2020-05-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Vittnesmålen ger den bilden, men jag undrar jag. Så jäkla korkad verkar hon inte vara.

Hon trodde så mycket på det att hon vill hjälpa till att få huset riktigt rent så att inte SD skulle riskera att bli oskyldigt dömd...I nöd och lust, sanna mina ord.
Citera
2020-05-28, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
SD är säkert mer än tacksam för alla tips på "alibin" som han kan få. Blir jobbigt för honom att tänka ut allt själv.

Han har cyklat typ 500 m fram och tillbaka. Mordet tog fem-tio minuter. Ett space på 30 min är mer än nog.
Citera
2020-05-28, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenGladeBagaren
Hon trodde så mycket på det att hon vill hjälpa till att få huset riktigt rent så att inte SD skulle riskera att bli oskyldigt dömd...I nöd och lust, sanna mina ord.

Jag får känslan av att HD visste mycket väl vad som hänt. Hon är inte korkad den tjejen.
Citera
2020-05-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Tycker du det är långsökt att han öppnar jobbdatorn 23.34 om han får ett jobbmejl 23.32?

Glöm det när det gäller att kunna se helheten i varför och av vem LW blev mördad. Den detaljen är inte avgörande i helhetsbedömningen av mordet på LW och vem som kan ha utfört det.
Citera
2020-05-28, 23:15
Medlem
Citat:
Han har cyklat typ 500 m fram och tillbaka. Mordet tog fem-tio minuter. Ett space på 30 min är mer än nog.

Dom verkade ju vara i ständig chattkontakt, dom höll väl på och gnabbades som vi har hört i ljudupptagen, hon sa att hon skulle lägga ut en sån där jävla burk som dom snackar om, han tog cykeln dit på nolltid... Dom bråkade och tjafsade, hon hånade honom och hotade med att säga nåt dumt till HD, han kunde inte besinna sig längre och slog till henne, sen insåg han vad han gjort och vad det skulle innebära, i ett tillstånd av vrede, panik och hat så tappade han sen kontrollen helt. Allt sedan dess har han försökt jobba på att spela oskyldig, radera och sopa igen spår.
Citera
2020-05-28, 23:19
Avslutad
Citat:
Dom verkade ju vara i ständig chattkontakt, dom höll väl på och gnabbades som vi har hört i ljudupptagen, hon sa att hon skulle lägga ut en sån där jävla burk som dom snackar om, han tog cykeln dit på nolltid... Dom bråkade och tjafsade, hon hånade honom och hotade med att säga nåt dumt till HD, han kunde inte besinna sig längre och slog till henne, sen insåg han vad han gjort och vad det skulle innebära, i ett tillstånd av vrede, panik och hat så tappade han sen kontrollen helt. Allt sedan dess har han försökt jobba på att spela oskyldig, radera och sopa igen spår.

Ja, så gick det nog till, mer eller mindre. Tror BO började hota om att tala med HD igen och att Stefan (hej gubben, du läser väl tråden?) flippade.

FUP gör det troligt att MGM använde något sorts tillhygge av metall. Så han har antagligen tagit med sig det inför mötet, vilket gör det hela överlagt. Eller så hittade han ett rör i terrängen. Det tror jag dock är mindre sannolikt. En hammare, som MGM tog med sig förmodligen.
Senast redigerad av löktårta 2020-05-28 kl. 23:36.
Citera
2020-05-28, 23:24
Medlem
Citat:
Jag får känslan av att HD visste mycket väl vad som hänt. Hon är inte korkad den tjejen.

Ja. en av hennes första reaktioner var ju: vad har han gjort?!. Så nog gick hennes tankar i en riktning.
Citera
2020-05-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ja, så gick det nog till, mer eller mindre. Tror BO började hota om att tala med HD igen och att Stefan (hej gubben, du läser väl tråden?) flippade.

Hon ställde dörren på glänt eftersom hon bara skulle diskutera med SD , det eskalerade och de ville inte vara inomhus för att väcka hennes barn, sen blev det ännu värre och de gick avsides för inte grannarna skulle höra, antingen gick dom mot bullerplanket av den anledningen eller för att hon skulle catcha burken... Kanske en blandning av båda.
Citera
2020-05-28, 23:28
Medlem
Citat:
Hon ställde dörren på glänt eftersom hon bara skulle diskutera med SD , det eskalerade och de ville inte vara inomhus för att väcka hennes barn, sen blev det ännu värre och de gick avsides för inte grannarna skulle höra, antingen gick dom mot bullerplanket av den anledningen eller för att hon skulle catcha burken... Kanske en blandning av båda.

Det var som bråket i bilen, ingen skriker , men de psykar varandra och rösterna är låga men fulla av hat och vrede. Tills de är bakom bullerplanket, då brister det för SD och LW skriker för sitt liv.
Senast redigerad av DenGladeBagaren 2020-05-28 kl. 23:31.
Citera
2020-05-28, 23:46
Medlem
Citat:

FUP gör det troligt att MGM använde något sorts tillhygge av metall. Så han har antagligen tagit med sig det inför mötet, vilket gör det hela överlagt. Eller så hittade han ett rör i terrängen. Det tror jag dock är mindre sannolikt. En hammare, som MGM tog med sig förmodligen.

Ingen aning om hur det funkar med det där Geocatch men tittade på lite bilder, kan de ha haft en hammare med sig för att hänga upp burken lite klurigt på bullerplanket så att den ska bli svårare att hitta?

Ljudupptaget från bilen visar ju att de både bråkar och bjuder in till kaka på samma gång, de kan ha bråkat samtidigt som de har hållit på med Geocatch, säkert inte första gången.
Senast redigerad av DenGladeBagaren 2020-05-28 kl. 23:57.
Citera
2020-05-28, 23:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu pratar du i nattmössan.
HR kan inte godkänna eller låta bli att godkänna överklagan.
Eftersom fallet är överklagat måste fallet tas upp i hovrätten.
Du kan väl googla lite om hur det fungerar.
Jag googlade lite på det. Det händer ibland att hovrätten avvisar en överklagan, och då verkar det vara på formella grunder. Kanske om åklagaren t.ex. inte hinner få fram den nya bevisuppgiften som måste vara inne senast 17/6?

En annan sak jag tänkte på är det här med återförvisning. Eftersom överklagan nu tar upp ett förmodat mordförsök natten 11-12/5 så kanske hovrätten återförvisar målet till tingsrätten? Mordförsök prövades aldrig av tingsrätten, och hovrätten kan nog inte döma som första instans i den saken. Tanken är väl att det alltid skall prövas i två instanser så att parterna får en andra chans att utveckla sina resonemang.
Senast redigerad av Draifos 2020-05-28 kl. 23:56.
Citera
2020-05-28, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja. en av hennes första reaktioner var ju: vad har han gjort?!. Så nog gick hennes tankar i en riktning.
Och inte endast HD som reagerat på det viset, även vännen KN utbrast till sin fru efter ett telefonsamtal med SD - Det är han som har gjort det!
Alltså mördat L*ena
Det säger väl rätt mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in