2020-06-03, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Hvis han hadde utlovd dusør på 90 mill, så hadde eventuell GM, medvirkere etc. løpt om kapp for å melde seg.
Det blir en bra årslønn for å sone noen år..

Så gjerrig som TH er tyder alt på at han betaler til seg selv :-)

Nettopp hva jeg skrev litt tidligere i kveld.....nemlig at disse pengene i så fall blir utbetalt til ham selv....
Dette må være den mest innviklede drapssak i Norge noensinne.
Jeg gjentar : i tillegg til etterforskning er det veldig viktig å finne AEH !!
Uten levninger av henne ( uansett død eller levende ) kan denne saken ende opp i at den aldri blir løst dersom man ikke finner henne.
Dette vet også GM.
Citera
2020-06-03, 01:15
Medlem
Legokatts avatar
Kan dette være snakk om hevn?
Hevn fra et spesielt familiemedlem som klandrer TH for en dårlig oppvekst og AEH for at hun ikke turte å gripe inn.
Desperat etter penger og et vridd syn på verden pga rus? Forutsetter at dette familiemedlemmet er i en livskrise og har holdt på et stort hat mot TH over lang tid.

Pga en planlagt skilsmisse har ikke AEH lenger råd til å hjelpe familiemedlemmet. Dette er den utløsende faktoren som gjør at h*n blir desperat og legger tidenes plan. H*n har god greie på drapssaker, krim og mysterier, samt tid til å legge en så komplisert plan.

Planen er at politiet 1. skal bruke lang tid på etterforsking og 2. misstenke TH for handlingen til slutt.
H*n kan påvirke TH til å betale løsepenger, særlig etter at TH føler et hardt press fra politiet og i tillegg må gjøre noe for ikke å bli uglesett av folk rundt han, dette på tross av sin gjerrighet.

H*n har kjennskap til at TH har dårlige sosiale antenner, er vrang og ikke vil overbevise i avhør. H*n er også vitende om at det er ektemenn som oftest blir mistenkt, særlig når det er skilsmisse inn i bildet. Så h*n griper sjansen med tidenes plott.
Poster en slags "feiring" på sosiale medier under sakens gang.
Skaffer seg livsgrunnlag med løsepenger til å kunne starte et nytt liv på andre siden av kloden. Der h*n selv har kontroll og ikke TH.

Om familiemedlemmer av TH skulle lese på forumet, vil jeg beklage og si unnskyld. Dette er bare en teori som jeg håper blir debunket.
Håper politiet finner ut av saken!

P.S. tror at en GM i nær relasjon av AEH mest sannsynlig måtte ha brukt rusmidler under selve handlingen på grunn av hvilken ekstrem påkjenning det ville vært.
Citera
2020-06-03, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, ok, jeg var litt usikker på om siktelsen dreide seg om, 'drap, eller medvirkning" eller om det var, "drap, eller medvirkning til drap".

Men hele hypotesen baserer seg på ryktene jeg har hørt her, og egentlig synes jeg at disse virker veldig overdrevet. Men det skal litt til å ikke bli påvirket. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å vente til vi får høre hva politiet har, og foreløpig er jeg ikke veldig overbevist. Mildt sagt!

For et utsagn. Hva faen er forskjellen på "drap eller medvirkning" eller "drap eller medvirkning til drap"? Du er en idiot. Politiet er laaangt smartere og flinkere enn det vi som ikke er politimenn forstår. Ha litt respekt, mann. Du er en irriterende type til tider.
Citera
2020-06-03, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du er dessverre helt på vidda, TH har ikke disse pengene. Han må faktisk selge livsverkene sine for å spa opp 900 millioner.

Hehehe, krusning Herlig denne Sandemose. Er ikke nøye det, bare halve formuen. 70 % av formuen er i Elkraft så da kan man tenke seg selv. I brevet er formuen anslått til 4 mrd. Hvem visste at formuen er å 4 mrd? Det kunne man ikke lest seg til, så det må være noen som har mer innsikt enn hvermansen? Noen tanker rundt dette? Politiet må ha analysert det brevet opp og ned i mente. Skulle ønske vi fikk se brevet og høre hva de som har analysert det er kommet frem til.
Citera
2020-06-03, 01:47
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og han kvitterer med å heller plutselig ville betale hele løsepengesummen...

Man vet virkelig nesten ikke om man skal le eller grine...

Mulig dette er et spill fra politiet for å sjekke om noen røper seg ved en ny kommunikasjon. Å lokke med en stor ekstra sum. Mulig politiet holder noen under tett overvåkning.
Citera
2020-06-03, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Den ektepakten var gammel som et vondt år. Og hvis hun hadde gått til en advokat, ville vedkommende sagt at denne kan tilsidesettes. Det ville Hagens advokat også skjønt. Da hadde ikke dette endt i retten, men ved forhandlingsbordet. Og hun som har gått for lut og kaldt vann hele livet, ville tatt til takke med noe som ville vært småpenger for Hagen, men en ekstremt bra alderdom for henne.

Det tror jeg også. Det er det mest fornuftige du har sagt.
Citera
2020-06-03, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ektepakten er et soleklart motiv selv om du benekter det.

Og rykter sier at AE ble truet med et våpen mot hodet for å signere den, riktignok ubekreftet.

Hvor er de ryktene fra? Det er det verste jeg har hørt. Da hadde ikke jeg turt å være gift en dag lenger. Da hadde jeg gått til politiet neste dag og bedt om hjelp. Dette har jeg vanskelig for å tro på. Hadde han våpen??
Citera
2020-06-03, 01:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Det tror jeg også. Det er det mest fornuftige du har sagt.
Flott, da er vi enig om det med ektepakten
Citera
2020-06-03, 02:10
Medlem
Citat:
Du har nok misforstått hypotesen.
I dette tilfellet ville det ikke kommet flere for å pusse tenner på badet (den dagen). TH var nettopp ferdig med tannpussen, og var på vei til jobb.
Du får lese hypotesen en gang til heller.

Hun sendte en meld rundt 0900 om at hytteturen var avlyst. Det er fremkommet info om at hun tilbød seg barnepass. Mener du at hun kunne vært garantert at barnebarn ikke kan dukke opp når som helst etter å ha sagt seg villig til å være barnevakt. Kanskje de ville kle seg ut for mormor også?
Citera
2020-06-03, 02:14
Medlem
Citat:
Det er ikke så vanlig som du tror å kjøre trillebår den 31. oktober - folk flest tenker at hagesesongen er forbi forlengst, så du får nok en god del spørsmål i nabolaget.

Det er funnet en trebit, husker ikke hva det kaltes ....hon? som kanskje lå oppi trillebåren. Jeg sier ikke at det er vanlig å bruke trillebår, men det er nok mer uvanlig om fremmede skulle gå inn på plenen for å se hva som var oppi en svart søppelsekk om så var? Jeg ser det er viktig for deg å bryte ned teorier som ikke passer overens med at TH MÅ for GUDS skyld være uskyldig. Du er veldig tråkig. Alle skjønner at du kjenner til TH og ønsker han er uskyldig. Jeg synes de som kom med forslag om å bruke garasjen var langt smartere enn meg selv, men vi vet jo ikke hvem som har ført henne noe sted så da kan det uansett ha blitt brukt trillebår enten inne eller ute for det er tungt å frakte et lik.
Citera
2020-06-03, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg tror hun har gått ut selv, eller at to personer har bært henne. Ingen ville begynne å ramle rundt med en trillebår når de skal drepe eller bortføre noen, og dessuten oppstod den teorien helt meningsløst ut fra en trebit som ikke kan brukes til å trille en trillebår ned en trapp en gang. Jeg skjønner ikke at jeg sitter og adresserer dette..
Igjen spør det hvem som eventuelt har brukt trillebår ... jeg tror TH eller et nært familiemedlem kunne gjort det, men ikke en fremmed kidnapper. TH kom hjem, og det er avsatt kun 9 spor med sprox-sko som jeg har lest er avsatt ETTER den kriminelle handlingen. Så spørs det hvor en trillebår er brukt.
Citera
2020-06-03, 02:33
Medlem
En pakketralle/bagasjetralle vil vel være mer praktisk enn en trillebår, og kan enkelt manøvreres med lasten på og lastes rett inn i bagasjerommet på en bil . Det bør være en bil med stort bagasjerom da.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in