2020-06-04, 22:25
Bannlyst
Vad denna ynkliga flicka till polis har ställt till med är att göra några kollegor ursinniga och att ha fått mängder av vita svenskar att hata den egna polisen.

Hon kanske är ett djävla våp i huvudet helt enkelt.
Citera
2020-06-04, 22:27
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Peter Springare sa att:

"Det finns även etniska svenskar som ägnar sig åt gruppvåldtäkt - men inte i den numerären som vi ser hos utlandsfödda gärningsmän. Det är ett kulturellt fenomen. Det här med människosynen."

Det är uppenbart att han tog ställning i en extremt laddad politisk fråga. Att påstå att han inte gjorde det är ungefär som frikyrkopastorerna som citerar Trejde Mosebokens verser om homosexualitet och sedan påstår att de "bara" citerade Bibeln.

Sedan stödde inte polisen någon rörelse alls.

Om du tycker det måste du även tycka att Peter Springare gjorde det.
Du tycker inte det är skillnad på att utföra en politisk aktion tillsammans med de du satt att bevaka i din yrkesroll jämfört med att beskriva sina erfarenheter som polis på andra forum i textform på din fritid?

Du tycker vi ska ha poliser som är politiska i tjänsteutövningen?
Citera
2020-06-04, 22:28
Medlem
Citat:
Nej, det skulle inte vara i enlighet med gällande lagstiftning. Varför det inte skulle vara det har jag redan förklarat:

Ja, jag har lutat mig mot exakt samma argument under hela diskussionen; praxis och mängder med prejudicerande rättsfall.

Att du förklarar något, gör det inte per automatik till sanning

Du undviker om och om igen att kommentera lagändringen. Mitt förslag är att du lämnar in en polisanmälan om du anser att polisen begått lagbrott.

Det finns även grundlagsstöd för Riksdagens beslut:
Citat:
Ursprungligen postat av 24 § Regeringsformen
Mötesfriheten och demonstrationsfriheten får begränsas av hänsyn till ordning och säkerhet vid sammankomsten eller demonstrationen eller till trafiken. I övrigt får dessa friheter begränsas endast av hänsyn till rikets säkerhet eller för att motverka farsot.

Citat:
Intressant att du i det inlägget kallar mig för ett troll samtidigt som du lipar över att jag insinuerade att du var obildad.

"Mitt tips - Försök hålla dig till sakfrågan utan barnsliga gliringar, så bidrar även du till ett bättre debattklimat. "

Jag ber uppriktigt om ursäkt för troll-kommentaren, den var både onödig och off-topic.
Citera
2020-06-04, 22:31
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Här kan man prata om att skapa ett problem som inte finns.

Någonstans, på en helt annan kontinent har det hänt något.
Då finns det vissa som vill ha en ursäkt att skapa upplopp även i Sverige.
Citera
2020-06-04, 22:33
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe
Jag vet inget fall där Vit svensk dödat svartman här i landet senaste 20åren

Men jag vet om fler
Svarta som våldtagit. Mördat, Förnedrat, rånat massor med Svenskar.

https://petterssonsblogg.se/2013/12/27/33-arige-dou-dou-ahoka-var-narkotikapaverkad-vid-dubbelmordet/

Det där som ett exempel när en Svart svensk slog ihjäl två HELT Oskylldiga
vita svenskar med järnrör.

Ingen talar om det

Den där idioten fick dock livstids fängelse, han kommer aldrig komma ut igen garanterat.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Här kan man prata om att skapa ett problem som inte finns.

Någonstans, på en helt annan kontinent har det hänt något.
Då finns det vissa som vill ha en ursäkt att skapa upplopp även i Sverige.

För att folk idag är uttråkade, minsta lilla som händer så vill folk agera mot något som inte ens finns att agera emot. Minsta snedsteg någon kändis tar oavsett hur litet så börjar masshysterin av AFA fjollorna, militanta feminister och PK kåren att skrika sig hesa och blogga tills fingrarna blöder.
Senast redigerad av Riksdalern 2020-06-04 kl. 22:35.
Citera
2020-06-04, 22:36
Medlem
Det är denna rörelse den svenska kvinnliga polisen och en massa andra vita människor går ner på knä för och ger sitt fulla stöd till och som medierna tokhyllar:

Citat:
Black Lives Matter rörelsens manifest består av krav på att avfinansiera hela polisväsendet - därtill skuldavskrivning, särskild skolgång och gratis bostäder för enbart mörkhyade.
https://twitter.com/hanifbali/status...36759635697669
Citera
2020-06-04, 22:42
Medlem
Citat:
Peter Springare sa att:

"Det finns även etniska svenskar som ägnar sig åt gruppvåldtäkt - men inte i den numerären som vi ser hos utlandsfödda gärningsmän. Det är ett kulturellt fenomen. Det här med människosynen."

Det är uppenbart att han tog ställning i en extremt laddad politisk fråga. Att påstå att han inte gjorde det är ungefär som frikyrkopastorerna som citerar Trejde Mosebokens verser om homosexualitet och sedan påstår att de "bara" citerade Bibeln.
Gjorde han det på arbetstid i uniform gjorde han definitivt fel.

I sakfrågan vet både du och jag att han har rätt. Det är fritt fram för dig att gå till tingsrätten där du bor och gå igenom senaste veckans domar, eller senaste månaden, eller senaste året. Det finns absolut svenska gärningsmän, men överrepresentationen från personer med en eller två utrikesfödda föräldrar går inte att bortse från.

Och det bästa vore väl ändå om vi fokuserar på att lösa problemet med våldtäkter istället för att försöka försvara de som begår dem.

Citat:
Sedan stödde inte polisen någon rörelse alls.
Vilken polis? Den kvinnliga polisen menar du? Hon knäböjde och gjorde precis som demonstranterna i demonstrationen med kraftig slagsida åt vänster ville - hon stödde dem helhjärtat och kramade om dem efteråt. Hon gav definitivt sitt stöd åt dem.

Citat:
Om du tycker det måste du även tycka att Peter Springare gjorde det.
Jag vet inte att Peter Springar på sin arbetstid stött någon organisation, men isåfall tycker jag han gjorde fel. Han är fri att tycka, men får sköta det när han är ledig.
Citera
2020-06-04, 22:46
Medlem
Jag uppmanar alla att göra en JO anmälan mot den kvinnliga polisen som knäböjde framför aggressiva demonstrater med ett politiskt budskap i händerna och visade underkastelse framför dessa.
Det är skitsamma vem du är. När du bör uniformen skall du representera staten, och upprätthålla lag, ordning och staten.
Vad du gör på fritiden är skitsamma, så länge det inte är något brottsligt eller olagligt.
Är djupt chockad över hennes agerande.
Citera
2020-06-04, 22:46
Medlem
Orten19s avatar
Hur ser det ut i Malmö nu när mörkret nalkas? Fortfarande tusentals ute? Vart är dem nu? Är det fortfarande lugn stämning?
Citera
2020-06-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe
Jag vet inget fall där Vit svensk dödat svartman här i landet senaste 20åren

Men jag vet om fler
Svarta som våldtagit. Mördat, Förnedrat, rånat massor med Svenskar.

https://petterssonsblogg.se/2013/12/27/33-arige-dou-dou-ahoka-var-narkotikapaverkad-vid-dubbelmordet/

Det där som ett exempel när en Svart svensk slog ihjäl två HELT Oskylldiga
vita svenskar med järnrör.

Ingen talar om det

Svensken är en idiot därför blir svensken sodomiserad i rumpan varje dag både bildligt och bokstavligt. Det har svensken väl förtjänat. Är huvudet dumt får kroppen lida.

Varje dag vinner den efterblivna svenska idioten sitt Darwin award.
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deep-announcement
Vad gaggar du om egentligen? En allmän sammankomst eller offentlig tillställning får upplösas om mindre ingripande åtgärder har visat sig vara otillräckliga för att hindra fortsatt lagstridigt handlande.

Jag har redan citerat polislagen (https://lagen.nu/1984:387#P8S1) samt en uppsats som stödjer min slutsats (http://www.diva-portal.se/smash/get/diva2:1215572/FULLTEXT01.pdf) medan din argumentation kan sammanfattas som "Du har fel, jag vet bäst."

Meningsfull diskussion... inte.

Citat:
Det framgår direkt av lagtext (22 par. OL) och är inte föremål för debatt. Vad är det du inte förstår i skrivningen att en allmän sammankomst får upplösas för att hindra fortsatt lagstridigt handlade?

Som sagt, mötes- och demonstrationsfriheten och även proportionalitetsprincipen går före. Precis på samma sätt som det är orimligt att polisen skulle omhänderta dig för att du går mot röd gubbe är det orimligt att polisen skulle upplösa en fredlig demonstration med fler än 50 deltagare.

Citat:
Menar du att att det att en sammankomst över 50 personer inte är lagstridig? Hänvisa till relevant lagrum eller ett specifikt JO-uttalande tack.

Det betyder inte att den får upplösas.

Detta är ganska viktigt eftersom många första majdemonstrationer saknar tillstånd och därmed också skulle kunna betraktas som "lagstridiga". Det beror både på att organisatörer inte skickar in ansökningar i god tid och på att poliser inte godkänner ansökningar inom rimlig tid. De flesta poliser tycker inte om sådan pappersexercis. Likförbannat har polisen inte rätt att stoppa några första majdemonstrationer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://twitter.com/hanifbali/status...36759635697669[/url]
"Sidan finns inte."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto