2020-06-05, 08:54
Medlem
Haddock93s avatar
https://samnytt.se/uppgifter-knabojande-polisen-nyexaminerad-och-har-sjukt-svart-for-vapen/

Tydligen var det en nyexaminerad polis som hade svårt för vapen, känns tryggt med dessa inom polisen.

Är man så desperata efter folk att man tar in vem som helst?
Citera
2020-06-05, 08:56
Medlem
Haddock93s avatar
https://samnytt.se/uppgifter-knabojande-polisen-nyexaminerad-och-har-sjukt-svart-for-vapen/

Tydligen var det en nyexaminerad polis som hade svårt för vapen.
Citera
2020-06-05, 08:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Helvete, hon är bara 22-23 år, trodde hon var runt 35

Nåväl, det förklarar en del, en färsking - och som alla unga kvinnor: hon vill synas på nätet. Men, man skulle ju också kunna tänka att en färsk borde ha koll på läget då utbildningen nyss avslutats...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2020-06-05 kl. 09:24.
Citera
2020-06-05, 09:11
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Nåväl, det förklarar en del, en färsking - och som alla unga kvinnor: hon vill synas på nätet. Men, man skulle ju också kunna tänka att en färsk borde ha kolla på läget då utbildningen nyss avslutats...

Hon är inte lämplig för jobbet . Ung eller ej.
Det är under all kritik.....

Sen demonstranterna är ju sjukt och jag skulle vilja veta vilken polis det var godkännde detta mitt under coronan och som utgick från att det inte skulle bli mer än 50 personer !
Citera
2020-06-05, 09:17
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Tydligen var det en nyexaminerad polis som hade svårt för vapen, känns tryggt med dessa inom polisen.

Är man så desperata efter folk att man tar in vem som helst?

Det har pågått länge nu så det är inget nytt men det är så i många andra yrken också att standarden har sjunkit iom invaderingen av okunniga outbildade senaste decennier , mitt yrke också tyvärr.

Är man tillräckligt gammal har man följt raset live genom åren men läser man sig till det i efterhand är det inte riktigt samma sak och kan nog inte riktigt förstå.

ont.
Hur gick det i Malmö igår?
Citera
2020-06-05, 09:22
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Då får vi nog lägga över en stor del av ansvaret på hennes äldre kollegor.
Citera
2020-06-05, 09:24
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninguno
https://nouw.com/lisasimonsson/

Edit: 2min sen på bollen.

Herregud hon har valt helt fel yrke och borde blivit socionom eller journalist i svärje ist.
Citera
2020-06-05, 09:38
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Du är sjuk, sök hjälp.

Det är du som är totalt pantad, när polisen kommer fram till dig visar du ditt legitimation och håller käften i väntan på att få en fråga.
Vi pratar inte om Gestapo 1933-1945, vi pratar om POLISEN 2020, dem som skyddar medborgare och ser till att Sveriges Rikets Lagar följs.
Citera
2020-06-05, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Tydligen var det en nyexaminerad polis som hade svårt för vapen.

Var det hon som tömde hela magasinet mot "polisaspiranten" Eric Thorell?
Citera
2020-06-05, 09:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Underkasta dig själv till säters vårdspersonal istället.

Är det någon ny kult, där polisen räknas som gudar? Dom har inte rätt att använda sig av oprovocerat våld eller övervåld, det är det jag försöker förklara. Om en polis plötsligt går fram och slår mig oprovocerat på stan när jag är Ute och shoppar (obs bara ett exempel). Då ska Man ha rätt att försvara sig, skulle någon fånga detta på film skulle det vara polisens fel.

Tupac sköt en polis I röven och Vann rättegången, så jag vet inte om man alltid ska underkasta dig polisen.
Återigen refereras till amerikansk polis. På vilket sätt hör det samman med läget i Sverige?

Ja det finns poliser i Sverige som är rövhål och efter denna händelse mfl har jag också svårt att lita på att de är kompetenta.
Självklart finns bra och dåliga poliser.

Men åter till BLM. Är detta egentligen inte en organisation som i själva fundamentet bygger på ren rasism?
Varför är detta ok?
Det t o m hyllas av medier och myndigheter. Varför vågar inga politiker protestera?
Är BLMs mål att öka på spänningarna? en svart planet?
Vad är syftet när målen är nådda?
Vad gör man i Sverige om man inte gillar vår livsstil?

I BLMs ögon ses bara ras och inte människan. Det måste väl ända vara en människas handlingar och inte ras som är det viktiga... Eller?
Citera
2020-06-05, 10:01
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Återigen refereras till amerikansk polis. På vilket sätt hör det samman med läget i Sverige?

Ja det finns poliser i Sverige som är rövhål och efter denna händelse mfl har jag också svårt att lita på att de är kompetenta.
Självklart finns bra och dåliga poliser.

Men åter till BLM. Är detta egentligen inte en organisation som i själva fundamentet bygger på ren rasism?
Varför är detta ok?
Det t o m hyllas av medier och myndigheter. Varför vågar inga politiker protestera?
Är BLMs mål att öka på spänningarna? en svart planet?
Vad är syftet när målen är nådda?
Vad gör man i Sverige om man inte gillar vår livsstil?

I BLMs ögon ses bara ras och inte människan. Det måste väl ända vara en människas handlingar och inte ras som är det viktiga... Eller?

Du tog orden ur min mun. Varför skall jag posta här när du för min talan så vackert och det jag vill ha sagt, kudos!

#whitefistfranco
Citera
2020-06-05, 10:07
Medlem
pelegrins avatar
Citat:

Nåväl, det förklarar en del, en färsking - och som alla unga kvinnor: hon vill synas på nätet. Men, man skulle ju också kunna tänka att en färsk borde ha koll på läget då utbildningen nyss avslutats...
pnr är 19970417*347 (*=6)
ensamstående/singel
inga barn
aktuell hemadress, sedan 2017-10-01, är Tån*v (*=g) 2* (*=7) lgh 11*1 (*=0) i Hägersten/Stockholm
bodde tidigare på Vi*lg (*=o) 6* (*=B) i Kungsbacka

Den 24/4 fick fick hon en kraftig smäll mot huvudet, under tjänsteutövande. Sökte akuten, bedömt som hjärnskakning, var sjukskriven fram till mitten av maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in