Citat:
Ursprungligen postat av
kuluser
Ja jag kanske antar fel, men jag hade svårt att tänka mig att dom börjat sladda så tidigt dvs redan på asfalten men det kanske är så speciellt om dom hade hög fart jättehög typ långt över 100.
Det har gått mycket fort, exakt hur fort är svårt att veta. Det går att räkna ut med datorprogram, möjligt att bilen har en svart låda, men det har gått rejält fortare än 120km/h kan man lugnt säga med tanke på längden på spåren och hur långt in i skogen bilen hittades och hur den såg ut efter olyckan, rejält över 120km/h. Fanns en olycka i Västerbotten för några år sedan, ska se om jag hittar den, finns en del likheter.
Tror inte alls som en del säger att det blir dråp, i normalfallet skulle jag tro att det blir grovt vållande till annans död, och trots att det är 4 som dött blir det inte adderade straff. Ett års villkorlig dom och några års körförbud torde väl vara det som blir maximalt. Men det är ju en senare fråga. Hittade om olyckan här, det var denna jag tänkte på. Det blir nog inte värre straff i detta fallet heller.
(FB) Singelolycka utanför Vindeln, Västerbotten. 2015-09-18