Citat:
Ursprungligen postat av
Zibelius
Det om stör mig mest är den helt onyanserade synen på sexköp i detta land. Man har utsett Paolo Roberto till riksgangster och rikspucko, helt oberörbar för ett tämligen litet brott. Nu protesterar alla Pk nniskor:"det är ett övergrepp, jämförbart med våldtäkt, kvinnoförnedrande, uttryck för patriarkatets makt osv i all oändlighet. Ett grovt brott"
Ok. Det Kan förhålla sig på det viset om PR:s sexköp var av den arten att trafficking var inblandat. Att någon tjej utnyttjades helt mot sin egen vilja. Och - att han visste om det.
Inget av detta är idag klarlagt.
Dessutom finns det, och detta är pk-folket helt blinda för, en stor a del kvinnor och tjejer som gjort ett medvetet val, trots horstigmat, att få extra tillskott i kassan för en inte alltförstor anstränga ing och ett inte alltför stort obehag. Till och med lite trevligt för vissa. Men detta vägrar man se. Då faller deras världsbild totalt. Allt sexköp är åt helvete menar man. Ok tyck det då. Men Paolo sexköp kommer inte förändra något. Se handel kommer att bestå så länge det finns människor. Har jag fel? Visa mig då ett exempel på ett enda land, en enda tidsepok i historien där se köp inte förekommit!
Don Quiote mot väderkvarnar säger jag!
Din åsikt är väsentlig i en demokrati, men ditt sätt att försöka rättfärdiga den är enligt min åsikt rätt patetisk.
Om jag t.ex. skulle klappa till en person, så kan jag inte försvara min handling med att jag inte sköt/knivskar eller dödade denne.
Betr. ditt påstående om att det inte skulle vara klarlagt att PR utnyttjat någon tjej helt emot hennes vilja, så är det precis vad som Paolo R ordagrant själv har sagt i en intervju, utan att ha pressats därtill, utan han har fått uttrycka sig med sina egna ord.
Detta är naturligtvis något som T Martinss0n inte tycker att det var så lyckat, men det är inte första gången som P:s munläder vandrar iväg på egna vägar utan att först använda delar bakom pannloben till lite eftertanke.
PR är en förlorare som begått en brottslig handling där han sannolikt minst kommer att tilldelas ett bötesbelopp grundat på dagsböter.
Om du är någorlunda läskunnig, så framgår det av ett moderatormeddelande inför alla inlägg i tråden att det finns andra trådar att föra generella diskussioner om prostitution, sexköpslagen m.m.