2020-05-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för info.

Då är det väldigt viktigt att fånga upp alla barn
med ADHD och ge dem den hjälp de behöver
innan de fastnat i ett missbruk. Kanske extra
viktigt att vara uppmärksam på barn till
missbrukande föräldrar.
Varför inte soc tar barnen förstår jag inte.
Inget barn ska behöva växa upp så. Det är
barnmisshandel.

Vet någon om Hannes har ADHD?

Ja han har ADHD.
Citera
2020-05-28, 15:06
Medlem
Har fått vänta 3 dagar på att kunna delta, då jag sett några frågor gällande det senaste söket med MP men inte varit medlem. Jag har deltagit i 6 sök och de instruerar oss att leta som om vi tappat våra nycklar i terrängen och att vi ska hålla koll även bakåt/sidorna utifall vi skulle missat något och kolla under fallna träd etc så vi letar väldigt noggrant.

Senaste söket i lördags var jag med dubbla sök utan framgång, och har heller inte hört något från resterade grupper. Tror det sammanlagt var ca 5-6 grupper ute. Fått veta att de under denna vecka fortfarande kör interna sök och ska prata ihop sig gällande fler allmänna sök.

I övrigt kan jag bli lite nervös över det som skrivs gällande att han ska vara begravd någonstans, och hoppas innerligt att detta inte är sant och att han hittas vid liv. Jag hoppas att polisen fått hjälpande information och att det är därför det nu är tyst på alla fronter och även tidningen.
Citera
2020-05-28, 18:13
Medlem
Den här tråden handlar väl varken om behandlingsmetoder eller Gud...!
Kan ni hålla er till det relevanta som är Hannes försvinnande!
Citera
2020-05-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marikris
Den här tråden handlar väl varken om behandlingsmetoder eller Gud...!
Kan ni hålla er till det relevanta som är Hannes försvinnande!

Instämmer, moderatorn brukar väl ta bort irrelevanta inlägg!?
Citera
2020-05-28, 19:04
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodheyes
Sonen har hon inte lämnat i från sig. Då senast igår såg jag dom 2 i granloholm där dom bor. Var hos en vän i porten bredvid henne. Hennes son har fått utstå mycket. Och får fortfarande göra det.

Om du vet säkert att ett barn far illa på något sätt, är du faktiskt skyldig att göra en orosanmälan till socialtjänsten, du ska tänka på att du faktiskt gör någonting riktigt bra och förhoppningsvis medverkar till att rädda barnet som kan få ett bättre liv, den chansen är alla barn värda att få, inget barn ska behöva växa upp i droger och misär.
Citera
2020-05-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon har väl ett väntande fängelsestraff?
Kanske därför hon håller sig undan?

Vill man hålla sig undan något sånt här så får man og dra betydligt längre än till Gävle.🙊🙈🙉
Citera
2020-05-28, 22:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomtjej96
Tycker situationen är väldigt märklig. Mamman tar med sonen till skogen för att leta hennes stulna väskor. Sonen ska tydligen haft hennes simkort och inte sitt eget. Enligt henne försvann han på söndagen men pappan ska ha haft kontakt med honom på måndagen. Hon har ingen vårdnad om barnen och enligt mrkoll är hon dömd för flera brottbrott, förmodligen narkotikabrott.

Fast normalt sett har väl ingen vårdnad om någon som fyllt 18 år såvitt inte personen förordnats en förmyndare? Eller tänker du på andra barn att de skulle vara involverade på något sätt?
Citera
2020-05-28, 22:17
Medlem
Lite otäckt att han försvinner i ett område där han borde ha hyfsad lokalkännedom. Finns det så otillgängliga delar kring Sidsjön, raviner eller liknande som är dolt så han inte hittas? Var det inte en annan yngre man som försvann där för herrans massa år sedan?

Edit: Ja det var detta fall jag drog mig till minnes:
(FB) Mentalskötaren som försvann: Raine Svensson, Sundsvall, 1971.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-28 kl. 22:19.
Citera
2020-05-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det finns många behandlingshem som i olika grad har delar från Minnesotaprogrammet. De flesta är inte religiösa alls även om programmet som sådant väl är baserat på en kristen grund men det är typiskt inga böner eller liknande. Absolut inget om att lägga sitt liv i händerna på Gud utan snarare egenmakt, man har fått ett liv och har kapacitet att välja ett bra liv. De har även intag oavsett vilken bakgrund personen har, en ateist, en muslim, hindu och tattare, alla pundare och alkisar är lika välkomna som regel. Och precis som du säger, det är en hel del modern KBT som ingår, pundare kan ha utvecklat olika slags problematik som de lägger krokben på sig själva med så det görs individualiserade programplaner eller vad man ska kalla det.
Det svåra är väl de som har diagnoser utöver missbruket, som man brukar säga hamnar mellan stolarna. Reguljära vården vill inte ge medicinsk behandling till någon som är i aktivt missbruk. Missbruket kan bli svårt att brya för någon som har en psykiatrisk diagnos som försvårar mottaglighet för KBT.

Men allvarligt! Nog med behandligsmetoder och allt vad det innebär. Skicka PM till varandra om ni känner att ni har så fruktansvärt mycket att diskutera kring det.

Vart kördes Hannes efter sidsjön?
Vart hade Hammarn åkt med E**a då han sa ”kör inte där för där har jag grävt ner honom.”?
Har E**a börjat punda igen?
Citera
2020-05-28, 22:26
Medlem
Citat:
Lite otäckt att han försvinner i ett område där han borde ha hyfsad lokalkännedom. Finns det så otillgängliga delar kring Sidsjön, raviner eller liknande som är dolt så han inte hittas? Var det inte en annan yngre man som försvann där för herrans massa år sedan?

Ja, går men en bit iväg från stigar kan man hamna i riktigt jobbig terräng i både sidsjön och södra berget.
Citera
2020-05-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Ja, går men en bit iväg från stigar kan man hamna i riktigt jobbig terräng i både sidsjön och södra berget.

Är det jobbig terräng på så sätt att man skulle kunna ramla och skada sig svprt och dessutom hamna så till att man blir svår att hitta? Den tiden var väl kallt om nätterna varför en skadad som inte är klädd för det måhända inte skulle klara sig länge? Jag vet inte hur sannolikt det är att han skulle mött någon som gjort något med honom. Har han irrat omkring, skadat sig så kanske han försökt hålla värmen genom att krypa in i något slags gömsle. Fast å andra sidan är jag fundersam på om en missbrukare skulle vara så lugn och metodisk?

Det finns inte vildsvin i trakterna?
Citera
2020-05-29, 00:09
Avslutad
Citat:

Märkligt sammanträffande med både ålder, område och de utspridda tillhörigheterna.
Lite väl långsökt att det finns samband men kanske han läst om den där Reine och kopierat av någon anledning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in