11-25, 22:24
Medlem
Pankreatits avatar
Häller ner nudlarna lätt krossade i en skål och häller på vatten tills allt flyter. Micrar i 3min, häller på påsen och rör om. Klart att äta.
Citera
2012-11-26, 06:44
Medlem
Om vi snackar de billiga 3 för 10kr nudlarna så:
Tar jag två nudlar med de starka kryddpaketet.
Kokar ett av nudelpaketet, häller av de mesta av vattnet, sparar lite så att man lättare kan blanda kryddorna. Häller i två starka kryddpaket och sparar de andra nudlarna till nått annat, typ kyckling soppa eller budget wok.
Kan ibland ta kokta ägg och lite sallad till. Eller om jag har nån protein som blivit över så strimlar jag i det bland nudlarna, typ kyckling eller nån köttbit.

När ekonomin var som värst sista dagarna innan csn under studentlivet så blev det typ nudlar och fiskpinnar då det lokala ica't sänkte priset på fiskpinnar veckan innan csn kom in.

Vissa gånger har jag typ ätit kryddpaketet som om det vore hockeypulver.

Snackar vi typ äggnudlar eller liknande så blir det väl en wok.
Senast redigerad av Lowras 2012-11-26 kl. 06:49.
Citera
2012-12-08, 18:56
Medlem
Bashtrashs avatar
Häller i allt från början och kokar. Sen har jag på sötsur chili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in