2020-05-25, 12:17
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Har ett brott begåtts och flera är på ett eller annat sätt involverade då finns också flera som vill ventilera med sin "bästis". Och flera av bästisarna vill i sin tur inte bära på sån info så de vill ventilera. Och snart nog är det vida spritt. Skulle vara fint om det bara gick att låsa in hela gänget, för jag gissar att när suget och abstinensen sätter in så skulle det pratas

Jag ser ju ofta små detaljer som jag hakar upp mig på. En detalj var en kommentar som mamman skrev. "Och H*nnes och jag hade en fin relation och vi är nära varann"
Hade? Felsägning eller försägning`?

Det var observant! Minns du när hon skrev detta, finns skärmdump?

I Malin-mordet körde polisen hårt med LOB (lagen om vård av berusade). Det är väldigt godtyckligt att frihetsberöva någon i max 8 timmar genom LOB, det är en bedömning från polisen. Det var dock effektivt precis på det sätt du beskriver. Efter några timmar gick det föra sammanhängade samtal med de LOB:ade, som i sin tur gärna ville komma därifrån asap på grund av abstinens, så de oskyldiga berättade vad de hört.
Citera
2020-05-25, 13:14
Medlem
Tänkte på en sak nu.. låter ju otroligt att han ska byta sim-kort till hennes, om inte hon säger det för att visa att hon inte var med honom om texp "mord" begåtts utan han lånat hennes kort så då behöver inte hon vara kopplad till platsen.
Citera
2020-05-25, 13:50
Medlem
Har mp gett upp att leta i sidsjön nu?
Citera
2020-05-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Tänkte på en sak nu.. låter ju otroligt att han ska byta sim-kort till hennes, om inte hon säger det för att visa att hon inte var med honom om texp "mord" begåtts utan han lånat hennes kort så då behöver inte hon vara kopplad till platsen.

Och tar du tanken ytterligare ett steg, då kan man ju undra varför han skulle tagit hennes sim till en mobil utan batteri....
Hans telefon pingas sista gången i Sidsjön, där dog batteriet, vad ska han med hennes kort till?
Troligast för hon behöver en förklaring till varför hennes nr rört sig uppe i skogen där man hittas Hannes tillhörigheter. Som för övrigt inte finns med i beskrivningen avi signalementet som mamman uppgav. För att han hade inte väskan på sig, och därför fanns den att lägga i skogen
Senast redigerad av MsMEsO 2020-05-25 kl. 15:59.
Citera
2020-05-25, 16:11
Avslutad
Kikar i slutet av tråden om det skett nåt "genombrott". Har tillkommit en lång men väl sammanfattad redogörelsetråd vad som hänt eller inte hänt. Samma resultat som de flesta inläggen: bara spekulationer och ovidkommande outande om missbrukskretsar i kommunen oftast utan logiskt samband med försvunne Ha**es.
Antar coronakarantän gör att många inkl jag själv. Har tråkigt och piggar upp tillvaron med diverse fantasirika hypotetiska teorier...
Men det står inte det jag mest vill veta 😒
. Att Ha**es är återfunnen
Citera
2020-05-25, 16:57
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Det var observant! Minns du när hon skrev detta, finns skärmdump?

I Malin-mordet körde polisen hårt med LOB (lagen om vård av berusade). Det är väldigt godtyckligt att frihetsberöva någon i max 8 timmar genom LOB, det är en bedömning från polisen. Det var dock effektivt precis på det sätt du beskriver. Efter några timmar gick det föra sammanhängade samtal med de LOB:ade, som i sin tur gärna ville komma därifrån asap på grund av abstinens, så de oskyldiga berättade vad de hört.
Har ingen skärmdump, men skrevs nyligt i samma tråd där hon pratar om att hon inte sålt sitt barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Har mp gett upp att leta i sidsjön nu?
Det tror jag inte, de kommer nog fortsätta
Citera
2020-05-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Kikar i slutet av tråden om det skett nåt "genombrott". Har tillkommit en lång men väl sammanfattad redogörelsetråd vad som hänt eller inte hänt. Samma resultat som de flesta inläggen: bara spekulationer och ovidkommande outande om missbrukskretsar i kommunen oftast utan logiskt samband med försvunne Ha**es.
Antar coronakarantän gör att många inkl jag själv. Har tråkigt och piggar upp tillvaron med diverse fantasirika hypotetiska teorier...
Men det står inte det jag mest vill veta 😒
. Att Ha**es är återfunnen

Nej tyvärr
Citera
2020-05-25, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av garnier
Nej tyvärr

😔
Citera
2020-05-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det var en kommentar från en vän till Hannes, skriven på pappans sida.Denne vän ska ha varit med mamman och letat nån av de första dagarna där vid sidsjön och mamman ska då ha sagt att han fått hennes simkort innan de delade på sig

När pappan och farbrodern pratade med honom hade han sitt eget simkort, men det var ju medan de fortfarande var i Kovland

Men varför lånar man ut sim-kortet och inte hela telefonen?
Citera
2020-05-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Men varför lånar man ut sim-kortet och inte hela telefonen?

Ja precis, till någon som även har slut på batteri
Citera
2020-05-25, 18:48
Medlem
Vilka droger gick H*nnes på?

En tanke som jag också haft med mig utifrån spekulationerna kring om han skulle hålla sig undan självmant är huruvida han i sådant fall har tillgång till droger. Om han inte har haft det så borde han ju tvingas tända av och bara en sådan sak kan ju leda till döden beroende på vad som har brukats och hur mycket.
Citera
2020-05-25, 18:49
Medlem
bubbalees avatar
Kastar mig in i tråden jag med då tillslut. Jag hade tänkt att låta bli! Men efter att ha läst sida efter sida här å gått igenom fejjan osv!
Så slås man ju verkligen av sättet mamman skriver på fejjan!
När nån har kommenterat tex: jag lider med dig så är hon väldigt snabb med att svara:
Jag älskar mitt barn, folk tror jag sålt mitt barn, men det har jag inte!
Jag vill ha hem min prins menfolk tror jag har med detta å göra...

En normal människa brukar ju ta sånna känsliga texter över tex meddelande istället för kommentar på offentligt inlägg! VARFÖR?!

Enligt mig, för att försöka övertyga tvivlarna, bla polisen som garanterat har koll på tidigare nämnda personer på sociala medier osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in