Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Tack för hjälpen. Jag har också stort förtroende för Reviews men allt där är ju historier som bygger på uppgifter från HD och SD och därför inget man kan börja betrakta som sanning.
1:Kan vara sant
2: kan vara falskt
3: eller delvis falskt/sant. Tror själv att något av de två sistnämnda alternativen är klart mer troliga än det första men svårt att jämföra uppgifter och kolla om man kan hitta saker som tyder på något konkret.
Om man spekulerar kan man föreställa sig att det kanske var ett förhållande som avslöjades. Efter det eggade HD på SD att förstöra LWs mentala hälsa så mycket som möjligt med diverse narcissisttaktiker som man kan googla sig till rätt så lätt om någon nu vill läsa mer om det. Men jag kommer själv inte heller utesluta att den nedbrytande manipulationen pågått ännu längre. Hatet var starkt och fokuserat men vad det var som slutligen fick Ds att mörda LW är ännu dolt i dunkla gömmor.
Vill lägga till en sak kring hur HD står som vinnare gentemot SD, angående mina tidiga teorier kring HD>SD om någon orkat läsa det:
-Hon slipper sitta och stirra på den av henne så föraktade SD och sitta där i villan och diskutera hur han ska klara sig ur härvan. Bara att peka på oro för eventuell hemlig rumsavlyssning av polis på både hus och bilar och gud vet vad. "Bäst vi inte ses så mycket på ett tag Stefan, för din säkerhets skull"

Jag tror att vi tänker väldigt lika och spekulerar åt samma håll kring detta fall. Dvs, om en märklig kombination av människor som haft en destruktiv relation som varit mer komplicerad under ytan än vad man kan tro och där dimridåer fortfarande skapas i tråden. Och där den mest högljudde pajasen inte behöver vara den som vi bör rikta blickarna mot enbart utan där det kan finnas en annan som dirigerar.
I allafall så önskar jag att man kunde pröva denna tanke som möjlig och inte bara gå på linjen att den som skriker högst automatiskt måste vara ensam skyldig.
Jag vill verkligen inte förringa SDs delaktighet och vad han verkar vara för en (som pratar om att döda barn, som stalkar grannar om nätterna, som verkar finna nöje i att fotografera döda små djur, som knoggnuggar en person mycket mindre än han själv) men jag tror helt enkelt inte att han är ensam om detta brott utan att det har begåtts i samförstånd med en eller två andra.
För att förtydliga, jag vill inte egentligen invända mig alls mot vad som framkommit omkring SD eller bidra till att tråden skulle avfärda honom utan tror bara att det finns mer kring honom i hans närmaste krets av anhöriga. Det oroar mig som sagt om ingen blir fälld i detta fall för att de som begått brottet lyckas förvilla utredningen genom att rikta allt fokus på en övertydlig GM medan en annan eller andra som medverkat minst lika mycket eller mer går under radarn.
Som du, Remark och även Jubbero räknat upp så har ju HD mycket att vinna på detta och om hon inte är så svag som det kan tyckas vid en första blick så kan hon istället ha spelat ut detta kort väl mot sin omgivning och då lyckats få någon fler att vara behjälplig. Detta skriver jag med brasklappen att om jag har fel och HD är helt oskyldig så är hon givetvis ett offer också och bör skyddas från SD som GM.
Min spekulation är att HD har mått väldigt dåligt under perioder tidigare men att hon idag inte alls är lika sjuk men vet hur hon kan använda tidigare sjukdomshistorik till sin fördel nu. Jag spekulerar vidare att SDs otrohet kan ha varit sanktionerad vilket skulle göra frågor om LWs agerande, moral och skuld helt annorlunda än vad många i tråden velat få det till. Tidigt i tråden så postade ju en av paret Ds främsta försvarare en hypotes om att de kunnat haft ett öppet förhållande varpå HDs motiv utifrån det försvann. Om man skulle utgå från att detta som bara nämndes hastigt ändå hade ett korn av sanning så... LW var bra att ha då HD inte ville ha sex med SD och inte orkade med samlivet eller geocachingen. Då var LW okej och SD hade fått grönt av HD. Sedan när LW började avancera i geocaching så blev hon besvärande för HD. Hon blev ännu mer besvärande när SD lovade LW guld och gröna skogar, förlovning och resor. Då tyckte HD att det hela hade gått för långt och krävde stopp. SD började trigga dem mot varandra och gav helt olika framtidsversioner till de båda. Den ena lovade han vara trogen och komma tillbaka till samtidigt som han sa att LW var fanatisk, stalkade dem och var gränslös. LW var deras äktenskaps enda mörka moln på himlen och bara hon kunde sluta terrorisera dem så skulle de ha det så bra ihop. Den andra lovade han förlovningsresa till Kilimanjaro, äktenskap, gemensam trädkoja för barnen och ett respektabelt liv som man och fru sedan han skulle ha skilt sig från HD (så fort hon mådde bättre). Han kanske påstod att HD vägrade inse att han ville ut och att LW var den rätta, därav så började LW avsky HD som vägrade släppa taget samtidigt som hon inte heller enligt SD engagerade sig och fanns där som en fru ska göra (spekulation som sagt). Sedan eskalerade allt och kvinnorna hatade varandra alltmer. SD kände sig plötsligt grymt åtrådd där i mitten och njöt som bara den. Problemet var att han var tvungen till sist att välja sida mellan de två människor som han triggat mot varandra med lögner och framtidslöften. Och han valde HD då hon stod för rena golvbrunnar och barnvaktande svärföräldrar vilket var betryggande för fortsatt burkletande. Från den dagen han valde HD så började denna planera för hur LW skulle bort en gång för alla och för ett tillfälle där SD ultimat skulle visa sin trofasthet mot sin drömkvinna HD. Därav har SD fått ränna runt på cykel och uppfört sig udda medan HD kunnat iklä sig rollen som den omöjliga GM som är så psykiskt skör att hon inte kan begå brott utan bara är ett offer.
Men som tidigare sagt, detta är bara en spekulation och om det stämmer det bl a Reviews påminde om från FUP så har jag helt fel. Vilket jag då får böja mig för. Men som du också säger så får vi ju även fundera över på hur vi ska bedöma uppgifter i FUP som bara kommer från HD och SD. Det är det eländiga i detta, att vi inte kan fråga BO om något utan måste lita på ordet från de vi misstänker.