2020-06-05, 19:01
Medlem
Kan känna sympati för de amerikanska black Lives, men här i Sverige misstänker jag att det
bara är något trick för att Islam ska flytta fram sina positioner
Citera
2020-06-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det är så sjukt att man knappt förstår hur vi kunnat hamna i denna situation.

När en neger knivar sönder mor och son på Ikea Västerås för 5 år sedan
ger han som motiv till mordet att " Dom såg svenska ut "
mer rasistiskt än det kan du inte få.

Vår egen Rikspolischef vid tiden för dådet Herr Danielsson försvarade den mordiska rasisten med:
"vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig? "

en galen man.

Det där uttalandet rörde en svart flyktingpojke i 20-års åldern som mördade en ung kvinna från mellanöstern som arbetade på hans boende. Jag tror inte att den mördaren drevs av rasism.
Citera
2020-06-05, 19:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montu
Det där uttalandet rörde en svart flyktingpojke i 20-års åldern som mördade en ung kvinna från mellanöstern som arbetade på hans boende. Jag tror inte att den mördaren drevs av rasism.

Ja, man kan fråga sig vad som hade hänt med den pojken, vad han har fått gå igenom för saker i sitt liv.
Citera
2020-06-05, 19:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Ja verkligen, många här på Flashback och på högerkanten har fixerat sig väldigt mycket vid kulturmarxismen vilket inte ska betraktas som riktigt samma sak som postmodernismen.

Att tokhögern klistrar sig fast vid irrelevanta och otidsenliga tolkningar av vad de anser vara deras ideologiska motståndare är väl kanske inte så konstigt.
Citera
2020-06-05, 19:15
Medlem
Imnshos avatar
Jag tycker vi ska starta en motdemo: WWM.

White Welfare Matters.

Undrar hur reaktionen blir? Det måste vara på engelska också, vi ska bli den 53:e delstaten i USA. Dessutom förstår inte negrer, kvinnor, vänsterväljare och andra utsatta minoriteter klassisk svenska. Dessutom gör sig engelska bättre på sociala medier. Det blir liksom klatschigare och man får mera likes (heter det så ni som kan?)

Ursäkta, jag tror jag får lägga till en haschtagg: #whitewelfarematters.

Tatueras med fördel in i svanken eller på kuken.
Citera
2020-06-05, 19:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Den här poliskvinnan, kommer vi nu i realtid få se formandet av poliskårens alldeles egna Linnea Claesson?

Här har vi en kandidat till priset "Årets Svensk" samt en framtida polischef.
Citera
2020-06-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja, man kan fråga sig vad som hade hänt med den pojken, vad han har fått gå igenom för saker i sitt liv.

De sista fem åren av sitt liv la han på att söka asyl i olika europeiska länder. Sverige var det enda landet som nappade.
Citera
2020-06-05, 19:31
Medlem
Gubbelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Kan känna sympati för de amerikanska black Lives, men här i Sverige misstänker jag att det
bara är något trick för att Islam ska flytta fram sina positioner

Det här är inte menat som ett påhopp på dig, utan jag undrar bara vad du menar med att känna sympati för amerikanska blm när de skriker hatord mot vita och bränner och förstör för människor, svarta som vita. Dessutom om man söker på statistik så dödas fler vita av svarta än tvärtom. Poliser i USA skjuter ihjäl fler vita än svarta dessutom. Det kan du själv kolla upp om du söker på det.

Jag säger inte att det inte existerar riktig rasism, det gör det självklart, men absolut inte i närheten av vad BLM vill få det till, det är inte realistiskt. Det var en annan sak på 50-60-talet dock, då var rasismen mot svarta riktigt illa i USA. Men så är det faktiskt inte idag.
Citera
2020-06-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Från att ha sett poliserna som parias lugnade stämningen ner sig och man omfamnade poliskvinnan istället. Det krävs ingen större hjärna att förstå att hon handlade rätt.
Tror att du inte har läst historia eller sett vad sådana här saker betyder, polisen i fråga är emot vapen och är en polis i sig inte något att sträva efter hennes synpunkter går in i en tjänst som kräver annat.

Så nej det du skriver är fel och det är på grund av följande staten ska aldrig gå ned på knäna för huliganer/brottslingar/terrorister! Varför kanske du vill skriva för dom som gör fel ska aldrig få det dom vill det är det enda sättet man stoppar en vidare utveckling.

Alla som gör fel måste inse att man kan inte hoppa på en bil, den personen som gjorde så borde ha fått en gummi kula på sig omedelbart, om polisen inte kan visa att en person som skadar en polisbil skadar samhället. Om detta var en demonstration så skulle dom inte ha gjort det dom skulle hellre inte ha fortsatt efter dom blev skingrade för dom bröt mot 50 personer max.

Så det var inte en demonstration längre för dom sa till poliserna vad dom ska göra istället för att söka en bättre väg och du skriver i deras försvar då måste du läsa mer Svensk historia och koppla bort den delen i dig som tror att du lever i USA. Deras historia hör hemma där inte här.

Vi är inte ett globalt samhälle vi har mer öppet än innan jag visst men det har inte ändrat så mycket som du tror. så sluta lev i en bubbla med fina ord och se för vad vi har i verkliga världen. Inget du skriver kommer fungera här i verkligheten. Det finns inget bara gör detta så löser allt sig och nej "Polisen" i fråga gjorde inger rätt, alla som håller med den här "polisen" borde inte vara kopplat till yrket på något viss annars så kommer polisen tappa grepp på ordning riktigt snart.

Och då kommer du också att klaga när polisen går ner på knä istället för att hjälpa dig...
Citera
2020-06-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Men...Aftonbladet publicerade ju bilden samma dag det skedde? Hur menar du att Snabelnytt ”avslöjat” något nytt? Eller är det bara så att du inte hänger med, utan bara hänger på fake media siter som är lite långsamma?
Tror du borde vara mer skeptiskt till alla stora media företagen som ägs av riktigt stora bolag som har kontroll av all information som går ut och kanske vara lite glad att andra synvinklar rapporteras?

Eller vill du leva i en kommunistisk samhälle?
Tror mig Ryssland har fått nog av Kommunismen, så Kina är ditt enda val och dom är rasister som bara den dom hatar Svarta kanske åka dit och testa och se vad systematisk rasism ser ut som?
Citera
2020-06-05, 19:39
Medlem
Fyfan vad trött jag är på detta landet..
Citera
2020-06-05, 19:44
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGibbons
Tror du borde vara mer skeptiskt till alla stora media företagen som ägs av riktigt stora bolag som har kontroll av all information som går ut och kanske vara lite glad att andra synvinklar rapporteras?

Eller vill du leva i en kommunistisk samhälle?
Tror mig Ryssland har fått nog av Kommunismen, så Kina är ditt enda val och dom är rasister som bara den dom hatar Svarta kanske åka dit och testa och se vad systematisk rasism ser ut som?

Svårt att förstå vad du säger. Tror du säger att jag skall vara skeptisk till Aftonbladet och mer öppen till Snabelnytt?
OK. Är skeptisk till Aftonbladet. Svårt dock att vara mer kramvänlig med propagandakanaler som Fria Tider och såna som ofta ljuger. Men jag skall försöka.
China Daily har jag alltid varit skeptisk till. Men det är ju alla. Har du läst den någon gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in