2020-06-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
En nabo som ble intervjuet for en stund siden nevnte at EH hadde fortalt han at TH hadde kjøpt en komfyr til hjemmet som kostet 70 000kr. Det harmonerer jo svært lite med en mann som er gjerrig?

Jeg og stusset på dette, finnes det i det hele tatt komfyrer for husbruk som koster 70000 kr, og dette var for lenge siden så dem hadde sikkert kostet enda mer nå.
Citera
2020-06-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Svigersønnen er over alle hauger. Det vil sikkert snart bli bekreftet.

Det trenger uansett ikke ha noe med drapssaken og gjøre. Jeg føler vel at det begynner å ligne et eventyr når man mener at svigersønnen har flyktet fordi han er redd TH.
Hvis han var redd TH hadde han vel bare gått til politiet og bedt om beskyttelse og hjulpet politiet med å løse saken.
Citera
2020-06-01, 13:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Litt vanskelig å få med seg absolutt alt i denne tråden når mange innlegg forsvinner i ubetydelig krangling og flisespikkeri debattantene i mellom. Da blir det mye repetisjon, dessverre.
Takker ikke for tonen din, men takker for info.

Tilbake til saken:

Leser i VG at barna ikke har vært til avhør siden august. De nekter nye avhør fordi de mener de har forklart nok fra før og at de anser at politiet bruker ressurser helt feil iom de etterforsker deres far for drap fremfor den opprinnelige teori om bortføring.
Hadde min mor forsvunnet og jeg var uskyldig ville jeg med all sannsynlighet samarbeidet tett med politiet hele veien. Om jeg var uenig med konklusjonen til politiet ville jeg stilt til avhør for å hjelpe de med informasjon jeg mente var relevant for hvorfor de evt tar feil. Hvorfor har de ikke tillit til politiet? Ser ikke barna at denne taktikken gjør at man lettere konkluderer med at de har noe å skjule eller noen å beskytte? Hvorfor beskytte en uskyldig mann/far fremfor å bistå politiet med alt man vet tilfelle det kan føre til at man finner deres mor?

Dette gir ikke mening.

Beklager tonen, men denne gavmildheten rundt komfyren begynner å irritere meg, dessuten kan slikt fort bli en trådsannhet som de kaller det her på Flashback. Et falskt rykte.
Citera
2020-06-01, 13:42
Medlem
Citat:
Litt vanskelig å få med seg absolutt alt i denne tråden når mange innlegg forsvinner i ubetydelig krangling og flisespikkeri debattantene i mellom. Da blir det mye repetisjon, dessverre.
Takker ikke for tonen din, men takker for info.

Tilbake til saken:

Leser i VG at barna ikke har vært til avhør siden august. De nekter nye avhør fordi de mener de har forklart nok fra før og at de anser at politiet bruker ressurser helt feil iom de etterforsker deres far for drap fremfor den opprinnelige teori om bortføring.
Hadde min mor forsvunnet og jeg var uskyldig ville jeg med all sannsynlighet samarbeidet tett med politiet hele veien. Om jeg var uenig med konklusjonen til politiet ville jeg stilt til avhør for å hjelpe de med informasjon jeg mente var relevant for hvorfor de evt tar feil. Hvorfor har de ikke tillit til politiet? Ser ikke barna at denne taktikken gjør at man lettere konkluderer med at de har noe å skjule eller noen å beskytte? Hvorfor beskytte en uskyldig mann/far fremfor å bistå politiet med alt man vet tilfelle det kan føre til at man finner deres mor?

Dette gir ikke mening.

Ja det er ikke noe klokt trekk nei.
Citera
2020-06-01, 13:42
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Jo men det har jeg sagt hele tida. Når de arresterer en naiv fyr for drapsmedvirkning fordi han i likhet med 15k andre har fulgt med på en facebook-gruppe hvor kryptonyheter deles, så snakker vi om grovt overgrep, og muslimen må fjernes som påtaleleder umiddelbart. Muslimer klarer ikke håndtere å få den type makt i fanget, i tillegg til lav iq. Skal man bli god på kryptovaluta i praksis så er det andre steder man må lete, feks dark web, og da er man over på narkosmuglere som fikk depotet for hele østlandet raidet 2 uker før bitcoinkontoen ble opprettet.

Til deg! Der kom Muslim argumentet tilbake ja! Puhhhhh Skal vi virkelig dra inn religioner i saken nå??
Citera
2020-06-01, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Til å begynne med helte jeg mot at TH var skyldig. Over tid har jeg blitt stadig mer skeptisk. Og man behøver selvfølgelig ikke å stå familien nær, for å stille kritiske spørsmål. Det er mulig at familiemedlemmer følger tråden i tråden, det vet vi ingenting om. Jeg tviler på at de deltar aktivt i tråden.
Til slutt: Jeg mener det er temmelig drøyt å hevde at familien av økonomiske grunner støtter TH! Dette er temmelig grisete!

Kritiske spørsmål er nå en ting, men når man kommer med bortforklaringer som er helt på jordet, så forteller det, mener jeg da, at de ønsker at folk skal tro at han er uskyldig. Ikke at de tror selv at han er uskyldig. Og hvem andre enn familien kan ha den interessen? Ingen. F.eks. det med de to samtalene i loggen, som plutselig ble borte, der kommer det bortforklaringer som er helt på gjordet. At de bare forsvant av seg selv, eller at TH kom borti en knapp sånn at de ble slettet ved en feiltakelse. Ikke bare en gang, men to ganger kom han borti en knapp. Da er det opplagt at vedkommende er her for å prøve å renvaske TH. Forståelig, det hadde jeg også gjordt hvis TH var min far, og jeg risikerte å miste 700 millioner samt å få mitt navn tilgriset i all tid.
Og så snakket jeg om denne ektemannen til eldstedatteren. Han forsvant samtidig som at politiet endret hypotese. Og det i familiens noensinne værste tragedie. Ville det ikke vært naturlig at han var der og støttet familien? Jeg oppfatter det som at det har blitt en splittelse. At han forsto at TH ar en psykopat som hadde manipulert resten av familien. Han var jo ikke i blodsslekt med TH og klarte dermed å se saken med et mer nøkternt blikk. Han prøvde å få datteren til å innse sannheten, og til slutt skar det seg.
Citera
2020-06-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det trenger uansett ikke ha noe med drapssaken og gjøre. Jeg føler vel at det begynner å ligne et eventyr når man mener at svigersønnen har flyktet fordi han er redd TH.
Hvis han var redd TH hadde han vel bare gått til politiet og bedt om beskyttelse og hjulpet politiet med å løse saken.

Det er meget merkelig at han drar midt i en voldsom tragedie. Etter hva jeg har hørt så er han en utrolig familiekjær og bra mann. Dette må nesten ha noe med saken å gjøre, tenker jeg. Fortvilelse i forbindelse med den, eller redsel. Kun spekulasjoner. Men det er mye rart som kommer fram, og ingenting er bra. Alt skurrer; en forferdelig ulyd spør du meg.
Citera
2020-06-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hva er det som gjør at man kan si at TH ikke er narsissist/psykopat?

Fullt mulig at TH er narsisst/psykopat, men tror man må kjenne personen bedre for å kunne stille en slik diagnose. Så man bør kanskje være forsiktig med å stille så stigmatiserende diagnoser basert på sånt vi leser.
Citera
2020-06-01, 13:51
Medlem
https://www.tv2.no/a/11470631/

Citat:
Ifølge Hagen var ikke plankebiten hjemmehørende på tomta, og han mener derfor den kan være vesentlig for saken. Han mener den kan ha vært omkring én meter lang.

Hva tenker dere om denne plankebiten? Lå utenfor trappa når han kommer hjem fra jobb på forsvinningsdagen.
Citera
2020-06-01, 13:52
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.nrk.no/kultur/drapstiltalt-underviste-politiet-1.8364699

Meget interessant og lærerik sak! Håper også politiet leser seg opp på dette på nytt!
De burde vel få hjelp av disse fagfolka nå?
LESBAR!
Citera
2020-06-01, 13:53
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
https://www.tv2.no/a/11470631/

Hva tenker dere om denne plankebiten? Lå utenfor trappa når han kommer hjem fra jobb på forsvinningsdagen.

Enten så ble den brukt for trillebår
Eller så var dette en del av rigginga,der alle skulle tro hun ble fraktet bort i trillebår
Citera
2020-06-01, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Fullt mulig at TH er narsisst/psykopat, men tror man må kjenne personen bedre for å kunne stille en slik diagnose. Så man bør kanskje være forsiktig med å stille så stigmatiserende diagnoser basert på sånt vi leser.

Vel, nå er det nå slik at jeg har mere kunnskap enn bare det som skrives her og i media, uten at jeg vl utdype det. Men enig, man burde være sikker før man påstår slikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in