Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-02, 23:26
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucky131
Vetinte om det skrivits om i tråden, men verkar som Julias pojkvän dött några dagar innan olyckan, någon som vet vad som hände honom?
Enl Juli4s egna uppgifter i sociala medier så tolkar jag det som att M4x (som avled bak i bilen) var hennes pojkvän.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Den blir bara offentlig om det går till åtal.
Avlider den enda misstänkta så får vi aldrig se den.

Är det kritiskt för henne då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Visst är det möjligt. Konstigare saker har skett.

Men explosiv och plötslig punktering som leder till allvarliga olyckor är extremt ovanligt. Men givetvis undersöks det.

Vad det har att göra med att ett hjul saknas förstår jag dock inte. En punktering orsakar inte att hjulet lossnar. Är alla som postar här 13-15-åringar med inlärningssvårigheter?

Det är sannolikt så att höger framhjul tagit i jordvallen, bilen hade en rotation moturs när den gick helt ner i diket, och då slogs upphängningen av (nästan?) helt, innan en flygtur startade.

Höger framhjul var också mycket hårt belastat genom sladden innan diket....
Citera
2020-06-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manderville
Du tror inte polis och räddningstjänst ser vem de plockar ur förarsätet utan de gissar bara .....

De gissar inte men antar att du inte sett en olycksplats. Det borde ingå i körkortsutbildningen att se lite sådant så kanske lite vett går in.

Tänk er att ni kör alla i bilen i en torktumlare på högsta varv sen spränger ni torktumlaren!
Så kan det faktiskt de ut.

Ganska enkelt att se vem man plockar ut va?
Citera
2020-06-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Skön attityd du har, verkar vinnande.

På handledarkursen sade de 'få underarmarna avslagna', och i artiklarna jag länkar står skador pga händer i ansiktet.
Vill du att jag ska åka tillbaka till Varberg från Stockholm och rätta handledaren som sade detta för fem år sen?
Jag berättar vad de sade till mig och min dotter, och ger dig länkar, tagga ned lite, skäll inte på mig, utan på de som säger detta.
Lycka till när du jagar igenom alla bilskolor i Sverige för att få dem att säga det du vill.

Och som passagerare har du inga händer alls på ratten, eftersom du inte har någon ratt, så det är inte jämförbart.

Snälla lägg ner airbagtjafset. För att den ska blåsa upp så krävs en krock, troligen släpper händerna ratten då med.

Bälte på och håll i ratten.
Citera
2020-06-02, 23:32
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Det som gör mig förbannad i detta är att föraren kör i 160 när hon har obältade passagerare.
Jag har själv skjutsat kompisar där inte bältena har räckt till. Men inte fan körde jag i 160 knyck på en 70-väg då.
Citera
2020-06-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Jag ser inte fler än två spår på den bild som visas, svart streck på asfalten från vänsterhjulen och vanliga rullspår i gruset från högersidan gissningsvis.

Om den gått på tvären borde det vara 4 spår eller hur och om den gick exakt 90 grader två men då skulle det vara ganska brett mellan hjulspåren.

När den sedan blev flygplan så kan den såklart ha tumlat runt .

Nej, det är naturligtvis den högra sidans hjul som gett spår i asfalten!!!! Spår från vänster bak syns tillsammans med/ strax bredvid höger framhjuls spår alldeles innan de lämnar asfaltskanten, då har en större rotation moturs startat, för höger bak befinner sig i luften strax ovanför diket.
Citera
2020-06-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Det som gör mig förbannad i detta är att föraren kör i 160 när hon har obältade passagerare.
Jag har själv skjutsat kompisar där inte bältena har räckt till. Men inte fan körde jag i 160 knyck på en 70-väg då.

Precis. Då håller man ju verkligen laglig fart.
Men trots alla fel den här tjejen gjort tycker vissa att hon inte ska straffas, märkligt.
Citera
2020-06-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera

Jag bli mer förbannad att hon kör en bil med mer passagerare än den är tillåten för.

Vem vill väl ha en elefant i ryggen vid en krock?
Citera
2020-06-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Ja jag kanske antar fel, men jag hade svårt att tänka mig att dom börjat sladda så tidigt dvs redan på asfalten men det kanske är så speciellt om dom hade hög fart jättehög typ långt över 100.
Det har gått mycket fort, exakt hur fort är svårt att veta. Det går att räkna ut med datorprogram, möjligt att bilen har en svart låda, men det har gått rejält fortare än 120km/h kan man lugnt säga med tanke på längden på spåren och hur långt in i skogen bilen hittades och hur den såg ut efter olyckan, rejält över 120km/h. Fanns en olycka i Västerbotten för några år sedan, ska se om jag hittar den, finns en del likheter.

Tror inte alls som en del säger att det blir dråp, i normalfallet skulle jag tro att det blir grovt vållande till annans död, och trots att det är 4 som dött blir det inte adderade straff. Ett års villkorlig dom och några års körförbud torde väl vara det som blir maximalt. Men det är ju en senare fråga. Hittade om olyckan här, det var denna jag tänkte på. Det blir nog inte värre straff i detta fallet heller. (FB) Singelolycka utanför Vindeln, Västerbotten. 2015-09-18
Senast redigerad av scheele 2020-06-02 kl. 23:42.
Citera
2020-06-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är det kritiskt för henne då?

Ja det är den senaste uppgiften.
Citera
2020-06-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det har gått mycket fort, exakt hur fort är svårt att veta. Det går att räkna ut med datorprogram, möjligt att bilen har en svart låda, men det har gått rejält fortare än 120km/h kan man lugnt säga med tanke på längden på spåren och hur långt in i skogen bilen hittades och hur den såg ut efter olyckan, rejält över 120km/h. Fanns en olycka i Västerbotten för några år sedan, ska se om jag hittar den, finns en del likheter.

Tror inte alls som en del säger att det blir dråp, i normalfallet skulle jag tro att det blir grovt vållande till annans död, och trots att det är 4 som dött blir det inte adderade straff. Ett års villkorlig dom och några års körförbud torde väl vara det som blir maximalt. Men det är ju en senare fråga.

Hon borde inte ha nått körkort på 10 år och minst 2 års fängelse ovillkorligt.
(det är lägsta straffet för grovt vållande, 6 år är högsta)
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2020-06-02 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in