Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-31, 11:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Jo. Paolo åkte runt och föreläste på skolor under hela första halvan av 90-talet för att berätta för kidsen hur fel det är att begå brott och hur han lyckats ta sig i från det och reformerats. Dessutom med tydliga socioekonomiska förklaringsmodeller kring hans utsatthet som fattig "svartskalle" (Vilket bara det är märkligt. De växte upp i radhus med en pursvensk mamma och pappa från Italien)

Paolo har dessutom kandiderat till riksdagen för sossarna under tidigt 2000 tal för att han "bryr sig så mycket om andra" "värnar välfärdssamhället" med mera.
Jag menar ju att Paolo bygger sitt kändisskap på flera olika sätt. Ett mindre matimperium, träningscoach, politik etc. Bara för att man förespråkar laglydighet betyder det inte att man är immun mot att begå överträdelser. Så jävla korkad diskussion det här av flashbacks moraliserande och skenheliga änglar. Dessutom är hans mamma från Skottland och inte "pursvensk". Ett av dina många felaktiga påståenden.
Citera
2020-05-31, 11:59
Medlem
brajzillas avatar
Var in på Paolos Insta idag har för mig att han hade runt 180k följare någon som vet om det har ökat eller minskat?
Citera
2020-05-31, 12:01
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Var in på Paolos Insta idag har för mig att han hade runt 180k följare någon som vet om det har ökat eller minskat?
Tappar stadigt: https://i.imgur.com/J1mFqI6.png
Citera
2020-05-31, 12:06
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Tappar stadigt: https://i.imgur.com/J1mFqI6.png

Undrar om han skulle kunna vända trenden om han använder kontot tvärtom efter det här? typ åker runt i världen och hjälper prostituerade istället eller skulle det bli dubbelpannkaka?
Citera
2020-05-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Nu går det dåligt för misogyna Paulo, helt rätt liksom. Snart in i finkan för våldtäkten. Läser du detta Paulo så skänk bort allt du har i pengar till kvinnojour och Talita. Du kommer aldrig in i värmen igen, hoppas hans instagram stängs. Försörjning? Soc finns för alla.
Så länge han har sin kuk kvar kommer han komma in i värmen, om ni inte vill att han ska komma in i värmen får ni hugga av hans kuk.
Citera
2020-05-31, 12:32
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Undrar om han skulle kunna vända trenden om han använder kontot tvärtom efter det här? typ åker runt i världen och hjälper prostituerade istället eller skulle det bli dubbelpannkaka?
Kan det bli en repris på denna? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EowgVj/pal-hollender-koper-sex-av-intervjuoffer
Citera
2020-05-31, 12:37
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Kan det bli en repris på denna? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EowgVj/pal-hollender-koper-sex-av-intervjuoffer

Inte direkt... 😁 tänkte mer att han gjorde det uppriktigt och ärligt för att råda bot på sina misstag... men förmodligen blir det väl som när han höll föredrag om antivåld på gymnasier så klappa han ju till nån jävel på krogen ändå haha
Citera
2020-05-31, 12:57
Medlem
JaffarByn163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Så länge han har sin kuk kvar kommer han komma in i värmen, om ni inte vill att han ska komma in i värmen får ni hugga av hans kuk.

Vad får dig att tro att han kommer in i värmen igen?
Citera
2020-05-31, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Jag tycker fortfarande synd om Paolo.

Får lov att hålla med. Oavsett vad man tycker om honom så är det upp över väggarna vilket jävla drev det varit mot honom.
Citera
2020-05-31, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Jag tycker fortfarande synd om Paolo.

Även jag tycker fortfarande synd om Paolo, men att tycka synd räcker bara så långt. Han har fortfarande en jävla massa skit som hindrar honom från att fortsätta leva sitt liv. Det är möjligt att ta sig ur men det kommer ta tid, tålamod och mycket lidande. Ge inte upp Paolo!
Citera
2020-05-31, 13:19
Medlem
Paolo må ha gjort fel, men det finns en gräns hur mycket vi andra kan gotta oss i hans felsteg.

Tycker det borde va nog nu, fast även jag tidigare varit väldigt hånfull mot honom i detta.

Säger inte att han borde förlåtas och få tillbaks sina uppdrag, men däremot kan man börja lägga detta bakom sig nu. Sen får han ta sig upp själv.

Vilka är vi att kasta första stenen, har vi aldrig gjort några fatala felsteg i livet?
Jo, de flesta har,, NåN gång i livet.
Paolo gjorde det nu, han har också fått sitt straff.
Nu låter vi honom vara i fred.
Citera
2020-05-31, 13:40
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Har han rätt till a-kassa dvs haft inkomst av tjänst eller näringsverksamhet?

Det finns a-kassa för företagare, som företagaren betalar in själv till. Är inte något obligatoriskt, så det beror på om han betalat in eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in