2020-05-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hmmm... Att Hanna haft en depressiv period är dokumenterat.
Efter allt det traumatiska hon upplevt kring både otrohet och mordåtalad make, skulle man ganska lätt se att hon nu skulle kunna vara i en liknande situation med avseende på måendet.

Så hur verkar det se ut?
Hon verkar otroligt aktiv och driven kring hobbyn GC.
Hon har alltså både fysisk energi och en målmedvetenhet.
Hon verkar ju jobba såvitt jag vet.
Ett arbete som verkligen kräver både emotionell styrka och god koncentrationsförmåga över längre arbetstid.

Hanna Davidsson framstår alltmer som en person som väl lyckats dölja sina styrkor och sin initiativkraft.
Hon må vara skadad av narcissisten Stefan, men hon har en hårdare hud än man tidigare inte riktigt kunnat ana.

Hon har skickligt manövrerat bland blindskären utan att gå på grund.
Stefan, härföraren, har inte lyckats lika bra.

Stefan; nattens vita riddare...
Citera
2020-05-28, 22:43
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det tycker jag. Det händer inte så sällan att jag öppnar dokument och läser dem, inget konstigt med det. Läsandet ger inga spår nånstans, däremot lämnar öppnandet av webbsidor och filer spår efter sig.

Helt riktigt, du har fullkomligt rätt.
Citera
2020-05-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressanta frågor. Vill Tyréns ha honom som anställd nu? Jag tror han är i limbo. Eftersom hans frikännande dom inte vann laga kraft, utan en överklagan är inlämnad, så borde han väl formellt fortfarande vara en misstänkt mördare av L*ena? Jag tror att få vill ta i honom med tång. Sjukskriven? Tror jag inte FK skulle godkänna. Reseförbud har han alldeles säkert. Övriga restriktioner tror jag inte han har förutom det.

I övrigt yrar han väl omkring i skogarna, geocachar med lilla exhustrun där hans geocachevänner försöker smita undan och undvika honom så gott dom kan.

Jag vet att han blev omplacerad efter gripandet och skulle sköta saker på kontoret, koka kaffe, beställa material och sortera gem.
Citera
2020-05-28, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Stefan; nattens vita riddare...

Jag tror HD är ett oskyldigt offer i detta. Hon har inte vittnat perfekt, men det kanske kommer i HR. Jag är glad för HD som tagit sig ur en depressiv spiral, det vittnar om styrka. Synd bara att hon var gift med vita riddaren.
Citera
2020-05-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ja, denne man är paria nu. Håller med om att sjukskrivning är osannolikt. Han jobbar väl med kaffebryggaren nu. Det jag funderar på är om han fortfarande har tillskyndare bland geocacharna, eller har de till slut vaknat upp och känt doften av kaffe? Hur beter sig JG gentemot MGM?

Båda följer säkert tråden..
Citera
2020-05-28, 22:50
Medlem
Citat:
Jag tror HD är ett oskyldigt offer i detta. Hon har inte vittnat perfekt, men det kanske kommer i HR. Jag är glad för HD som tagit sig ur en depressiv spiral, det vittnar om styrka. Synd bara att hon var gift med vita riddaren.

Ja, om hon inte är inblandad på nåt sätt så önskar vi henne naturligtvis all styrka och välgång...
Citera
2020-05-28, 22:53
Avslutad
Citat:
Ja, om hon inte är inblandad på nåt sätt så önskar vi henne naturligtvis all styrka och välgång...

Inblandad är hon nog. Skyddande samt städ. Men jag tror inte hon har haft mycket att välja på, speciellt som farsgubben tagit MGM:s parti.
Citera
2020-05-28, 22:57
Medlem
Citat:
Inblandad är hon nog. Skyddande samt städ. Men jag tror inte hon har haft mycket att välja på, speciellt som farsgubben tagit MGM:s parti.

Hon verkade ju tro på historien om att LW blödde under herdestunder på alla möjliga ställen...
Citera
2020-05-28, 22:58
Medlem
SD är friad i TR men vad händer i HR? kväll visades en dokumentär på TV3 om ett mord där förövaren blev friad i TR men fälld i HR. Så detta är ett exempel på att vi inte skall ge upp hoppet om att fälla SD i HR.
Citera
2020-05-28, 22:59
Avslutad
Citat:
Hon verkade ju tro på historien om att LW blödde under herdestunder på alla möjliga ställen...

Vittnesmålen ger den bilden, men jag undrar jag. Så jäkla korkad verkar hon inte vara.
Citera
2020-05-28, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
SD är friad i TR men vad händer i HR? kväll visades en dokumentär på TV3 om ett mord där förövaren blev friad i TR men fälld i HR. Så detta är ett exempel på att vi inte skall ge upp hoppet om att fälla SD i HR.

Idag är det nästan standard att mord överklagas till HR. Både om MGM frias och fälls. Det är helt sjukt enligt min mening. TR borde ha laga kraft att sätta dit förövare. Beviskraven är för höga.
Citera
2020-05-28, 23:01
Medlem
Citat:
Det är befängt. Snacka om att famla efter halmstrån. SD har inget alibi, punkt.

SD är säkert mer än tacksam för alla tips på "alibin" som han kan få. Blir jobbigt för honom att tänka ut allt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in