Citat:
Ursprungligen postat av
Akershus
Til å begynne med helte jeg mot at TH var skyldig. Over tid har jeg blitt stadig mer skeptisk. Og man behøver selvfølgelig ikke å stå familien nær, for å stille kritiske spørsmål. Det er mulig at familiemedlemmer følger tråden i tråden, det vet vi ingenting om. Jeg tviler på at de deltar aktivt i tråden.
Til slutt: Jeg mener det er temmelig drøyt å hevde at familien av økonomiske grunner støtter TH! Dette er temmelig grisete!
Kritiske spørsmål er nå en ting, men når man kommer med bortforklaringer som er helt på jordet, så forteller det, mener jeg da, at de ønsker at folk skal tro at han er uskyldig. Ikke at de tror selv at han er uskyldig. Og hvem andre enn familien kan ha den interessen? Ingen. F.eks. det med de to samtalene i loggen, som plutselig ble borte, der kommer det bortforklaringer som er helt på gjordet. At de bare forsvant av seg selv, eller at TH kom borti en knapp sånn at de ble slettet ved en feiltakelse. Ikke bare en gang, men to ganger kom han borti en knapp. Da er det opplagt at vedkommende er her for å prøve å renvaske TH. Forståelig, det hadde jeg også gjordt hvis TH var min far, og jeg risikerte å miste 700 millioner samt å få mitt navn tilgriset i all tid.
Og så snakket jeg om denne ektemannen til eldstedatteren. Han forsvant samtidig som at politiet endret hypotese. Og det i familiens noensinne værste tragedie. Ville det ikke vært naturlig at han var der og støttet familien? Jeg oppfatter det som at det har blitt en splittelse. At han forsto at TH ar en psykopat som hadde manipulert resten av familien. Han var jo ikke i blodsslekt med TH og klarte dermed å se saken med et mer nøkternt blikk. Han prøvde å få datteren til å innse sannheten, og til slutt skar det seg.