2020-06-03, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Mulig dette er et spill fra politiet for å sjekke om noen røper seg ved en ny kommunikasjon. Å lokke med en stor ekstra sum. Mulig politiet holder noen under tett overvåkning.

Som jeg skrev, med de opplysninger som kom fram i VG i dag skal det være 'relativt' enkelt å finne fram til bitcoin mottaker adressene til kryptoGM og TH, og dermed finne ut om det kommer svar, lenge før det er bekreftet av politiet

I prinsipp er det enkelt, bare at man trenger litt blockchain verktøy for å matche adressene på de forskjellige datoene. Hvis ingen andre vet mere skal jeg se på det i de neste dager. Men kan tenke at i kryptomiljøet man har allerede svaret. Er ikke med i disse grupper selv.
Citera
2020-06-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack ..Jag tänkte också på om TH köpt hundvalpen till AEH ... (Hon hade ju inte råd med hyttetur).
Det verkar långsökt att tänka att han - i så fall - köpte den bara för att visa att det inte var något uppbrott på gång mellan dem.

Han ville att hon skulle ha något trevligt att göra. Hon var djurvän, van vid att ha hund.

Men är det inte lättare att bortföra en människa med morgonrock, än utan? En morgonrock döljer ju alltid mer, om nu någon skulle ha kommit förbi och sett händelsen (om något i utbärandet av henne misslyckades..).
En naken människa som förs bort är en bisarr syn. En med morgonrock kan man hävda om
att hon var sjuk och på väg till sjukhus.
Ja, det kan hende at TH kjøpte valpen til AE for at hun skulle ha noe trivelig å gjøre.

Den/de som flyttet AE ut fra huset, hadde kanskje pakket AE inn i en presenning el.l (og kanskje i en stor eske for å skjule at det var et menneske) for å unngå spor fra AE i bilen (hvis bil ble brukt).
Citera
2020-06-03, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ok, så det betyr at hun ikke har vært ute av huset den dagen? Noen andre har gått tur med hunden? Derfor er mobilen plassert uvanlig, fordi det kun er vanlig å legge den der når man kommer hjem og ikke etter en telefon samtale?
Jeg tenker det ikke er uvanlig hvis hun har snakket med ulike folk, og lagt den der for å gå inn på badet der hun angivelig er blitt tatt? Å legge den fra seg på vei inn på badet finner jeg ikke uvanlig dersom hun snakket med noen rett før? Jeg hadde ikke gått opp igjen og lagt den på kjøkkenet for så å gå ned igjen på badet.
Nei det betyr ikke at hun ikke har vært ute av huset den dagen.
Du har rett i at AE kan ha lagt telefonen på det bordet i gangen selv om hun ikke nettopp hadde kommet hjem og selv om hun ikke brukte å legge telefonen der når hun ikke nylig hadde kommet hjem.
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-03 kl. 02:58.
Citera
2020-06-03, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det trenger uansett ikke ha noe med drapssaken og gjøre. Jeg føler vel at det begynner å ligne et eventyr når man mener at svigersønnen har flyktet fordi han er redd TH.
Hvis han var redd TH hadde han vel bare gått til politiet og bedt om beskyttelse og hjulpet politiet med å løse saken.

Stemmer det at han skal skille seg fra hun som heter Hedda? Stemmer det også at han ikke var venn med AEH på Facebook? Han kan være involvert? Det stod jo om Hedda i brevet?
Citera
2020-06-03, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Beklager tonen, men denne gavmildheten rundt komfyren begynner å irritere meg, dessuten kan slikt fort bli en trådsannhet som de kaller det her på Flashback. Et falskt rykte.

Åhhh, akkurat dette var gavmildt! Selv om hun laget mat til de på kontoret fikk hun jo bruke den hjemme også
Citera
2020-06-03, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Det er funnet en trebit, husker ikke hva det kaltes ....hon? som kanskje lå oppi trillebåren. Jeg sier ikke at det er vanlig å bruke trillebår, men det er nok mer uvanlig om fremmede skulle gå inn på plenen for å se hva som var oppi en svart søppelsekk om så var? Jeg ser det er viktig for deg å bryte ned teorier som ikke passer overens med at TH MÅ for GUDS skyld være uskyldig. Du er veldig tråkig. Alle skjønner at du kjenner til TH og ønsker han er uskyldig. Jeg synes de som kom med forslag om å bruke garasjen var langt smartere enn meg selv, men vi vet jo ikke hvem som har ført henne noe sted så da kan det uansett ha blitt brukt trillebår enten inne eller ute for det er tungt å frakte et lik.
Det heter bakhon og er en plankebit med bark på ene siden. Vi kalte det for hunaved og fyrte med det da jeg vokste opp, vi fikk store lass nesten gratis. Går altså ikke an å trille noen trillebår ned noen trapp på en slik bit da den er rund på ene siden, det var der denne sinnssyke trillebårteorien kom fra, det er bare tull.

Og WOW med det siste utspillet fra TH! Jeg skjønte ikke først at det var en ny artikkel - WTF? Det må da seriøst rakne for han nå. Jeg tror politiet må ha ting som gjør han veldig nervøs. Og så vil han ikke la seg avhøre heller, han vet han kommer til å røpe seg. Jeg håper, håper politiet finner de siste brikkene så dette kan la seg løse og fyren ryker inn.
Citera
2020-06-03, 04:40
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Han har betalt 10 mill mot lovnad om et livsbevis som aldri kom, og nå vil han uoppfordret betale resten?!
Det er helt absurd. Jeg kan ikke begripe at Holden ikke stopper dette.
I konteksten; den interne stemningen i Hagen-familien er det kanskje ikke så absurd. Forsterker og befester den allerede eksisterende oppfatningen innad mellom TH og de tre voksne barna. Jeg vil bl a tro at barna fortsatt vil være lite interessert i å stille til opp til nye avhør hos politiet.

«Alle» på tråden ser ut til å være sikker på at det bare er spm om tid før saken blir «løst».
Jeg er ikke så sikker på det. Tror AEH-saken kan bli stående uten oppklaring og fellende dom.
Citera
2020-06-03, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Det er funnet en trebit, husker ikke hva det kaltes ....hon? som kanskje lå oppi trillebåren. Jeg sier ikke at det er vanlig å bruke trillebår, men det er nok mer uvanlig om fremmede skulle gå inn på plenen for å se hva som var oppi en svart søppelsekk om så var? Jeg ser det er viktig for deg å bryte ned teorier som ikke passer overens med at TH MÅ for GUDS skyld være uskyldig. Du er veldig tråkig. Alle skjønner at du kjenner til TH og ønsker han er uskyldig. Jeg synes de som kom med forslag om å bruke garasjen var langt smartere enn meg selv, men vi vet jo ikke hvem som har ført henne noe sted så da kan det uansett ha blitt brukt trillebår enten inne eller ute for det er tungt å frakte et lik.
När en kvinna försvinner hemifrån är det i 9/10 partner som mördat henne. När det är så här pass hög profil så är det i 99/100 partner som är ansvarig.

Han är skyldig. Det gäller bara att finna fram något som håller i domstol.

Jag syns Hagen skulle låta det ske en arrangerad olycka i utlandet istället för att slå ihjäl henne i hemmet, exempelvis ett rån på utlandsresa som går snett och Hun blir skutt.
Citera
2020-06-03, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det stiller seg på samme linje som da han betalte forrige gang, hvor avtalen var at han liksom skulle få livstegn som belønning for betalingen. Etterpå.

Men att han betalade så mycket andra gången - utan livstecken och utan att "de" begärt mer (eller har jag missat något?), menar jag är litet anmärkningsvärt.
Citera
2020-06-03, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Ja, det kan hende at TH kjøpte valpen til AE for at hun skulle ha noe trivelig å gjøre.

Den/de som flyttet AE ut fra huset, hadde kanskje pakket AE inn i en presenning el.l (og kanskje i en stor eske for å skjule at det var et menneske) for å unngå spor fra AE i bilen (hvis bil ble brukt).

Jo troligast blev hon inlindad i presenning eller något, men jag menar att desto fler kläder desto bättre med tanke på blod / spår (DNA på morgonrocken, bra att ta den med sig) , om man missat något, om någon kommer nära och frågar ..kanske ser konturen av en människa ...
Om det är bråttom kanske man bara täcker över henne slarvigt.
Ja inte vet jag ...
Det kan verka överdrivet att spekulera i hundvalp och morgonrock, men om man försöker få en bild av händelsen, kan relevanta frågor få ett svar ...kanske ...
Citera
2020-06-03, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
I konteksten; den interne stemningen i Hagen-familien er det kanskje ikke så absurd. Forsterker og befester den allerede eksisterende oppfatningen innad mellom TH og de tre voksne barna. Jeg vil bl a tro at barna fortsatt vil være lite interessert i å stille til opp til nye avhør hos politiet.

«Alle» på tråden ser ut til å være sikker på at det bare er spm om tid før saken blir «løst».
Jeg er ikke så sikker på det. Tror AEH-saken kan bli stående uten oppklaring og fellende dom.

"Kidnapparna" eller en annan GM har ett stort försprång ...om man inte har tur och råkar hitta AEH. Det kanske man gör om flera år ...
Om inte någon som vet berättar.
Citera
2020-06-03, 06:51
Medlem
1. Detta med svärsonen som lämnat sin familj ...när lämnade han familjen, vet någon varför?

2. TH har en bror efter vad jag kan förstå ..någon som AEH stått litet för nära?
Kan den relationen återuppstått och ställt till det ...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in