Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Du borde skaffa ett par ungar, föra dina sunda värderingar vidare!
Tack, jag är förälder och min avkomma klarar sig bra och kan tänka
Jag är tillräckligt gammal för att planera min egen ålderdom, och när jag ser hur regeringen och mina medmänniskor resonerar blir jag fan mörkrädd.
"Det är bara gamlingar", säger man om de döda, som om de saknade människovärde. Det är människor som kan ha 15 år kvar att leva, och som har betalat skatt i flera decennier.
Jag är fullt medveten om att jag kommer att bli kastad på sophögen jag också, och jag tänker göra allt jag kan för att inte vara ett slaktdjur.
Under coronakrisen har äldre slentrianmässigt fått palliativ vård, och en person har tom blivit palliativfall utan att träffa läkare. Sk triage har varit högaktuellt under våren.
Självklart sker detta dagligen, men nu sker det ju mot en väldigt speciell bakgrund. Regeringen och boenden har totalt misslyckats med att skydda de äldre, som insjuknar och sorteras bort.
Tegnell låtsas vara förvånad. Antingen är han totalt blåst (och vet inte hur äldrevården ser ut) eller så är han totalt cynisk.
Självklart visste man på regeringsnivå att Sveriges taktik innebar massdöd på äldreboenden.