2020-05-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
jaha du då skulle väl alla som har skulder sitta på kåken då! det där håller inte...

Skillnad på skuldsatta fattiglappar och att medvetet och kalkylerat lura banken, att göra dåliga val är inget brott. Däremot att medvetet lura till sig pengar mot löfte att de ska betalas tillbaka är ett brott(bedrägeri).

Bättre att jobba ihop lite cash och sen dra, det går hyfsat fort. Beroende på vart du ska behövs det inte heller mycket.
Citera
2020-05-27, 23:18
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Skillnad på skuldsatta fattiglappar och att medvetet och kalkylerat lura banken, att göra dåliga val är inget brott. Däremot att medvetet lura till sig pengar mot löfte att de ska betalas tillbaka är ett brott(bedrägeri).

Bättre att jobba ihop lite cash och sen dra, det går hyfsat fort. Beroende på vart du ska behövs det inte heller mycket.

Mm absolut men att bevisa mitt motiv blir omöjligt så där sprack det.
Citera
2020-05-27, 23:21
Medlem
Citat:
Mm absolut men att bevisa mitt motiv blir omöjligt så där sprack det.

Skulle nog säga att det är väldigt enkelt att bevisa om du inte köpte någon bil, båt, lägenhet eller vad det kan handla om och istället sa upp dig, sålde allt och sitter i någon bungalow och pimplar drinkar på lokalt bryggd sprit och sprider sedlar över fattiga bondjäntor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Man kan nog få ihop 2-3 miljoner. Det är inte så mkt att leva ett liv på, det är få ställen man kan jobba på som utlänning utan work visa.

Det bästa vore väl ett billigt land, med få utlämningsavtal; så som costa riva.
Det behöver inte finnas utlämningsavtal.

Det räcker med diplomati:
"Yo. Vi vill att ni överlämnar X. Personen är dömd för grov ekonomisk brottslighet för att ha tagit ut lån och sedan flytt landet"

Svaret kommer med 99% sannolikhet att bli:
"Fuck yes! Med nöje! Inga problem! Han sitter på nästa plan tillbaka. Jag vill bara förvarna dig om att våra brottslingar brukar kunna snubbla och få skador. Hala golv vettu. Men han sitter på ett plan tillbaka ASAP såvida han inte behöver vård, isåfall kommer skickar vi honom så fort hans käke fungerar igen"

Okej, kanske med aningen mer propert språkbruk. Men med samma entusiasm.

Varför skulle Costa Rica vilja ha en sån människa där och allvarligt förstöra relationerna med Sverige? TS kan ju begå samma brott i Costa Rica. I det läget tror jag att de gärna vill kunna lagföra de personerna själva. Costa Rica kan bara vinna stort på att göra Sverige den enkla tjänsten.

Se för guds skull till att inte ha tagit ett lån i Costa Rica också om du mot all förmodan skulle vilja testa...
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-05-27 kl. 23:38.
Citera
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
jaha du då skulle väl alla som har skulder sitta på kåken då! det där håller inte...

Du verkar ha noll koll på skillnaden angående lån och bedrägeri.

Läs mitt svar igen så kanske du förstår varför det kommer att gå bankernas väg, låt säga att du drar med din lånade miljon. Jag antar att då du sticker saknar övriga tillgångar. Efter ca 6 månader och när det gäller låneinstitut kommer troligen KFM få en indrivning order. De svara med att du inte har någon adress samt att deras efterforskningar tyder på att ett bedrägeri troligen har begåtts.

Bankerna du pratar om kommer genast göra en polisanmälan, då de skiter i dig men kommer att vänta på dig med feta tillägg och räntor efter du blir paketerad i hänglås och tillbakaskickad till Sverige.

Eko brott är faktiskt något som Sverige tar på allvar och bankerna kommer förevigt att äga din röv tills du kommer ut ur fängelse, black igen och med minimum möjlighet att ha råd att köpa ett ciggpaket efter de utmätt eventuell framtida lön eller inkomst.

Men om du tror att det går så bra, varför provar du inte?
Citera
2020-05-27, 23:23
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Skulle nog säga att det är väldigt enkelt att bevisa om du inte köpte någon bil, båt, lägenhet eller vad det kan handla om och istället sa upp dig, sålde allt och sitter i någon bungalow och pimplar drinkar på lokalt bryggd sprit och sprider sedlar över fattiga bondjäntor.

Nejdå har självklart haft goda avsikter hela tiden och jag ska givetvis betala tillbaka "när jag har tid" .
Citera
2020-05-27, 23:26
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Du verkar ha noll koll på skillnaden angående lån och bedrägeri.

Läs mitt svar igen så kanske du förstår varför det kommer att gå bankernas väg, låt säga att du drar med din lånade miljon. Jag antar att då du sticker saknar övriga tillgångar. Efter ca 6 månader och när det gäller låneinstitut kommer troligen KFM få en indrivning order. De svara med att du inte har någon adress samt att deras efterforskningar tyder på att ett bedrägeri troligen har begåtts.

Bankerna du pratar om kommer genast göra en polisanmälan, då de skiter i dig men kommer att vänta på dig med feta tillägg och räntor efter du blir paketerad i hänglås och tillbakaskickad till Sverige.

Eko brott är faktiskt något som Sverige tar på allvar och bankerna kommer förevigt att äga din röv tills du kommer ut ur fängelse, black igen och med minimum möjlighet att ha råd att köpa ett ciggpaket efter de utmätt eventuell framtida lön eller inkomst.

Men om du tror att det går så bra, varför provar du inte?

jojo men för att bli utlämnand måste du väl först vara dömd!!!!! ärthjärna.
Citera
2020-05-27, 23:30
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Nejdå har självklart haft goda avsikter hela tiden och jag ska givetvis betala tillbaka "när jag har tid" .

Om du tar massa lån i snabb takt på en stor summa pengar, utan att köpa något, typ bostad/bil/båt eller liknande och sen drar utomlands med alla pengar så tar det 5 sekunder att fatta att det är bedrägeri.

Då får du dra till Zimbabwe eller något land som inte utlämnar dig till Sverige.
Citera
2020-05-27, 23:32
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Om du tar massa lån i snabb takt på en stor summa pengar, utan att köpa något, typ bostad/bil/båt eller liknande och sen drar utomlands med alla pengar så tar det 5 sekunder att fatta att det är bedrägeri.

Då får du dra till Zimbabwe eller något land som inte utlämnar dig till Sverige.

jaså du men så länge jag inte är dömd kan jag väl knappast utlämnas? och jag kan knappast dömmas i en demokrati i min frånvaro utan schysst rättegång och advokat mig veterligen.
Citera
2020-05-27, 23:34
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
jaså du men så länge jag inte är dömd kan jag väl knappast utlämnas?

Du utlämnas ju för att åtalas i Sverige för brott, innan du är dömd, inte efter.

Annars kan man ju bara dra och inte åtalas för att man inte kan bli utlämnad innan man är dömd, hur fan skulle det se ut ?
Senast redigerad av rallykalle 2020-05-27 kl. 23:36.
Citera
2020-05-27, 23:36
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Du utlämnas ju för att åtalas i Sverige för brott, innan du är dömd, inte efter.

jaha och om det inte finns utlämmningsavtal är det kört och jag vann.
Citera
2020-05-27, 23:40
Medlem
Citat:

Annars kan man ju bara dra och inte åtalas för att man inte kan bli utlämnad innan man är dömd, hur fan skulle det se ut ?
Det är inga som helst problem att bli dömd i sin frånvaro heller.

Domen ställs oberoende om den misstänkte vill försvara sig eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in