Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Peter Springare sa att:
"Det finns även etniska svenskar som ägnar sig åt gruppvåldtäkt - men inte i den numerären som vi ser hos utlandsfödda gärningsmän. Det är ett kulturellt fenomen. Det här med människosynen."
Det är uppenbart att han tog ställning i en extremt laddad politisk fråga. Att påstå att han inte gjorde det är ungefär som frikyrkopastorerna som citerar Trejde Mosebokens verser om homosexualitet och sedan påstår att de "bara" citerade Bibeln.
Gjorde han det på arbetstid i uniform gjorde han definitivt fel.
I sakfrågan vet både du och jag att han har rätt. Det är fritt fram för dig att gå till tingsrätten där du bor och gå igenom senaste veckans domar, eller senaste månaden, eller senaste året. Det finns absolut svenska gärningsmän, men överrepresentationen från personer med en eller två utrikesfödda föräldrar går inte att bortse från.
Och det bästa vore väl ändå om vi fokuserar på att lösa problemet med våldtäkter istället för att försöka försvara de som begår dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Sedan stödde inte polisen någon rörelse alls.
Vilken polis? Den kvinnliga polisen menar du? Hon knäböjde och gjorde precis som demonstranterna i demonstrationen med kraftig slagsida åt vänster ville - hon stödde dem helhjärtat och kramade om dem efteråt. Hon gav definitivt sitt stöd åt dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Om du tycker det måste du även tycka att Peter Springare gjorde det.
Jag vet inte att Peter Springar på sin arbetstid stött någon organisation, men isåfall tycker jag han gjorde fel. Han är fri att tycka, men får sköta det när han är ledig.