2020-06-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Precis, hon var helt ensam och svensk polis saknar vapen?
Nej det skulle inte hända, titta på hur polisen agerade lite senare vid slottet.

Det hade varit ett ögonblicks verk att t.ex sparka henne i huvudet. Om jag förstod rätt hetsades det mot poliser i tåget och spänningen var laddad och hetsig.

Har absolut ingen aning om det hade varit teoretiskt möjligt för någon i närheten att tvinga av henne sitt tjänstevapen. I så fall kan man bara föreställa sig de potentiella följderna. Rent fysiskt hade hon knappast haft mycket att sätta emot annat än att böla.

Nu har vi i flera veckor fått höra att social distansering är rätt väg för att hejda smittspridning och pandemins framfart. Vi uppmanas att inte ens skaka hand med andra.

Men den där skitungen till hästsvanspolis kramar om för henne vilt främmande (får man anta) människor. Känner bara förakt för henne, liksom för de skrikiga demonstranterna.

Som om deras insatser på något sätt skulle göra samhället mindre rasistiskt eller den samlade poliskåren att skämmas. Som om vandalisering, hetsande mot poliser och stenkastning skulle få andra effekter än att folk vänder dem ryggen. Kanske stödet för SD och riktiga högern i stället tar fart?
Citera
2020-06-05, 08:32
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Finns det något land i Europa som har så efterblivna människor som Sverige som är ute och demonstrerar nu?

Definitivt inte.
Citera
2020-06-05, 08:36
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Otroligt vekt av polisen på precis alla plan.
Att de har fått sin verksamhet demoraliserad av Dan Eliasson är ingen ursäkt.

Polisen kan nu uppenbarligen inte ens se vad som är vad. Som t.ex. ras-makts-anspråk sämre än ex. NMRs. Det är något som går helt i linje med SÄPOs sentida radikaliserade snedsegling upp på värdegrundet.
Citera
2020-06-05, 08:36
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Jag har bara detta att säga. Världen är sjuk, människor saknar empati och tänker bara på vad dom själva vill. Trots att evolutionen har kommit så pass långt för oss att vi har ett samvete.

Att påstå att orättvisor idag inte är någonting mot det var förr, det argumentet man du släcka med en gång. Det Finns säker att jobba på enda tills orättvisor inte finns, om det så ska ta en miljon år.

Att kalla demostranterna för huliganer är att ta i, AIK's fotbollshulliganer ställer till med med problem än vad DENNA demostration här gjort. Så man du inte jobba för att få bort dom först och främst?

Corona är bara något ni använder som argument för att det funkar, eftersom ni inte bryr er om människor så har jag svårt att tänka att tänka mig att det är ett stort problem för sådana som flashback styrs av.

Folk för av orättvisor varje dag och det ska inte hända. PUNKT

"Sverige rasar samman", var lite med dramaqueen tack. Sverige står på benen medans världen rasar samman, snacka om blåögd och och att nästan vara bortskämd till ditt levnadsätt.

Gå ut och få en verklighetsuppfattning själv, du bor I art av världen finaste länder (som också har orättvisor) men du får det att låta som att det är "totalt kaos". Det vore snarare kaos om man inte vågade Eller fick säga sina åsikter, och det vore kaos om man inte fick demostrera. När man är I en så pass högt position som Sverige är, så kan man hjälpa andra till skillnad från Många andra länder. Vi hörs och vi syns I resten av världen, Varför?
För ett vi är ett överklass land. Därför man folk j Sverige som vill ha förändring globalt påverka det med än I Många andra länder.

Dom jag sa till någon tidigare, vi bro på ett sandkorn mitt Ute I ingenstans TILLSAMMANS. Alla människor på hela planeten är lika förvirrade, och alla vi är med lika än vad du tror. Gränserna däremot, det är något man man på för tusentals år sedan. Men JA! Det är ju så det alltid varit så det måste vara rätt (eller?).
Sverige är nog det mest toleranta landet och vi har tagit in de mest intoleranta människorna i vårt samhälle. Vi har gett dem en fristad, boende, mat, utbildning, sjukvård, trygghet osv... Ändå är vi orena skitstövlar i deras ögon. Folk börjar tröttna på att hela tiden kallas rasister (när vi egentligen skiter i hudfärg och istället dömer efter beteende).

Men åter till BLM. Bara själva namnet, smaka på det, är väldigt exkluderande.
Vad vill de ens? Vad är syftet? De är extremt fixerade vid hudfärg, det är det enda som räknas. De tar på sig offerkoftan rejält.
De är de absolut största rasisterna som inte ser människan utan bara dess hudfärg. Frågan är om de ens kan förstå det, att de faktiskt är rasister?

Men de kan ju ha en poäng i att segregering kanske är den framtid som skulle vara bäst.

Sen är iallafall jag ordentligt trött på att höra att Sverige stannar utan invandringen. Vänd på det: VAD FAN SKULLE HÄNDA MED SVERIGE OCH INVANDRARNA OM ALLA SVENSKAR SKULLE SLUTA ARBETA?

En sak är säker staten i Sverige är totalt handlingsförlamad. Man skulle på BLM-maner kunna påstå att statens tystnad är våld mot ursprungsbefolkningen.

BLM i Sverige har satt bollen i rullning. Förstår de att deras egen rasism kommer öka på spänningarna och även skapa nya som inte fanns? Grattis idioter!

Hur ska ursprungsbefolkningen kunna lita på den egna polisen efter deras ställningstagande?
Citera
2020-06-05, 08:37
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Snarare du som är riktigt sjuk och hjärntvättad, är ledsen för vad du har varit med om som fått dig att hata polisen så oerhört mycket men det är helt irrelevant, du ska fortfarande underkasta dig polisen då de har våldsmonopol.

Underkasta dig själv till säters vårdspersonal istället.

Är det någon ny kult, där polisen räknas som gudar? Dom har inte rätt att använda sig av oprovocerat våld eller övervåld, det är det jag försöker förklara. Om en polis plötsligt går fram och slår mig oprovocerat på stan när jag är Ute och shoppar (obs bara ett exempel). Då ska Man ha rätt att försvara sig, skulle någon fånga detta på film skulle det vara polisens fel.

Tupac sköt en polis I röven och Vann rättegången, så jag vet inte om man alltid ska underkasta dig polisen.
Citera
2020-06-05, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Underkasta dig själv till säters vårdspersonal istället.

Är det någon ny kult, där polisen räknas som gudar? Dom har inte rätt att använda sig av oprovocerat våld eller övervåld, det är det jag försöker förklara. Om en polis plötsligt går fram och slår mig oprovocerat på stan när jag är Ute och shoppar (obs bara ett exempel). Då ska Man ha rätt att försvara sig, skulle någon fånga detta på film skulle det vara polisens fel.

Tupac sköt en polis I röven och Vann rättegången, så jag vet inte om man alltid ska underkasta dig polisen.

Det spelar ingen roll om det finns undantagsfall - du ska ändå alltid, i alla fall, utgå ifrån att du ska underkasta dig polisen och utgå från att polisen har lagen och rätten på sin sida, så att gå emot detta är generellt alltid att gå emot lagen - och då krävs mer våld för att du ska foga dig tills du inser att du har gjort fel.

Jag själv som privatperson hade använt våld mot dig för att du ska underkasta dig polisen, om jag såg ett sånt tillfälle där du inte underkastar dig polisen. Så pass viktigt är det.
Citera
2020-06-05, 08:41
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Snarare du som är riktigt sjuk och hjärntvättad, är ledsen för vad du har varit med om som fått dig att hata polisen så oerhört mycket men det är helt irrelevant, du ska fortfarande underkasta dig polisen då de har våldsmonopol.

Vadå "ska underkasta dig" och "då de har våldsmonopol"???

De har ju inte ens våldmonopol på sina polisstationer.
Är de ens en myndighet?
Citera
2020-06-05, 08:43
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om det finns undantagsfall - du ska ändå alltid, i alla fall, utgå ifrån att du ska underkasta dig polisen och utgå från att polisen har lagen och rätten på sin sida, så att gå emot detta är generellt alltid att gå emot lagen - och då krävs mer våld för att du ska foga dig tills du inser att du har gjort fel.

Jag själv som privatperson hade använt våld mot dig för att du ska underkasta dig polisen, om jag såg ett sånt tillfälle där du inte underkastar dig polisen. Så pass viktigt är det.

Jag respekterar polisen som gemene man, däremot har jag alltid I bakhuvudet att personen med denne maktposition kan vara sjuk I huvudet.

Men självklart lyder man inte blir det ett lagbrott och däremot så länge man vet sina rättigheter, då vet man också när man behöver "underkasta" sig.

Edit: Bara ordet "underkasta" låter sjukt och gör att hela ditt argument blir att låtar extremt. Lyda order eller vara sammarbetsvillig är bättre ord för att inte skapa starka reaktioner.
Senast redigerad av Polispotatis 2020-06-05 kl. 08:47.
Citera
2020-06-05, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Ser fram emot ett fulla läktare på fotbollen som drar igång snart.
Måste väl va ok ändå? De tillät ändå 8000 pers att demonstrera

Tveksamt. Men så länge 75% av startelvorna består av negrer och polisen motarbetar era antirasistiska upplopp i halvlek så är det ok. Men ring gärna och dubbelkolla med doktor Anders Tegnell. Han har varit i Somalia.
Citera
2020-06-05, 08:51
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
These protests are being organized by far leftists, People like George Soros. He's running things from his central command. Using these stupid puppets to cause chaos.

I know

Det är bara att kolla in hur "aktivisterna" ser ut om man kan koderna.
Citera
2020-06-05, 08:52
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Lisa Simonsson

Är du säker?

https://nouw.com/lisasimonsson
Citera
2020-06-05, 08:54
Medlem