2020-05-29, 17:42
Medlem
Seriöst trodde man verkligen på att folk följer rekommendationer, försökte man komma billigt undan?
En betydlig skillnad mellan regler och inrådan, men nu är det ajabaja herregud...

https://www.expressen.se/gt/smittskyddslakaren-ryter-till-mot-folket/
Citera
2020-05-29, 17:43
Medlem
*GRAF ÖVER DÖDA*
Antal döda den senaste veckan(senaste 7 dar), enligt data från FHMs rullande presskonferenser, HAR ökat från 279 döda/vecka den 22 maj till 425 döda/vecka den 29 maj(eller 60,7/dag). Dubblingstakten(senaste 7 dar) på totalt döda(i antal dagar) har samtidigt gått ner från 65,8 dagar den 22 maj till 47,2 dagar den 29 maj. Den nedgående trenden har därmed brutits, tillfälligt eller inte, eller åtminstone dämpats kraftigt, fortsättning följer…………………………………
https://www.bildtagg.se/file/7s533re3s4c0s84kv9shgz5p

Men det är klart, ganska STABILT verkar det ändå vara, brännugnarna i Sverige får ju stå och puttra på i ett ganska jämnt tempo, så Anders är nöjd, FHM är nöjda, Regeringen är nöjda och journalisterna är nöjdast av dem alla….
Citera
2020-05-29, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ha, ha, leva livet!
90+, rena ungdomen. Det är bra, kör hårt och hoppas du får ett långt och härligt liv.

Är det några man tänker extra mycket på nu så är det de gamla som lever ensamma och är för friska för att få någon särskild hjälp i vardagen i normala tider. Det är sorgligt. Bara att hoppas att de har anhöriga och grannar kan hjälpa till med ärenden och som de kan prata med varje dag så de inte bara har TV:n som sällskap.

Gå ut kan de förstås göra och det är nog nödvändigt av flera skäl. Handla i affären som även är ett sätt att ha lite kontakt med folk bör de som alla vet inte göra. Ser faktiskt inga gamlingar i affären numera, när jag tänker efter.

Farsan är 89 och har gett fullständigt f-n i varenda rekommendation som Tegnell har uttalat från första sekund.
Han är dock av en särskild stam,född under depressionsliknande ekonomiska förhållanden 1931..han skrockar alltid när han berättar om hur han som barn fick en liten bit falukorv på en lång skiva hembakat bröd och hur han sköt korvbiten framför sig under ätandet av mackan tills den till slut täckte resterande liten brödbit.
Jordbrukare som slitit arslet av sig 06.00 till 20.00 vareviga dag Söndag som Onsdag.Krutgubbe som i stort sett aldrig varit sjuk i hela sitt liv.Han fnyser åt individer som Anders Tegnell,och det är lätt att förstå varför.

Tegnell är en syltrygg i jämförelse med farsan och saknar dessutom dennes livserfarenhet.

Individer som Anders Tegnell kan inte lära personer som min far ett enda skit.

Ingen av dagens unga har någon chans heller..de skulle samtliga dukat under det farsan varit med om,de bortcurlade gullebarnen.
Senast redigerad av Lookalike 2020-05-29 kl. 17:46.
Citera
2020-05-29, 17:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Exakt.

Eftersom jag anser att jag kan hålla två tankar i huvudet håller jag med dig.

Idiotjävlarna i tråden tror att man antingen hatar sveriges taktik eller älskar allt sverige gjort. Som att jag är Tegnells språkrör.

Jag tycker sverige har skött vissa saker förjävla dåligt.

Men idioterna kan inte tycka att himlen är blå om Tegnell tycker det.

Det är lustigt att du formulerar dig så, de som är emot en lock down har hela tiden hävdat att de andra skriker om att stänga ner landet helt. Så har det aldrig varit för de flesta av oss förnuftiga, empatiska och intelligenta i tråden.
Citera
2020-05-29, 17:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det kan inte vara lätt att vara vänstermupp alla gånger.. En liten lektion

Många flaggar för i mars-april att Svenskar inte kommer få åka till andra länder pga av Sveriges dåliga strategi.

Trams säger vänstermupparna. Sluta sprida felaktiga rykten och ni är Sverigehatare.

Några månader senare så blir det fakta och länder börjar sätta gränser emot Svenskar. Vänstermupparna kontrar fort
- Vem fan vill resa till dom länderna? Jävla skabb länder ingen vill åka till

Anders tegnell https://tegnellcitat.se/ citat i början hyllas av vänstermupparna.

- Han har helt rätt i vad han säger och han bär vårt land och han kommer rädda oss.

Några månader sedan visar det att han helt fel i allt han säger- Vänstermupparna kontrar

- Det där har Tegnell aldrig sagt. Det där är fakenews. Om man bevisar att de hyllat uttalanden så kommer nästa replik.
- Det kommer bli bra och han har rätt

Många och även här inne på FB flaggar i mars- april att Sverige kommer sticka i väg i antal döda. Vänstermupparna flaggar för att så är icke fallet och Norge, Finland och Danmark kommer passera Sverige så fort dom öppnar.

Några månader senare så Krossar Sverige halva Europas länder per döda per dag. Vänstermupparna svarar.

- Vår kurva minskar och det börjar se bra ut. Viktigt är IVA.

På frågan varför Sverige fortsätter att ha så många döda emot exempelvis norden Svarar vänstermupparna.

- Norge och de andra länderna kommer att passera oss. Vänta bara. Men när man visar statistik svarar vänstermupparna i nästa andetag.
- De räknar säkert fel.

Livet som vänstermupp måste vara jobbigt. Att förstöra Sverige och döda så många som möjligt måste vara vänstermupparnas taktik.

Då ingen röstar på oss så är det bättre att människor dör. För då får dom andra mindre röster. Så tänker en klassisk vänstermupp

Bjuder på denna. Helt klockren
https://twitter.com/StegetEfter/status/1265336205593452545/photo/1

Det var en väldigt rolig sammanfattning. Det tråkiga är ju att det är helt korrekt. Det är ett haveri utan dess like!
Citera
2020-05-29, 17:45
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag konstaterar att det inte dött 20-30000 som vissa påstod i mars. Inlägg som du då bejakade ivrigt.

Det är ju ni som förnekar att ni gravt överskattat virusets framfart, trots att det fått grassera under [enligt er] bristfälligt agerande från myndigheterna.

Sluta ljuga.

Du kan inte backa upp dina lögner ens.
Citera
2020-05-29, 17:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skandalerna hopar sig:

Giesecke var coronakonsult åt Tredje AP-fonden – debatterade samtidigt mot vd:n i SVT
I mars bistod Johan Giesecke Tredje AP-fondens vd Kerstin Hessius med underlag kring coronapandemin.

Sedan mötte den tidigare statsepidemiologen Hessius i en uppmärksammad debatt i SVT:s Agenda – samtidigt som han jobbade som rådgivare åt pensionsfonden.

Dagen därpå sade Giesecke upp uppdraget och anlitades av Folkhälsomyndigheten.

Hans många roller fortsätter att väcka frågor.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/giesecke-var-coronakonsult-at-tredje-ap-fonden-debatterade-samtidigt-mot-vdn-i-svt/

Känns som ett bra avslut på veckan iaf. Först bottennoteringar för Regeringen och FHM. Nu det här.

Vi närmar oss den perfekta stormen.
Högmod går före fall, aldrig har väl detta passat bättre?
Citera
Medlem
Gieseckes fru Kajsa involverad i företag Remeo? som sysslar med eftervård för smittade Covid19-patienter. (Källa: någon på twitter)
Stämmer detta så är det ännu en skandal!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Hur ser din kalkyl ut- inbetalt vs vad du fått?

Jag har anlitat sjukvården två gånger på 10 år. Mina skattepengar ger ingen valuta. Det fortsätter likadant om jag inte plötsligt blir allvarligt sjuk. Jag har inte räknat på alla millioner jag betalat in men nog är det mycket.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det var en väldigt rolig sammanfattning. Det tråkiga är ju att det är helt korrekt. Det är ett haveri utan dess like!

Tack. Ja det är det som är så skrämmande att det är faktiskt inget påhitt
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Sverige och Svenskarna kommer inte att bli isolerade speciellt länge. Det kommer pågå en jävla massa diskussioner med EU varvid det kommer komma riktlinjer kring högriskområden/länder. Vet inte vilken jävla världsbild ni har men ni måste inse att EU har makten. Nationell suveränitet är intet existerande om man ingår i EU.

Nej, nej, nej..

Inte när det gäller corona.

EU kommer med rekommendationer, men det är enskilda medlemsländer som bestämmer. Med Sverige och resande, det är ju upp till Sverige. Dvs när smittrisken börjar kännas acceptabel för landet man avser att resa till. Tills det så är det karantän vid ankomst som gäller.
Citera
2020-05-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Gieseckes fru Kajsa involverad i företag Remeo? som sysslar med eftervård för smittade Covid19-patienter. (Källa: någon på twitter)
Stämmer detta så är det ännu en skandal!!
https://www.rkliniken.se/om-foretaget/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in