2020-06-01, 23:27
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123skurhink
Lovisa är vad jag vet inte 15... 19 år är hon!
Ja för nånting stämmer inte här. 19 är väl mer troligt..
Citera
2020-06-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Ja för nånting stämmer inte här. 19 är väl mer troligt..

Det är redan bekräftat att hon är 19 år. Han som skrev ursprungsinlägget sa att han hade fel och att hon är 19.
Citera
2020-06-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Tror själv inte att det var något djur som hoppade fram. Tror mer att dem kom i en så hög fart att hon inte klarade av att hålla bilen på vägen och att den drog utåt.

När man kör snabbt så vill man ta kurvan på insidan. Tar man en kurva i hög fart så är det lätt att bilen inte kan hålla sig i sin fil och som i det här fallet, åker tyvärr rätt ut. Är man en oerfaren förare så är det svårt att veta hur en Audi med sex passagerare klarar av en sån kurva i hög fart. Räcker att kolla lite klipp på bilar som kör i hög fart hur dem tar kurvor så fattar man hur det förmodligen gick till här.

Sen räcker det med att man tappar fokus i en sekund när man kommer i den hastigheten i en kurva och det är försent. Därav spåren på vägen. Bara jag som spekulerar nu.

Ja tänkte också det från början men det är ju ändå ganska långt efter kurvan som bilen har gått ner i diket? Det har ju varit rakt en bra stund före liksom. Plus att det känns som att det inte har gått så överjävla fort i själva smällen? Jag menar, visst att bilen är mos men det är ju för att den är designad att se ut så. Om du kollar på filmen så är ju passagerarsidan och förarsidan ganska intakta (alltså cupén) och då har de ändå tagit i princip tvärstopp mot de tjocka trästammara.
Citera
2020-06-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Jag har inte uttalat mig om hennes vitalparametrar var "stabila" eller inte, jag skrev att hon troligen är smärtpåverkad. Hon skrev att hon hade ont och ni ondgjorde er över det och påstod att hon itne hade det med tanke på vad övervakningsskåpet visar och jag höll inte med och motiverade det.
Hon är nog däremot "stabil" ja.

Stabil var min tanke när jag såg bilderna.

Detta är väl svar till flera olika el? Jag har i alla fall inte ondgjort mig. Övervakningsskåp på ortopedavdelningar var inte nåt jag skrev om.
Citera
2020-06-01, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Nåt ni undrar så fråga.. Men du svarar ju inte? Jag har en fråga, varför skriver du att flickorna var 15 år? Förklara då för mig vem som hade fått ett körkort i ett kinderägg? Det här rimmar inte. Men det låter ju mer rimligt som du säger, att alla var jämnåriga. Då har iaf jag många???
Användaren kanske sover?

Måste man ha ett körkort för att kunna köra en bil?

Ungdomar 2k20
Citera
2020-06-01, 23:37
Medlem
ManfredVRichthofens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Dåligt av poliserna att missa en person i bäcken ända till förmiddagen. Kollar de inte runt om bilar som krockat??

De hittade 5 personer i en bil för 5 personer, inriktar insatsen på att rädda liv. Sen får de säkert uppgiften att det var en person till i bilen så då utökas sökningen för att hitta person nummer 6. Inte alls konstigt, hade de bara hittat 4 i bilen hade de kanske sökt större direkt speciellt då det de såg att alla tagit självmor... sry inte hade bälte.
Citera
2020-06-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
1 ja troligen
2 inte snodd, föräldrarnas
3. Nej föraren 19

föraren var till 99% nykter som jag sagt innan
Citera
2020-06-01, 23:38
Medlem
Fan vad massa skit folk skriver i denna tråd.

6st vänner var till Hassela på cruising, som dock va inställd. Men det var en träff för unga som ägde rum ändå. 5st av dessa festade och den 6e Lov*sa var nykter för hon körde bil (lånad av mamma & pappa). Efter träffen vid ca 2.30 så börjar dom bege sig mot Sundsvall för att släppa av vissa folk i Stöde. Då vägen inte är så bra till stöde från Hassela tar dom en väg som går mot matfors istället. 4 stojjiga killar i baksätet, förmodligen ingen bältad som lever rövare och ev stör föraren. Dom 2 tjejerna fram var nog bältade (piper mycket annars). Hög hastighet samtidigt som L är oerfaren förare, slutar med dikeskörning och total katastrof.

Ingen har en aning om vad som skett vid olycksplatsen, så att döma folk hit och dit är bara idioti. Kan lika gärna vara killarna som stört L när hon kör oxå.

Filmen visar endast ett tidigare klipp som ej har med olyckan att göra, så den kan vi skippa.

Hoppas tjejerna repar sig och jag beklagar till alla anhöriga som mist sina barn i denna tragiska olycka.
Citera
2020-06-01, 23:39
Medlem
LeBronThurmans avatar
Mina tankar går givetvis till de anhöriga som drabbats av konsekvenserna kring denna trafikolycka.

Till er i tråden som menar på att man bör höja åldern för att få ta körkort till 25 år så uppmanar jag er att tänka till en aning.
Bara för att konsekvenstänkande inte är fullt utvecklat hos en människa förrän vid 23-25 års ålder, så ska vi väl inte bestraffa den stora majoritet som försöker förstå innebörden av hur man bör hantera sin roll i trafiken.

Exempelvis så skulle isf inga jobb som kräver körkort klass B kunna sökas av de som är mellan 18-25 år.
Problemet bör angripas på annat sätt, men det ska jag inte tynga den här tråden med.
Citera
2020-06-01, 23:42
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Ja tänkte också det från början men det är ju ändå ganska långt efter kurvan som bilen har gått ner i diket? Det har ju varit rakt en bra stund före liksom. Plus att det känns som att det inte har gått så överjävla fort i själva smällen? Jag menar, visst att bilen är mos men det är ju för att den är designad att se ut så. Om du kollar på filmen så är ju passagerarsidan och förarsidan ganska intakta (alltså cupén) och då har de ändå tagit i princip tvärstopp mot de tjocka trästammara.

Absolut, men ingen bil flyger och knäcker träd flera meter upp i luften av att köra i 70. Det krävs ordentligt med fart att flyga in en bit i skogen, knäcka träd och flytta på stenblock.

Om man kollar på bromsspåren så ser det ut som att man kom i en sån fart att man försökte panikbromsa och då gick det rakt ut i diket. Så tror att man körde så snabbt att hon missberäknade allt något grovt. Då kom panikbromsen, ner i diket och upp i luften.

Har man erfarenhet från att åka väldigt snabbt, då har man respekt för svängar och släpper på gasen en bra bit innan man tar kurvan och när man tagit kurvan, då gasar man. Om man har åkt snabbt +180 km/h, då vet man hur en bil fungerar när man börjar svänga i den farten, många krafter som kommer in då och pushar bilen åt andra hållet, ut från vägen.
Här är det tyvärr en orutinerad förare som missberäknat. Det är vad jag tror iaf.
Citera
2020-06-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenBalen
Handen på växelspaken i 150-160 km/h med 3100 varv (förmodligen redan i 6an)? Varför var vindrutetorkarna på? ser ingen spolarvätska, regnade det?

Antagligen oerfaren förare. Det är lätt hänt att man missar och koordinera torkare och ljus etc. på bilar om man inte haft kortet så länge.
Citera
2020-06-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Ja det är tydligen bara Polisens ansvar? Det är så det funkar på en olycksplats?

Skulle tro att de fann fem skadade i och omkring en bil avsedd för max fem personer. Det var natt, även om solen var på väg upp, i oländig terräng och den siste personen var inte i direkt anslutning till bilen - och gav inte sig tillkänna av förståeliga skäl.

Räddningstjänsten jobbade troligen med att få loss och förflytta de som var vid liv och man missade att en person hade flugit en bra bit.

Sen när anhöriga efterfrågade de sina och det inte stämde så förstod man att det fanns en person till. Det är inte så konstigt om man använder sitt förnuft, lite erfarenhet och kanske utbildning.
Men om man är en idiot som bara tar varje tillfälle att kasta skit på andra - då uttrycker man sig som dig. Du är knappast en samhällsbärare eller har någon hög utbildning.
Du är tydligen polis. Det är inte jag.
Värdelöst också att de inte tog ner kepsen som hängde i ett träd. Tillhörigheter från skadade och döda i bilolyckor ska samlas in av polis.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2020-06-01 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in