2020-05-27, 23:40
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
jaha och om det inte finns utlämmningsavtal är det kört och jag vann.

Och är bosatt i ett land i tredje världen som inte utlämnar folk hit.
Citera
2020-05-27, 23:43
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Och är bosatt i ett land i tredje världen som inte utlämnar folk hit.

ja det finns nog fler vägar än så min vän nytt namn och nytt personnummer i det nya landet och dom kan suga storkuken.
Citera
2020-05-27, 23:46
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
ja det finns nog fler vägar än så min vän nytt namn och nytt personnummer i det nya landet och dom kan suga storkuken.

Du kan varken byta namn eller personnummer i andra länder om du är från Sverige. Men du kan ju leva under falsk identitet i en hydda på savannen i Zimbabwe.
Citera
2020-05-27, 23:50
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Du kan varken byta namn eller personnummer i andra länder om du är från Sverige. Men du kan ju leva under falsk identitet i en hydda på savannen i Zimbabwe.

kan byta namn lagligen i Sverige innan jag sticker och ett nytt personnummer får man om man blir medborgare i ett nytt land vettu äggobert. Hinner nog fixa allt det innan fittorna ens fattat vad som hänt.
Citera
2020-05-27, 23:52
Medlem
SittFints avatar
Citat:
jaha och om det inte finns utlämmningsavtal är det kört och jag vann.
Som folk redan berättat för dig behövs inget utlämningsavtal. Det räcker med diplomati.
Citera
2020-05-27, 23:54
Medlem
526s avatar
Citat:
Skulle det här kunna vara möjligt?

säg att man är skuldfri, utan betalningsanmärkningar och har ett bra fast arbete sedan några år tillbaka...

Sen under ett fåtal dagar tar du så mycket lån du kan nu pratar vi nordax, ge, bluestep,santander och allt jävla skit som finns tom köpa guld via klarna o.s.v. sen när allt är klart köper man bitcoin för hela skiten och sticker till Kanada typ, hur mycket skulle man klara av att få ihop?

Och hur ser möjligheterna ut att det blir knas (Om man aldrig har för avsikt att komma tillbaka till Sverige igen?)

kan det komma nya idiotlagar som gör det möjligt för kronkalle att jaga en runt hela jorden eller nått annat efterblivet?

Är vi fler som tänkt den här geniala tanken?
Man kommer inte så långt med 1 mkr. En roadtrip i usa med lite lulllull, luffa i asien och ligga lågt i Thailand par år. Sen står du där pank . . . och längtar hem. För det gör de flesta till sist.
Det räcker heller inte för att köpa en bar eller hotell som går att leva på. 10 miljoner kanske.
Citera
2020-05-27, 23:58
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Man kommer inte så långt med 1 mkr. En roadtrip i usa med lite lulllull, luffa i asien och ligga lågt i Thailand par år. Sen står du där pank . . . och längtar hem. För det gör de flesta till sist.
Det räcker heller inte för att köpa en bar eller hotell som går att leva på. 10 miljoner kanske.

självklart ska man ha nån jävla förtidspension som ingen kan röra också ja, bra input!
Senast redigerad av brajzilla 2020-05-28 kl. 00:00.
Citera
2020-05-28, 01:17
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Hemlängtan haha man känner ju inte ens igen det här jävla landet längre!? För mig räcker det med ett fett bankkonto sen kan jag titta på vykort av Sverige och bo i Norge,Finland eller typ Kanada dvs dom länderna jag finner mest vettiga.
Funkar så länge du är ung och dum. Så småningom inser du det fins med skattefinansierad sjukförsäkring.
Citera
2020-05-28, 01:18
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.B.Dase
Funkar så länge du är ung och dum. Så småningom inser du det fins med skattefinansierad sjukförsäkring.

Kanske det men jag är jävligt less på kommunistsverige som det blivit.
Citera
2020-05-28, 01:38
Avstängd
Är väl enklare pengar om du snajdar ihop ngn hyfsad hemsida med lite snack om "antirasism", "integration", "jämlikhet" osv och sök bidrag hos sossemyndigheterna. De lär inte märka ngt, vill du vara säker kan du ju spendera en bråkdel till ngt "projekt" och låta huvuddelen gå till "administrativa kostnader". Ansökes förslagsvis hos mucf, allmänna arvsfonden eller myndigheten för stöd till trossamfund.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7158519
https://www.dagenssamhalle.se/debatt...r-fuskar-17850
Citera
2020-05-28, 01:59
Medlem
Är banken så korkad att dom ger blancolån på 1 Mille får dom skylla sig själva.
Sen kanske dom kan sälja skulden till något inkassobolag dit man flyttar så sitter man i skiten i.a.f.
Citera
2020-05-28, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Det behöver inte finnas utlämningsavtal.

Det räcker med diplomati:
"Yo. Vi vill att ni överlämnar X. Personen är dömd för grov ekonomisk brottslighet för att ha tagit ut lån och sedan flytt landet"

Svaret kommer med 99% sannolikhet att bli:
"Fuck yes! Med nöje! Inga problem! Han sitter på nästa plan tillbaka. Jag vill bara förvarna dig om att våra brottslingar brukar kunna snubbla och få skador. Hala golv vettu. Men han sitter på ett plan tillbaka ASAP såvida han inte behöver vård, isåfall kommer skickar vi honom så fort hans käke fungerar igen"

Okej, kanske med aningen mer propert språkbruk. Men med samma entusiasm.

Varför skulle Costa Rica vilja ha en sån människa där och allvarligt förstöra relationerna med Sverige? TS kan ju begå samma brott i Costa Rica. I det läget tror jag att de gärna vill kunna lagföra de personerna själva. Costa Rica kan bara vinna stort på att göra Sverige den enkla tjänsten.

Se för guds skull till att inte ha tagit ett lån i Costa Rica också om du mot all förmodan skulle vilja testa...

Nu har jag inte mer inside info än att många verkar dra ditt av denna anledning, foremost Tony Olsson - Malexander. Även andra i serier och true crime, brukar gilla detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in