2020-05-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Om du vet säkert att ett barn far illa på något sätt, är du faktiskt skyldig att göra en orosanmälan till socialtjänsten, du ska tänka på att du faktiskt gör någonting riktigt bra och förhoppningsvis medverkar till att rädda barnet som kan få ett bättre liv, den chansen är alla barn värda att få, inget barn ska behöva växa upp i droger och misär.
Jag har gjort anmälningar på henne. Vilket inte resulterat till någonting. Även fast hon varit på möten på socialtjänsten påverkad så verkar det inte hända någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Vart kördes Hannes efter sidsjön?
Vart hade Hammarn åkt med E**a då han sa ”kör inte där för där har jag grävt ner honom.”?
Har E**a börjat punda igen?

E**a har punda länge Jävligt länge!
Citera
2020-05-29, 00:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abahati
Märkligt sammanträffande med både ålder, område och de utspridda tillhörigheterna.
Lite väl långsökt att det finns samband men kanske han läst om den där Reine och kopierat av någon anledning?

Tanken slog mig också, ifall Raine Svenssons försvinnande är något som pratats om till och från. Även om det är länge sedan brukar ju en del bli intresserade av sådana mysterier, och det har väl skrivits i lokaltidningar om det långt efteråt när Quick misstänktes(?) för att ha med det att göra.
Citera
2020-05-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Ja, går men en bit iväg från stigar kan man hamna i riktigt jobbig terräng i både sidsjön och södra berget.

Jag hittade en orienteringskarta från Sundsvalls OK, det ser ut som det på sina håll är klippblocks terräng och myrmark däremellan?
Citera
2020-05-29, 01:51
Medlem
En tanke som slagit mig, de kanske någon redan nämnt så ber om ursäkt isåfall, men varför anmäler mamman inte direkt då han försvann? För mig kan jag inte släppa de, som att hon visste att nåt skulle hända och väntar med att anmäla för att planen skulle få lite försprång. Och att man då fastnar på Sidsjön för att telefonen var uppkopplad där senast vilket är ganska så logiskt från polisens sida och sen lägga ut hans tillhörigheter för att vilseleda genom att få dom mer motiverad att fortsätta söka där och att dom inblandade ska få mer tid på sig?
Citera
2020-05-29, 08:01
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasliisa
En tanke som slagit mig, de kanske någon redan nämnt så ber om ursäkt isåfall, men varför anmäler mamman inte direkt då han försvann? För mig kan jag inte släppa de, som att hon visste att nåt skulle hända och väntar med att anmäla för att planen skulle få lite försprång. Och att man då fastnar på Sidsjön för att telefonen var uppkopplad där senast vilket är ganska så logiskt från polisens sida och sen lägga ut hans tillhörigheter för att vilseleda genom att få dom mer motiverad att fortsätta söka där och att dom inblandade ska få mer tid på sig?

För att förstå hennes agerande måste du tänka dig en fullt normal människa som fungerar i samhället och som älskar sina barn. Sen pumpar du den människan full med knark, tar bort all form av ansvarstagande, kärlek och logik. Föreställ dig den personen så kanske bilden blir lite klarare
Citera
2020-05-29, 08:13
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodheyes
Jag har gjort anmälningar på henne. Vilket inte resulterat till någonting. Även fast hon varit på möten på socialtjänsten påverkad så verkar det inte hända någonting.

E**a har punda länge Jävligt länge!

Du har i alla fall gjort det du kan och det är jättebra! om fler också skulle göra det måste de ta tag i problemet.
Men jag vet, socialtjänsten kan vara jävligt tröga.
Citera
2020-05-29, 08:59
Medlem
Kan det vara så att den utpekade platsen (om den ens är utpekad var H ska vara nergrävd) är just området i skogen runt Sidsjön?
När jag var på sök med MP söker i skogen så bad de oss att leta efter platser som kunde vara grävd på, att någon kanske skulle ha gömt något.. En människa?
Isåfall att det med att de skulle ha åkt norrut bara är för villospår, för att få alla från att söka runt Sidsjön.

Edit. Möjligen att den utpekade är felaktig med isåfall.
Senast redigerad av Pooopo 2020-05-29 kl. 09:07. Anledning: Påfyllning
Citera
2020-05-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Folk som sprider felaktigheter ska inte stå oemotsagda. Det behöver inte vara fel på programmet för att en missbrukare inte är mottaglig just vid det tillfället.

Är den Hammaren, och/eller kvinnan trovärdig eller kan ha sagt det för att provocera, göra sig märkvärdig?

Har hört från 2 olika håll att hammarn sagt precis det. Men att han inte ligger här i stan.
Citera
2020-05-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosesarered
Har hört från 2 olika håll att hammarn sagt precis det. Men att han inte ligger här i stan.

Vart ska han ligga?
Citera
2020-05-29, 11:18
Medlem
Var en sväng på södra bergets motionsspår, Vid koordinaterna 62,36556, 17,31806 en bit in i skogen såg det ut som det var markerat med polisens blåvita plastband. Är det någon markering efter fynd från Hannes känns det konstigt om han irrat bort sig, motions stigar runtomkring.

Angående S**as väskor, är det något hon uppgett i förhör med polisen? om så är fallet kanske de letade efter något annat som man inte vill uppge i ett förhör och resväskorna är en nödlögn. Det har gömts paket i fågelholkar och under bryggor i juniskär, kanske något sånt som de skulle hämta vid Sidsjön.
Hammarn har bytt telefon nummer flera gånger även innan hannes försvinnande, verkar lite nojigt. Kan han ha haft ett paket som försvunnit och Hannes har fått sota för det?
Citera
2020-05-29, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nedal
Var en sväng på södra bergets motionsspår, Vid koordinaterna 62,36556, 17,31806 en bit in i skogen såg det ut som det var markerat med polisens blåvita plastband. Är det någon markering efter fynd från Hannes känns det konstigt om han irrat bort sig, motions stigar runtomkring.

Angående S**as väskor, är det något hon uppgett i förhör med polisen? om så är fallet kanske de letade efter något annat som man inte vill uppge i ett förhör och resväskorna är en nödlögn. Det har gömts paket i fågelholkar och under bryggor i juniskär, kanske något sånt som de skulle hämta vid Sidsjön.
Hammarn har bytt telefon nummer flera gånger även innan hannes försvinnande, verkar lite nojigt. Kan han ha haft ett paket som försvunnit och Hannes har fått sota för det?

Bingo!
Tror ingen hittills?
kopplat det märkliga besöket i Sidsjön med knarkleverans/upphämtning
. Men det skulle kunna vara det som var anledningen.och därför uppgifterna varit luddiga och otydliga

Att det sen går vilda rykten om alla farliga hämndlystna gangsters i stan::
Detr ju ett umärkt tillfälle att stärka sitt ryktemässiga våldskapital..
Utan att det går att bevisa något på riktigt.
Troligast är ändå att H irrrat bort sig /drabbats av akut sjukdom och ligger någonstans i det svårsökta området
Citera
2020-05-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Bingo!
Tror ingen hittills?
kopplat det märkliga besöket i Sidsjön med knarkleverans/upphämtning
. Men det skulle kunna vara det som var anledningen.och därför uppgifterna varit luddiga och otydliga

Att det sen går vilda rykten om alla farliga hämndlystna gangsters i stan::
Detr ju ett umärkt tillfälle att stärka sitt ryktemässiga våldskapital..
Utan att det går att bevisa något på riktigt.
Troligast är ändå att H irrrat bort sig /drabbats av akut sjukdom och ligger någonstans i det svårsökta området

Det är iofs möjligt men vad skulle så ha hänt vid en ev leverans eller hämtning? Om bråk uppstod skulle modern fått gå oskadd till löfte att inte knysta?

Var modern med överhuvudtaget eller var tanken att hon skulle träffat någon men H gick själv med moderns kort?

Jo, tänker också att Hammaren måhända sagt detta för att göra sig märkvärdig i de kretsarna, mytomaner är inte ovanligt. Men har ingen susning om vad för person det är, så det är ett frågetecken.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-29 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in