2020-04-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ante-85
Mitt boende kostar 180 000 kr om året. Då amorterar jag dock mer än nödvändig, man vill ju inte sitta med lån hela livet, men ändå. Hur klarar du dig på 30k? Har du inga vänner? Har du inga intressen? Har du inget liv? Har du inget boende. Du får garanterat mer än 30k av socialen.

Låter skumt det där.
Har rest på cykel och kajak och bott ute flera år, främst mars- november. Sen bott hos föräldrarna när jag inte bott ute.

Jo kanske det men då måste jag väl va på massa jävla möten och skit, tänker jag inte hålla på med
Citera
2020-04-16, 17:59
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Har rest på cykel och kajak och bott ute flera år, främst mars- november. Sen bott hos föräldrarna när jag inte bott ute.

Jo kanske det men då måste jag väl va på massa jävla möten och skit, tänker jag inte hålla på med
Men när du ansöker om ett lån så måste du ju förstå att gäldenären är intresserad av hur du tänkt kunna betala tillbaks dessa pengar!

Nolltaxerar man, som jag antar du gör(?) så får man inte ens låna till en cheeseburgare på donken så hur tänkte du egentligen?
Citera
2020-04-16, 18:25
Medlem
Timoteuss avatar
Det hedrar dig att du inte låter samhället finansiera din livsstil!

Tyvärr tror jag att det blir svårt att låna om du inte träffar någon privatperson som känner för att ha en så osäker fordran. Någon som vill göra sina arvingar purkna?
Citera
2020-04-16, 18:30
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Har aldrig utbildat mig eller haft jobb men klarat mig på det lilla jag tjänat på diverse annat. Vi snackar typ 30k per år.

Nu funderar jag, går det ta lån på nåt sätt ändå? Menar om man skiter i det juridiska.
Så du har haft typ veckopeng på 600 spänn?
Du får nog fråga dina föräldrar ...
Citera
2020-05-27, 22:17
Medlem
brajzillas avatar
Ta miljonlån och dra!?

Skulle det här kunna vara möjligt?

säg att man är skuldfri, utan betalningsanmärkningar och har ett bra fast arbete sedan några år tillbaka...

Sen under ett fåtal dagar tar du så mycket lån du kan nu pratar vi nordax, ge, bluestep,santander och allt jävla skit som finns tom köpa guld via klarna o.s.v. sen när allt är klart köper man bitcoin för hela skiten och sticker till Kanada typ, hur mycket skulle man klara av att få ihop?

Och hur ser möjligheterna ut att det blir knas (Om man aldrig har för avsikt att komma tillbaka till Sverige igen?)

kan det komma nya idiotlagar som gör det möjligt för kronkalle att jaga en runt hela jorden eller nått annat efterblivet?

Är vi fler som tänkt den här geniala tanken?
Citera
2020-05-27, 22:23
Medlem
flashbackawards avatar
Haha har tänkt på det också dock inte att ta lån i sverige, har man familj och bekanta i sverige förstör det. Men att ta lån i t.ex spanien bör inte vara något problem om man har nie och ett par falska lönespecifikationer
Citera
2020-05-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Skulle det här kunna vara möjligt?

säg att man är skuldfri, utan betalningsanmärkningar och har ett bra fast arbete sedan några år tillbaka...

Sen under ett fåtal dagar tar du så mycket lån du kan nu pratar vi nordax, ge, bluestep,santander och allt jävla skit som finns tom köpa guld via klarna o.s.v. sen när allt är klart köper man bitcoin för hela skiten och sticker till Kanada typ, hur mycket skulle man klara av att få ihop?

Och hur ser möjligheterna ut att det blir knas (Om man aldrig har för avsikt att komma tillbaka till Sverige igen?)

kan det komma nya idiotlagar som gör det möjligt för kronkalle att jaga en runt hela jorden eller nått annat efterblivet?

Är vi fler som tänkt den här geniala tanken?

Många har hemlängtan.
Så man bör överväga det. Verkligen.
Kommer man lyckas hålla sig borta från landet.
Kommer man inte.

För med stor sannolikhet så vet dem horungarna oftast vad dem gör.
Och dem hade inte fått det gå runt om alla kunde fullfölja drömmen om att fly.
Citera
2020-05-27, 22:29
Medlem
HeddonBorborellos avatar
På 80 och 90-talet fanns det folk med samma planer fast som satte dom i verket. Dom tog ett lån, de jag tänker på tog LO-lån som var enkelt att ta upp till 30000:-. Sen gick dom in på nästa bank och satte dessa som säkerhet på ett betydligt större lån, sen gick dom in på nästa bank med dom pengarna osv osv. Det blev enorma belopp snabbt.

Men det förfarnadet gissar jag att blir svårt i dagens datasamhälle.
Citera
2020-05-27, 22:31
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Många har hemlängtan.
Så man bör överväga det. Verkligen.
Kommer man lyckas hålla sig borta från landet.
Kommer man inte.

För med stor sannolikhet så vet dem horungarna oftast vad dem gör.
Och dem hade inte fått det gå runt om alla kunde fullfölja drömmen om att fly.

Hemlängtan haha man känner ju inte ens igen det här jävla landet längre!? För mig räcker det med ett fett bankkonto sen kan jag titta på vykort av Sverige och bo i Norge,Finland eller typ Kanada dvs dom länderna jag finner mest vettiga.
Senast redigerad av brajzilla 2020-05-27 kl. 22:33.
Citera
2020-05-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Hemlängtan haha man känner ju inte ens igen det här jävla landet längre!? För mig räcker det med ett fett bankkonto sen kan jag titta på vykort av Sverige och bo i Norge,Finland eller typ Kanada dvs dom länderna jag finner mest vettiga.

Jag sa inte att det gäller alla.
Läs noggrant.
Dem här företagen/maffia liknande organisationer vet oftast vad dem gör.
Så om en ”blåser” dem så förlorar dem inget på det.

Du kom ju med en briljant idé och det är vad jag ville svara på.
Citera
2020-05-27, 22:40
Medlem
KarlFarbmans avatar
Asså du skulle ju begå rätt allvarliga brott. Finns ju en hel del polisiärt samarbete världen över och Kanada har väl utlämningsavtal med Sverige?
Citera
2020-05-27, 22:45
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Asså du skulle ju begå rätt allvarliga brott. Finns ju en hel del polisiärt samarbete världen över och Kanada har väl utlämningsavtal med Sverige?

det är väl inget brott att ta lån? sen kan ju orsaken till att jag inte betalar av dom bero på att jag "blev av med jobbbet" eller nått vad fan ska dom göra förutom att skicka till inkasso/kronofogden då? har inte sett nån i lyxfällan sitta på kåken direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in