2020-05-28, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Skulle det här kunna vara möjligt?

säg att man är skuldfri, utan betalningsanmärkningar och har ett bra fast arbete sedan några år tillbaka...

Sen under ett fåtal dagar tar du så mycket lån du kan nu pratar vi nordax, ge, bluestep,santander och allt jävla skit som finns tom köpa guld via klarna o.s.v. sen när allt är klart köper man bitcoin för hela skiten och sticker till Kanada typ, hur mycket skulle man klara av att få ihop?

Och hur ser möjligheterna ut att det blir knas (Om man aldrig har för avsikt att komma tillbaka till Sverige igen?)

kan det komma nya idiotlagar som gör det möjligt för kronkalle att jaga en runt hela jorden eller nått annat efterblivet?

Är vi fler som tänkt den här geniala tanken?

Sant, nu tänker jag tex om en babbe som jobbat tar miljonlån o drar till hemlandet med pengarna. Lär ju aldrig komma tillbaka
Citera
2020-05-28, 04:28
Medlem
sfrges avatar
Man måste vara rejält desperat om man ens överväger en sån där grej.
Alla anhöriga och vänner hemma i Sverige då?
Eller har ts inga sånna?

En miljon kr räcker inte så länge idag heller.
Och vad är planen? Åka till Thailand, köpa prostituerade och dö i AIDS?
Citera
2020-05-28, 06:39
Medlem
fjollciggs avatar
Det är inte så lätt att låna miljoner som många verkar tro. Jag har visserligen bara provat en gång så är inte särskilt insatt i saken, men när jag skulle köpa lägenhet blev jag nekad trots att jag saknade betalningsanmärkningar och hade fast tjänst sen tio år. Mitt intryck är är därför att du antingen måste erbjuda någon form av säkerhet motsvarande ett liknande belopp, eller sätta en borgenär i skiten.
Citera
2020-05-28, 08:05
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Mm absolut men att bevisa mitt motiv blir omöjligt så där sprack det.

Om du tar 10lån under loppet av en kort tid sen lämnar landet med pengarna så är det knappast svårt att visa sin uppsikt utan rimlig tvivel.

Även om du tar lånen sen väntar två år (för att kunna argumentera om att du hade storslagna idéer eller något) så är det uppenbart eftersom du bara lät pengarna ligga orörda tills det var dags.

Såna här saker kanske fungerar om man reser till något skitland i 3e världen, men knappast Norge/Kanada. Iaf inte långsiktigt.
Citera
2020-05-28, 08:11
Medlem
Ni som alltid tar upp Kanada i sådana här diskussioner har ni ens varit där eller är det propagandan från Kanada som ni sväljer med hull och hår?
Ett land som består till största del av Tundra, methmissbrukare och asiater kan väl inte vara Nirvana ens för flashbackare?
Citera
2020-05-28, 08:42
Medlem
CC75s avatar
Jag tror att det är möjligt men det krävs en del planerande och arbete för att uppnå det. Många som har dessa tankar är desperata och har inte den tiden och därmed kommer de att misslyckas. För att lyckas bör man bl.a.

- Välja det land man ska till med stor omsorg. Besöka det flera ggr innan och bygga upp en ny identitet som inte går att spåra till sin gamla. Dvs skapa sig ett alterego som blir ens nya identitet i det landet. Bygga upp en verksamhet som man delvis kan försörja sig på. Bygga upp ett socialt nätverk på plats.

- För att få lån på större belopp måste man göra upp en plan för att maximera sin möjlighet till det. T ex bra fast inkomst. Visa upp ett sparande m.m. Bra skötsam historik m.m. Tar ett tag att göra detta.

- Ha en plan för hur man flyttar pengarna från sin gamla identitet till sin nya utan att de kan spåras. Inte helt lätt när det gäller större belopp.

- Ha en plan för hur man tar sig till sitt nya land

m.m.

// CC
Citera
2020-05-28, 09:04
Medlem
asskissers avatar
Varför sticka? Ta pengarna, omsätt dem i guld och btc. Sen gör du personlig konkurs när du inte kan betala tbx pga knark horor och spel, dvs icke spårbara utgifter. Sen när du är nollad köper du en husbil kontant i någon annans namn och flyttar till Portugal.
Citera
2020-05-28, 09:16
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Varför sticka? Ta pengarna, omsätt dem i guld och btc. Sen gör du personlig konkurs när du inte kan betala tbx pga knark horor och spel, dvs icke spårbara utgifter. Sen när du är nollad köper du en husbil kontant i någon annans namn och flyttar till Portugal.

Nu börjar det komma lite matnyttiga förslag snyggt! frågan är bara hur man ska gömma guldet för det kommer bli den sista livlinan efter en sån grej.
Citera
2020-05-28, 09:16
Medlem
Problematiken här är att grovt bedrägeri preskriberas efter 10år, och du har bara 5 år på passet, dessutom kan ditt pass mycket väl bli indraget före 5 år passerat pga bedrägeri.

Det är så man gör, dra in passet och såfort du ska flyga e du körd.

Man kanske kan köpa sig en ny identitet någonstans om man kommer undan med rätt belopp.
Citera
2020-05-28, 09:17
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Nu börjar det komma lite matnyttiga förslag snyggt! frågan är bara hur man ska gömma guldet för det kommer bli den sista livlinan efter en sån grej.
En spade kostar inte många spänn. Gräv en fin rabatt eller stoppa under farmors gravsten.
Citera
2020-05-28, 09:18
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5656132
Problematiken här är att grovt bedrägeri preskriberas efter 10år, och du har bara 5 år på passet, dessutom kan ditt pass mycket väl bli indraget före 5 år passerat pga bedrägeri.

Det är så man gör, dra in passet och såfort du ska flyga e du körd.

Man kanske kan köpa sig en ny identitet någonstans om man kommer undan med rätt belopp.
Sist jag kollade så var det passfrihet inom Schengen.
Citera
2020-05-28, 09:22
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
kan byta namn lagligen i Sverige innan jag sticker och ett nytt personnummer får man om man blir medborgare i ett nytt land vettu äggobert. Hinner nog fixa allt det innan fittorna ens fattat vad som hänt.

Ja varför är det ingen som tänkt på det innan! Man byter bara namn så är man skuldfri och ingen kan spåra en i framtiden!

Fan va trött jag blir på dessa trådar, alltid samma smörja. Nåt geni med ett namn som signalerar kreditvärdighet ska låna upp nån miljon och leva på det resten av livet. Exakt hur en mille ska räcka brukar va oklart, ibland är det svartjobb på nåt thaihak, ibland är det ju så mycket pengar att man behöver aldrig mer jobba!!!11.

Det här fallet är ju ännu bättre eftersom det tydligen bara är att ta flyget till Kanada och slänga passet så får man uppehållstillstånd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in