2020-05-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej och det var inte dig jag jag tänkte på som den som ställer frågor. Innan ditt inlägg hade jag svarat andra postare.

Men du vill inte svara på om dessa klockslag skall vara avgörande för mordet på LW.
Citera
2020-05-28, 22:23
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Menar du alltså att han öppnar datorn kl 23.34?
Sedan gör han ingenting med den i 25 minuter.
Sedan öppnar han en PDF-fil som han redan hade kl kl 00.00.
Sedan gör han igen ingenting under 23 min.
Därefter svarar han med två korta meningar.

Tycker du att det är ett rimligt och troligt sätt att arbeta?
Ja det tycker jag. Det händer inte så sällan att jag öppnar dokument och läser dem, inget konstigt med det. Läsandet ger inga spår nånstans, däremot lämnar öppnandet av webbsidor och filer spår efter sig.
Citera
2020-05-28, 22:25
Medlem
Citat:
Jag svarar snällt på frågor.

Men det blir lite frustrerande att behöva upprepa samma sak bara för att folk inte har läst tillräckligt noggrant det jag skrivit tidigare.

Sedan kan jag delvis hålla med dig. Att konstatera att SD har alibi är förmodligen ett nödvändigt men inte tillräckligt villkor för att lösa mordgåtan. Med det menar jag att det skulle kunna bidra till att utredarna släpper fixeringen vid SD och kanske äntligen börjar jobba "brett".

Lite sent nu att återgå till startplattan när man redan ringat in GM. Några som inte klarar av att se det bara. Prestige kanske?
Citera
2020-05-28, 22:27
Avslutad
Citat:
Ja det tycker jag. Det händer inte så sällan att jag öppnar dokument och läser dem, inget konstigt med det. Läsandet ger inga spår nånstans, däremot lämnar öppnandet av webbsidor och filer spår efter sig.

Så du tänker dig att SD hade alibi. Vem mördade i så fall BO? HD? Detta är Bayesisk statistik. Din prior är att den narcissistiske våldsverkaren inte är mördaren, vilket gör hela resonemanget osannolikt.
Citera
2020-05-28, 22:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Men du vill inte svara på om dessa klockslag skall vara avgörande för mordet på LW.
Jag vet inte om jag ska svara på det här eftersom du tycker att jag ska glömma 23.34 men jag tar risken.

23.34 är kanske inte avgörande för själva mordet men för SD-alibi eftersom mordet enligt utredningen begicks mellan 23.30-23.33 och då kan ju slutsatserna dra sig själva.
Citera
2020-05-28, 22:32
Medlem
Citat:
Nu pratar du i nattmössan.
HR kan inte godkänna eller låta bli att godkänna överklagan.
Eftersom fallet är överklagat måste fallet tas upp i hovrätten.
Du kan väl googla lite om hur det fungerar.

Överklagan är inlämnad av åklagaren, vad sker med SD under tiden fram till rättegången? Häktad? Några restriktioner? Hemma sjukskriven för depression? Arbetar som vanligt som kontorsansvarig på T*réns ? Någon som vet?
Citera
2020-05-28, 22:36
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Svärfadern hoppas väl så innerligt för familjens skull att SD är oskyldig, det påverkar hans analysförmåga. HD kanske inte heller kan tänka klart med tanke på hennes sjukdomshistoria... Om hon föll ned i sån djup depression tiden före hela den här cirkusen då kan väl vad som helst hända nu.

Hmmm... Att Hanna haft en depressiv period är dokumenterat.
Efter allt det traumatiska hon upplevt kring både otrohet och mordåtalad make, skulle man ganska lätt se att hon nu skulle kunna vara i en liknande situation med avseende på måendet.

Så hur verkar det se ut?
Hon verkar otroligt aktiv och driven kring hobbyn GC.
Hon har alltså både fysisk energi och en målmedvetenhet.
Hon verkar ju jobba såvitt jag vet.
Ett arbete som verkligen kräver både emotionell styrka och god koncentrationsförmåga över längre arbetstid.

Hanna Davidsson framstår alltmer som en person som väl lyckats dölja sina styrkor och sin initiativkraft.
Hon må vara skadad av narcissisten Stefan, men hon har en hårdare hud än man tidigare inte riktigt kunnat ana.

Hon har skickligt manövrerat bland blindskären utan att gå på grund.
Stefan, härföraren, har inte lyckats lika bra.
Citera
2020-05-28, 22:37
Avslutad
Citat:
Överklagan är inlämnad av åklagaren, vad sker med SD under tiden fram till rättegången? Häktad? Några restriktioner? Hemma sjukskriven för depression? Arbetar som vanligt som kontorsansvarig på T*réns ? Någon som vet?

Jag vill också veta detta. Det här djuret borde inte röra sig bland folk.
Citera
2020-05-28, 22:38
Medlem
Citat:

Intressanta frågor. Vill Tyréns ha honom som anställd nu? Jag tror han är i limbo. Eftersom hans frikännande dom inte vann laga kraft, utan en överklagan är inlämnad, så borde han väl formellt fortfarande vara en misstänkt mördare av L*ena? Jag tror att få vill ta i honom med tång. Sjukskriven? Tror jag inte FK skulle godkänna. Reseförbud har han alldeles säkert. Övriga restriktioner tror jag inte han har förutom det.

I övrigt yrar han väl omkring i skogarna, geocachar med lilla exhustrun där hans geocachevänner försöker smita undan och undvika honom så gott dom kan.
Citera
2020-05-28, 22:38
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Vad jag undrar över är om han blir omhäktad om hovrätten godkänner åklagarens överklagan. Någon som vet?

Jag förstår vad du menar, mkt beror säkert på hur mkt nya bevis/material som ÅKL kommer in med, sen hur tungt bevisen/materialet väger är ett avgörande för om en omhäktning ska ske, försvararens uppgift är i sådana fall att värdera det som ev inkommit.
Citera
2020-05-28, 22:41
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Nu pratar du i nattmössan.
HR kan inte godkänna eller låta bli att godkänna överklagan.
Eftersom fallet är överklagat måste fallet tas upp i hovrätten.
Du kan väl googla lite om hur det fungerar.

Är du övertygad om att HR godkänner överklagan?
Citera
2020-05-28, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressanta frågor. Vill Tyréns ha honom som anställd nu? Jag tror han är i limbo. Eftersom hans frikännande dom inte vann laga kraft, utan en överklagan är inlämnad, så borde han väl formellt fortfarande vara en misstänkt mördare av L*ena? Jag tror att få vill ta i honom med tång. Sjukskriven? Tror jag inte FK skulle godkänna. Reseförbud har han alldeles säkert. Övriga restriktioner tror jag inte han har förutom det.

I övrigt yrar han väl omkring i skogarna, geocachar med lilla exhustrun där hans geocachevänner försöker smita undan och undvika honom så gott dom kan.

Ja, denne man är paria nu. Håller med om att sjukskrivning är osannolikt. Han jobbar väl med kaffebryggaren nu. Det jag funderar på är om han fortfarande har tillskyndare bland geocacharna, eller har de till slut vaknat upp och känt doften av kaffe? Hur beter sig JG gentemot MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in