Citat:
Ursprungligen postat av
Polispotatis
Underkasta dig själv till säters vårdspersonal istället.
Är det någon ny kult, där polisen räknas som gudar? Dom har inte rätt att använda sig av oprovocerat våld eller övervåld, det är det jag försöker förklara. Om en polis plötsligt går fram och slår mig oprovocerat på stan när jag är Ute och shoppar (obs bara ett exempel). Då ska Man ha rätt att försvara sig, skulle någon fånga detta på film skulle det vara polisens fel.
Tupac sköt en polis I röven och Vann rättegången, så jag vet inte om man alltid ska underkasta dig polisen.
Återigen refereras till amerikansk polis. På vilket sätt hör det samman med läget i Sverige?
Ja det finns poliser i Sverige som är rövhål och efter denna händelse mfl har jag också svårt att lita på att de är kompetenta.
Självklart finns bra och dåliga poliser.
Men åter till BLM. Är detta egentligen inte en organisation som i själva fundamentet bygger på ren rasism?
Varför är detta ok?
Det t o m hyllas av medier och myndigheter. Varför vågar inga politiker protestera?
Är BLMs mål att öka på spänningarna? en svart planet?
Vad är syftet när målen är nådda?
Vad gör man i Sverige om man inte gillar vår livsstil?
I BLMs ögon ses bara ras och inte människan. Det måste väl ända vara en människas handlingar och inte ras som är det viktiga... Eller?