2020-05-29, 17:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
https://www.neweurope.eu/article/bulgaria-to-end-travel-ban/

Bulgarien öppnar för turism
Svenskar inte välkomna s

Det är egentligen fascinerande att se ett helt land straffa ut sig på det här sättet. Enda jämförelsen jag kan se är Nordkorea som skulle kunna göra något liknande. Hur lyckades vi med det när vi hade facit på hand?
Citera
2020-05-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann

Kvar finns två alternativ: Stanna kvar i Sverige eller planera för en flytt permanent flytt härifrån. Det är ett väldigt stort steg men blir man kvar här kmr man ångra att man inte tog det steget.

https://europa.eu/youreurope/citizens/residence/residence-rights/indexamp_sv.htm

Som EU-medborgare har du rätt att bo, jobba, studera, söka jobb eller leva som pensionär var du vill i EU.

Jag håller med dig till 100% och jag kan ärligt säga att coronakrisen är spiken i kistan för mitt förtroende. Jag har blundat, hoppats, förlåtit och bortförklarat i många år, men nu orkar jag inte hålla på detta j-a land och dess så kallade stat längre.

Redan när det började mullra i januari, borde alla ha fattat att vi inte skulle greja denna kris heller. Jag ger upp.

Jag kommer att sköta min ekonomi prickfritt kommande år och troligen lämnar jag Sverige när jag blir gammal och anhöriga och ekonomin tillåter. När man inte jobbar och inte har ungar att försörja finns det ju absolut 0 anledning att vara här.

Dessutom kommer ett dödligare virus (som troligen kommer) att skötas precis lika illa som detta virus. Rädda sig den som kan ...
Citera
2020-05-29, 17:21
Medlem
morozzs avatar
Det ska bara vara från landet.
Så om en svensk åker till Norge, Finland eller Danmark så kan svensken sen åka vidare därifrån.
Citera
2020-05-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Well..

Bulgarien, håriga kärringar, och inget att se..

Går man nu miste om något.., egentligen ?

Svenskar får ta sig in i landet men får sitta i karantän precis som britter och spanjorer. Människan läser inte ens vad han själv postar.
Citera
2020-05-29, 17:22
Medlem
Tråkigt att vi blir dissade av eu-länderna. Grov utfrysning och mobbning, våra grannländer borde stötta oss genom att bojkotta Grekland, Spanien och Bulgarien, eller är Bulgarien i eu?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
"Health officials said the quarantine will remain obligatory for travellers from Sweden, Belgium, Ireland, Portugal, Spain, Italy, Malta, and the United Kingdom."

?

Snart bara Sverige på den listan då vi är de enda som inte gör nåt för att få ner spridningen ordentligt.
Citera
Medlem
Stones avatar
Lyssna på teflonpannan Dammberg i Studio Ett 17.00. Han anser att Sverige drabbades hårdare av pandemin än våra skandinaviska grannar.

Nu är han inne och snurrar om att det inget gör att Grekland stänger gränsen för svenskar.

Patetiskt.

Nu säger han att Europas länder faktiskt följer Sveriges strategi och öppnar upp. Det är så sjukt att man får spader. Dessa länder kan öppna upp för att se stängde ner.
Citera
2020-05-29, 17:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Det ska bara vara från landet.
Så om en svensk åker till Norge, Finland eller Danmark så kan svensken sen åka vidare därifrån.

Normalt sett brukar man få uppvisa pass, det lär bli en del rabalder på flygplatsen när du halar upp ditt svenska pass. Misstänker att de inte ens släpper dig över gränsen. Lär bli lite meckigt med en smugglarsemester.
Citera
2020-05-29, 17:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Vad håller man på med i Sverige? Högsta dödstalen per capita. Inga egentliga restriktioner. Nu vill man öppna gymnasier och universitet. Inställda operationer. Vårdköer som växer. 8 tusen personer behöver rehab efter covid 19 skador redan nu och det blir ständigt fler. Flockimmunitet kan vi glömma. Stora riskgrupper undrar hur många år de inte kan träffa andra. Vi blir behandlade som paria i resten av europa. En busslast avlider varje dygn.

Varför finns det inget ledarskap och hur kan så många tycka att det här är okej? Varför gör vi inte som andra länder? Varför tar man inte kontroll över smittan genom 8 veckors lockdown, sedan tester och smittspårning och isolering av smittade till de visar negativt?

Andra länder klarar ju det varför sker det inte i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är tusentals svenskar som bryr sig, utan den årliga utlandssemestern så kommer självmorden att öka, kanske även blir så att pedofilerna förgriper sig på fler barn, svenska barn, den psykiska ohälsan lär också få ett uppsving.

Det stämmer att psykiska ohälsan riskerar öka. Minns för ett par år sen när det hade varit en regnig kall sommar i Sverige, försäljning av antidepp sköt i höjden strax efter i början av hösten.

Och då hade man ändå möjlighet på den tiden att åka utomlands, gå på festivaler, resa inrikes eller gå på fotbollsmatcher live. Sommaren är svenskarnas enda undanflykt från deppet resten av året med mörker och kyla. Nu är vår sommar extremt begränsad. Dåligt väder ovanpå, samt fortsatta dagliga dödstal med Covid, samt lite fortsatt ökad arbetslöshet, så tror jag tyvärr svenskarnas psyke kommer må riktigt illa i höst.... Hoppas jag har fel.
Citera
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Lyssna på teflonpannan Dammberg i Studio Ett 17.00. Han anser att Sverige drabbades hårdare av pandemin än våra skandinaviska grannar.

Nu är han inne och snurrar om att det inget gör att Grekland stänger gränsen för svenskar.

Patetiskt.
Vi drabbades ju värre , vi har en av världens högsta dödstal...
Citera
2020-05-29, 17:26
Medlem
Jag har full förståelse över de länder som inte vill släppa in svenskar. Sverige har inte kontroll över smittspridning.
Det är inte psykiskt påfrestande att utlandssemestern uteblir, utan att vi har en regering och myndigheter som tillåter folkmord utan att befolkningen bryr sig. Vi lever i ett limbo, i ett cyniskt och surrealistiskt land.

Humanitär stormakt var det va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in