2020-05-29, 18:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
https://www.rkliniken.se/om-foretaget/

Så Giesecke tjänar alltså på ökad smittspridning. Dessutom får han mer arvoden för att "hjälpa till" när coronavirus krisen drar ut på tiden.
Citera
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Gieseckes fru Kajsa involverad i företag Remeo? som sysslar med eftervård för smittade Covid19-patienter. (Källa: någon på twitter)
Stämmer detta så är det ännu en skandal!!
Det stämmer. Dessutom utökade de personalstyrkan samtidigt som maken tonade ner riskerna med viruset.
Källa: Samhällsnytt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Kollade.
Usa..Ryssland..Mexico.
Sverige kommer på 4-e plats idag på antal döda på en dag.
Alla har inte rapporterat än. Sedan du kollade har Indien tillkommit med 109 döda. Men visst är det skandalöst att Sverige ligger på ungefär samma antal döda som ett fattigt land med över 1 miljard invånare.
Citera
2020-05-29, 18:02
Medlem
Rasseltasss avatar
Jag gick några ärenden i centrala Stockholm idag och blev chockad över trängseln som mötte mig. Det var folk överallt. Drottninggatan var knökfull, Hamngatan var knökfull. Det var folk överallt och stämningen var som pre-corona.

Så här var det inte för några veckor sedan. Något verkar ha förändrats.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Har varit mycket i Grekland. Bra att de är försiktiga. Däremot är ju grekerna de som förlorar då de är extremt beroende av turismen. Känns som ett riktigt lyxproblem för mig som svensk att inte kunna resa till Grekland eller Spanien.
Naturligtvis är det ett lyxproblem men när alltfler länder utesluter Sverige mäste man väl ändå begripa att det är något som gått fel med vår sk strategi?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Varför ska jag beskriva något INNAN pandemin? Vad vill du ha, inlägg från augusti 2019?

Du kan läsa mina inlägg från mars. Är beklämmande att jag och fler här inne hade rätt.

Vad försvarar du?
Varför bryr du dig bara om Sveriges dödstal from mars?
Dog det inga tidigare?
Hur ser skillnaderna ut- per månad, per år?
Citera
2020-05-29, 18:04
Medlem
Sverige har gjort två fel.

Ett..vi har inte försvarat våra riskgrupper,framförallt de äldre.
Detta är i sig så enkelt att göra att jag inte helt kan frigöra mig från tanken att detta kanske skett med vilja.En modern form av ättestupa.En oberoende granskare hade rimligen landat i denna slutsats.

Två..eftersom smittan i stort sett är negligerbar för alla utanför riskgrupper så skulle vi inte ha stängt ned i stort sett ingenting.De grava ekonomiska följderna av dessa ogrundade åtgärder överstiger VIDA både i tid och rum de löjligt små positiva effekter som medföljer.

Att folk bajsar i byxan över en risk som motsvarar den i trafiken må vara den resandes ensak.
Den irrationella paniken borde inte få sätta agendan med det oundvikliga resultatet att vi har sabbat ekonomin för generationer framöver.

Vi är en nation av tvehågsna syltryggar.Aldrig har vi varit ynkligare som individer än under våren 2020.

Det finns förbannat många som borde skämmas över sin ynkedom något oerhört.

Get busy living,or get busy dying stupid.
Citera
2020-05-29, 18:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Lite tillspetsat kan man undra, haveri för vem? Vilka länder är så hyperkänsliga att de inte tål släppa in några blåögda, svenska vikingar?

Tja det har postats en bunt med länder som inte släpper in oss. Våra närmaste är Norge, Finland och Danmark. Bra att de beskyddar sin befolkning mot pestsmittade vikingar. Ett haveri för Sverige helt enkelt!
Citera
2020-05-29, 18:05
Medlem
Coronakonsult åt tredje AP-fonden också:

https://www.dn.se/nyheter/sverige/giesecke-var-coronakonsult-at-tredje-ap-fonden-debatterade-samtidigt-mot-vdn-i-svt/
Citera
2020-05-29, 18:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tegnell låtsas vara förvånad. Antingen är han totalt blåst (och vet inte hur äldrevården ser ut) eller så är han totalt cynisk.

Han har akademisk examen, en bra karriär..

Var väl nere i Afrika under ebola och fick sina fötter blöta. En pappskalle är han inte. Men under ebola ställs det inte frågor, folk dör som flugor. Det har han vant sig till. Detta är acceptabla dödssiffror enligt honom..

Så tror jag han ser på saken. Sen är det förargligt för honom (det biter på honom) att resten av norden/EU inte delar hans vy (omvärldens kritik svider, inte dödsfallen).

Hybris..
Citera
2020-05-29, 18:09
Medlem
Det går ju flyg utomlands, någon som vet vilka risker (förutom smitta) detta innebär? Har distansförhållande och behöver komma ut ur Sverige (helst utanför EU) i sommar om landet ej öppnar upp?

Förstår att försäkringen inte gäller, det får man leva med, viss risk att inte komma hem igen i tid får man också leva med.

Något annat att tänka på?
Citera
2020-05-29, 18:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag gick några ärenden i centrala Stockholm idag och blev chockad över trängseln som mötte mig. Det var folk överallt. Drottninggatan var knökfull, Hamngatan var knökfull. Det var folk överallt och stämningen var som pre-corona.

Så här var det inte för några veckor sedan. Något verkar ha förändrats.

Så blir det när man sänder ut dubbla signaler uppifrån. Vi får väl se om dödstalet fördubblas, om det gör någon skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in