2020-05-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
https://www.rkliniken.se/om-foretaget/

Borde inte tidningarna ta upp denna koppling??? Om det stämmer!!
Citera
2020-05-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Gieseckes fru Kajsa involverad i företag Remeo? som sysslar med eftervård för smittade Covid19-patienter. (Källa: någon på twitter)
Stämmer detta så är det ännu en skandal!!
Vad är problemet med det i så fall menar du?
Citera
2020-05-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har anlitat sjukvården två gånger på 10 år. Mina skattepengar ger ingen valuta. Det fortsätter likadant om jag inte plötsligt blir allvarligt sjuk. Jag har inte räknat på alla millioner jag betalat in men nog är det mycket.
Hur mycket tror du att du kostade andra skattebetalare innan du själv började betala skatt?
Lycka till med dina vidare beräkningar!
Citera
2020-05-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du borde skaffa ett par ungar, föra dina sunda värderingar vidare!

Tack, jag är förälder och min avkomma klarar sig bra och kan tänka

Jag är tillräckligt gammal för att planera min egen ålderdom, och när jag ser hur regeringen och mina medmänniskor resonerar blir jag fan mörkrädd.

"Det är bara gamlingar", säger man om de döda, som om de saknade människovärde. Det är människor som kan ha 15 år kvar att leva, och som har betalat skatt i flera decennier.

Jag är fullt medveten om att jag kommer att bli kastad på sophögen jag också, och jag tänker göra allt jag kan för att inte vara ett slaktdjur.

Under coronakrisen har äldre slentrianmässigt fått palliativ vård, och en person har tom blivit palliativfall utan att träffa läkare. Sk triage har varit högaktuellt under våren.

Självklart sker detta dagligen, men nu sker det ju mot en väldigt speciell bakgrund. Regeringen och boenden har totalt misslyckats med att skydda de äldre, som insjuknar och sorteras bort.

Tegnell låtsas vara förvånad. Antingen är han totalt blåst (och vet inte hur äldrevården ser ut) eller så är han totalt cynisk.

Självklart visste man på regeringsnivå att Sveriges taktik innebar massdöd på äldreboenden.
Citera
2020-05-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Vad är problemet med det i så fall menar du?

Ja, vad tror du själv. Han lägger strategierna åt FHM.
Citera
2020-05-29, 17:53
Medlem
Hur stort tror ni mörkertalet är? På min arbetsplats har näst intill alla avdelningar blivit smittade (c.a. hälften på varje avdelning). Och så vitt jag vet har ingen rapporterat detta till någon myndighet eller liknande. Utan alla bara stannar hemma. Jag skulle gissa på att det ser likadant ut i hela landet.

Om man tar antalet rapporterade fall gånger 50, så tror jag vi får en mer realistisk bild av hur många som är smittade
Citera
2020-05-29, 17:53
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
https://www.rkliniken.se/om-foretaget/
Vafan är det här?

REMEO – Andas och omfamna livet
"REMEO Stockholm ingår i AGA Gas AB och är en del av Linde Healthcare
som driver REMEO-kliniker i 8 länder runt om i världen."
Citera
2020-05-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Har du ngn länk till ett inlägg du gjort innan pandemin, där du beskrev din indignation över Sveriges mördarstrategi vs dödstal/dag- innan pandemin?

Varför ska jag beskriva något INNAN pandemin? Vad vill du ha, inlägg från augusti 2019?

Du kan läsa mina inlägg från mars. Är beklämmande att jag och fler här inne hade rätt.

Vad försvarar du?
Citera
2020-05-29, 17:57
Medlem
Kollade.
Usa..Ryssland..Mexico.
Sverige kommer på 4-e plats idag på antal döda på en dag.
Citera
2020-05-29, 17:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Jag är tillräckligt gammal för att planera min egen ålderdom, och när jag ser hur regeringen och mina medmänniskor resonerar blir jag fan mörkrädd.

"Det är bara gamlingar", säger man om de döda, som om de saknade människovärde. Det är människor som kan ha 15 år kvar att leva, och som har betalat skatt i flera decennier.

Jag är fullt medveten om att jag kommer att bli kastad på sophögen jag också, och jag tänker göra allt jag kan för att inte vara ett slaktdjur.

Under coronakrisen har äldre slentrianmässigt fått palliativ vård, och en person har tom blivit palliativfall utan att träffa läkare. Sk triage har varit högaktuellt under våren.

Självklart sker detta dagligen, men nu sker det ju mot en väldigt speciell bakgrund. Regeringen och boenden har totalt misslyckats med att skydda de äldre, som insjuknar och sorteras bort.

Tegnell låtsas vara förvånad. Antingen är han totalt blåst (och vet inte hur äldrevården ser ut) eller så är han totalt cynisk.

Självklart visste man på regeringsnivå att Sveriges taktik innebar massdöd på äldreboenden.

Jag fick uppfattningen att du inte hade barn, my bad.

Ja samhällskontraktet är brutet, nu gäller det att se om sitt eget hus. Jag har släktingar som ringer från utlandet och frågar vad som händer här, det är skämmigt att behöva svara på deras frågor. Det finns inget annat "normalt" land som behandlar sina äldre som vi gjort, inget! Jo möjligtvis Nordkorea då.
Citera
2020-05-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Det låter som om du sitter på dokumentation om sakernas förhållande (med oerhört saftiga uttalanden; ''slaktdjur'', ''palliativavfall'', ''taktik'' etc. etc.); du kan väl dela med dig?
Citera
2020-05-29, 17:58
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det var en väldigt rolig sammanfattning. Det tråkiga är ju att det är helt korrekt. Det är ett haveri utan dess like!
Lite tillspetsat kan man undra, haveri för vem? Vilka länder är så hyperkänsliga att de inte tål släppa in några blåögda, svenska vikingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in