Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Tycker du det är långsökt att han öppnar jobbdatorn 23.34 om han får ett jobbmejl 23.32?
Jag har skrivit flera alternativa teser och då har du liksom snedsvarat med något annat som inte rört min tes eller inte alls svarat - t ex den 20 maj då jag svarade dig.
Tar det igen:
Meeen, S slår ihop datorn vid kl 20.29. Kliver ut från jobbet kl 20.33
Vid kl 21.45 är han vid "Viken" och då finns också reggade grejer (något Encrypted). Karln verkar ju ha med sig datorn överallt. När han kommer hem strax för kl 23 kanske den ställs upp på köksbordet för att sen få följa med på cykeltur eller stanna kvar hemma.
Han donar och förbereder, har lapen påslagen och vid händelserna du/han kallar alibi, går den den i vila? Precis som skedde vid kl 20.29? Bara han vet. Vi andra får gissa.
S kommer åt sina grejer från vilken enhet som helst. Han börjar radera Telegram-chatter och annat via Ls mobil direkt efter han krossat hennes huvud? Raderingarna kan ha väckt en slumrande lap.
Hans laptop måste speglas med samma inställningar, program, appar, docs och webbsidor som var öppna den aktuella kvällen och provas i olika scenarior fjärr via annan enhet och direkt om man ska få en rättvis bild, men som sagt. Bara han vet. Vi andra får gissa.*